Nu är Shore fortfarande inte signad ännu och börjar bli lite till åren dessutom. Även om jag gillar Shore hade jag hellre sett Jašek där som är betydligt billigare och har sin bästa hockey framför sig. Men det är en tyvärr en ickefråga då Jašek är signad av Fröberg. Ska bli intressant att se vad han kan uträtta på SHL nivå. Han har totalt överglänst Tikka i den semin även om de är annorlunda spelare.
Kanske vore något för Nubben? Står klubblös efter 67p.
Det inget spets, så nej tack
Då den ligan håller samma mått som division 1 i Sverige så tackar jag ödmjukast NEJ.
Då får vi se om vi får några besked i veckan då något bör det väl komma iallafall
Undra om de drar på det bara för att jävlas lite med oss.
Tex Morabacken som enligt medier var ’klar’.
Mora har väll inte gått ut än vilka som lämnar, de brukar göras före presentation.
Sen Klintberg verkar fortfarande vara sugen på NLA så han kan vi nog räkna bort
Hade tagit Shore, lätt. Nu är han dessutom inspelad i SHL. Särskilt gammal är han inte heller, bara 30 (31 till hösten). Hur många poängkungar i Finland har inte kommit till Sverige de senaste åren, väldigt många som inte levt upp till förväntningarna. Junttila, Leskinen, Palmu, Björninen, Palve osv osv. Bara för att Suomela lyckades är inte allt guld plötsligt.
Borgström och Shore tycker jag låter bra.
Brännström Borgström Peterson kan säkert bli den 1:a line vi längtat efter.
Tråkigt med Torp. Perfekt truppspelare som hade unika egenskaper. Känns som ännu en spelare som HV:s ledning tar för givet.
Ja, lite synd han inte kunnat blivit kvar som 7:e eller 8:e mtp att även Glad försvann
Vill vi uppåt så är inte Torp en back att satsa på oavsett hur mycket hjärta han har.
Man valde en gång i tiden att göra sig av med honom och han tog inga jättekliv framåt.
Man valde att ta hem honom när vi åkte ner i Allsvenskan vilket va helrätt då han hade rutin och en nivå som passade honom bra där.
Men att ha en Torp före en ung talang är ingen väg mot toppen. Därav så gör Hv helt rätt.
Diggar Torp och han karaktär men man måste skilja på person och vad som är bäst för klubben.
Håller med 100%, jag gillar att man ska ha några Hv hjärtan i truppen, men det måste finnas mer än bara hjärta och Torp hade väldigt lite mer, STOOORT hjärta dock men inget utöver
Nja, jag tycker han var stundtals dominant defensivt genom sin karriär med sitt fina fysiska spel och tacklingar vilket kompenserat för hans något bristande offensiv. I HA var han viktig för oss. Varje gång han var på isen stängde han ner motståndarna totalt. Det är ju inte bara för att han är en go gubbe han spelat i SHL så många säsonger.
I år gjorde han det bra med när han fick spela men det är tydligt att det inte riktigt är på SHL nivå numera och som ni säger helt rätt ändå att satsa på yngre förmågor.
Tråkigt för Torp men knappast förvånande. Intressant att se vad det blir för fortsättning. Ett år i Tyskland? HA? Eller taggar han ner i Dalen. Känns som han borde ha några säsonger ytterligare i sig på typ HA nivå.
Vad är det som gör folk så bergsäkra på att Hugo Fransson måste lånas ut till HA ett bra tag innan han får chansen i HV ? Hugo fick ju spela försäsongsmatcherna och gjorde succé då.
FIsker-Moelgaard var bara 17 i år men överglänste i princip alla forwards utom Petersson.
Är det inte lite typiskt HV/Nubben att satsa på tunga åldrande namn som Martinsson , Boedker och Tedenby framför lovande juniorer .
PS Jag ska villigt erkänna att jag ser ju inte honom på träningar etc som kanske andra gör utan kan bara gå på vad jsg såg under försäsongen . Så visst kan det finnas orsaker jag inte har pejl på.
Förståeligt att Torpen får lämna men oavsett tråkigt att bli av med en Hv kille. Men förstår att han har svårt att få plats med Sjöholm på ordentlig uppgång och Säppälä på ingång. Men tack för allt Torpet, du var kung i slutspelet i HA
Fan, det är svårt. Om han hade haft något annat namn hade det ju varit ett betydligt enklare beslut. Han har inte samma nivå i sig, det säger ju sig självt då han har dels blivit äldre men också inte spelat något riktigt efter sin knäskada.
Egentligen hade jag velat förlänga, vi såg hur det gick senast vi gjorde oss av med två trotjänare. Men det är, som vi alla vet, trångt i de nedre leden. Å andra sidan borde det finnas en plats för Simon. Lägg till en extra forwardsplats, det kommer ju alltid skador.
Avskydde från första stund när Hult dumpade 10 och 13 och hur det hanterades.
Nu när Hjalle inte kan fortsätta och Torp är out (förståeligt), är det verkligen rätt att göra sig av med Simon?
Har svårt att se vart i laget han ska in. Men jag var så sugen på att se en skadefri Önerud spela.