Lagbygget 23/24

Ja det är inga lätta frågor. Som extraspelare tänker jag att han bör kunna va kvar. Men gissar man hellre kör in yngre spelare på dessa platser.

Vi borde självklart förlänga med Simon om han känner sig hel och fräsch. Samtidigt som han är införstådd i att det kommer komma kvällar där speltiden är minimal alternativt ingen speltid öht.

4 gillningar

Oscar Sundh skriver öppet brev till fansen i HV71 Känns konstigt det bara är tre år sen detta. Sunds och Thörnas sorti. Gäller att man lärt sig ta vara på sina HV-hjärtan. Vi hade Ulla sen, nu Torp, kanske Simon. Glad lämnat. Det är definitivt inte enkelt men spelarna av detta slaget är ingen självklarhet längre. Vi bör alltid ha en viss stomme i laget som inte får skiftas för snabbt.

1 gillning

Jag ser egentligen ingen öppning, men vill ändå att man ger Önerud chansen. Om han sen inte håller och tröttnar på bänken i November så finns nog flera lag i HA som tar emot honom med öppna armar.

Det stora problemet här är att man allt för snabbt fyllt upp dom lägre formationerna, om vi ska se nyktert på Simon idag så håller han inte för en topp 6 roll. En frisk Simon är definitivt en bra 4:e lines spelare i SHL men där är det tjockt med folk som trängs just nu och jag är livrädd att vi förlänger och att det då blir på bekostnad av att värva in en topp 6 forwards och det har vi fasen inte råd med.

Känns tämligen säkert att Önerud kommer få vara kvar som utfyllnad om han så vill. Men blir en rejäl lönesänkning och en undanskymd roll som utfyllnad. Är Önerud med på det så bör det bli klart inom en överskådlig framtid.

20 gillningar

Tack Quila!

Tror du att mer saker presenteras i veckan?

Önerud säger det bra själv; “Jag kan fortfarande bidra, till exempel med avlastning av ledarskap”

Rent hockeymässigt och åldersmässigt där vi är i ett läge där vi måste föryngra så ska inte Önerud vara kvar. Men när jag tittar på truppen inför nästa år så tycker jag att just ledarskapet är ett frågetecken.

Torp, Bödker, Matson och Miele försvinner. Spelare som inte håller hockeymässigt längre (undantaget Miele) men som alla haft C eller A på bröstet på senare år och prisats för sin betydelse i omklädningsrummet. Om vi då också dumpar Simon så är det stora skor att fylla i omklädningsrummet.

Andre var A redan ifjol och är en briljant spelare som dessutom ställer krav, där har vi en av tre kaptener. Men vilka är övriga? Inga givna namn om ni frågar mig. Laleggia kanske? Någon av nyförvärven möjligtvis. Men Önerud kan vara jävligt nyttig här.

Han säger själv att han accepterar en mindre roll, och underförstått så accepterar han då också en rejält sänkt lön. Med en lång och hel försäsong så kanske det kan finnas en plats för Simon trotsallt. Det kräver troligen att vi går från 13 till 14 forwards dock.

3 gillningar

Att plocka bort både 10 och 13 inför 20/21 var ju ett för just kravställning och ledarskap ett katastrofbeslut. Nu har inte Torp riktigt den digniteten men är endock en rutinerad HV kille som gör allt för laget. Nu när man inte ger honom förlängt så tycker jag att man skall göra plats för Önerud och i så fall gå upp på 14 forwards. Går laget bra behövs inte kulturbärarna men om det går dåligt då behövs dem. Jag tycker inte man ska göra om misstaget. Känner Önerud sig OK så driver han om inte annat träningsintensiteten.

Jag vet inte, men rimligtvis någon mer avtackning då. Möjligen presentation av Mora-backen då resten är i spel fortsatt. Alltid svårt att sia om presentationerna, då de ibland kan komma lååångt efter de blivit klara. Finns säkert orsaker till detta som man inte går ut med, vilket gör att man ofta utåt säger ”vi går inte ut med något förrän något är klart”. :slight_smile:

1 gillning

Ren spekulation från min sida, men så här års får nog Nubben acceptera att flera spelare fortfarande kikar mot ligor med högre löner.
Kan nog t.o.m. finnas påskrivna kontrakt man inte vill gå ut med för att de innehåller ”outs” fram till något visst datum. (Behöver inte vara begränsat till syd NHL avtal)

1 gillning

Och jag är av den anledningen fortfarande livrädd att något annat lag ska norpa Laleggia.

Usch ja, hemskt tanke. Men OM någon skulle ta honom förmodar jag att vi får en REJÄL summa pengar för honom. I vilket fall som helst var LaLeggia en grym mid season-värvning av vår käre Nubbe.

2 gillningar

Undra vem som tar Gunnarssons plats nu, måste troligtvis vara en ung målvakt som kommer in istället som kan utvecklas.

1 gillning

Ta in Liv. Kommer utvecklas som en raket

3 gillningar

Låt grabben leva sit eget liv. Han är inte sin pappa.

2 gillningar

50% iallafall

Vore bra att få in en utvecklingsbar målvakt som kan ta över efter ortio efter nästa Elr om man förlänger med ortio 1 år till. Och sedan kör med våran talang i j20

Och sedan får man behålla denna “Talang” i max 2 år för sedan ska de in i NHL-systemet? Lex Hugo
Bättre då att ta någon som fastnat i AHL-träsket.

Vi måste fortfarande utveckla våra talanger……

1 gillning