Lagbygget 23/24

Frågan ’alla’ ställer sig nu (låter som AB/Expressen) är om det kommer att komma in två centrar, dvs ev Shore och en till eller att Nubben nöjer sig med en, dvs Shore/annan.
Vad tror ni det landar i?

1 gillning

Tippar på Borgström och Shore in, Tikka får gå vinge nu då om han är klar :blush: känslan är att det blir 14 forwards från start

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om: SHL

Smygscoutar på plats. :sunglasses:

10 gillningar

Jag tror att Freijd kommer att baka ihop en video med 3 spelarpresentationer

• Tikka
  • Seppälä
  • Borgström

Tikka däremot tog ett skott som en kung! Varmt välkommen!

4 gillningar

Det skulle ju kunna förklara varför det tar så långt tid för videon att komma också

Egentligen bara två observationer på plats.

1. Petersson har ruggit bra speluppfattning. Gör ofta oväntade men smarta spelval på isen jämfört med andra spelare.
  2. Tikka var väldigt “på” i avbytarbåset. Stod upp vid sargen betydligt mer än många av hans lagkamrater.
1 gillning

Man måste älska att vissa på forumet inte ser Isac Brännströms storhet och samarbetet med AP.

3 gillningar

Schysst av Hallam att spela ihop dem ordentligt inför säsongsstart. Han håller fan på HV.

5 gillningar

Hoppas ju på
Shore
Borgström/annan bra center
Tikka

Att vi fortfarande pratar med sandberg tyder dock på att det bara blir två centrar in plus en ytter och inte alla tre centrar ovan( om nu inte tikka tänks som ytter vilket är tveksamt) .

Tippar alltså tikka plus borgström/shore och sedan eventuellt en till ytter . Tror dock norberg mycket väl kan strunta i yttern om det spricker med svampen/nån vi inte vet om och att vi då kör med 13 forwards i säsongstarten.

Spelade med Finland i VM på NHL 23, kan meddela att Seppälä åtminstone på spelet har ett bra hårt skott :laughing: han gjorde 1-0 med ett slagskott från blålinjen. Hoppas det är så i verkligheten också :stuck_out_tongue_closed_eyes:

4 gillningar

Kan ju vara såhär med att Borgström är tänkt som andra center för Foppas skull? Och att shore lirar första.

Till slut så handlar det om kemi och den Centern man väljer till Brännan och AP måste vara smart!

3 gillningar

Klart man vill ha en smart center till första formationen. Men jag vill hävda att han kommer få en betydligt enklare uppgift än den Centern som tex skall sätta upp Foppa i skottläge.

Precis.
För att inte tala om vilken smartness och Split-vision en Center ska ha för att vi ska lite mer nytta av yrvädret Tedenby.
T ex Shore duger fint som 1:a C m AP å Brännan.

1 gillning

Där försvann nog Big-Sam!
Grattis Modo!

Själv är jag lite bekymrad över att ganska troligt så försvinner både Brännström (NHL ) , Lyrenäs (NHL) samt La Legia ( Europa ) väldigt sent .

Möjligt att det inte blir så men relativt troligt ?

1 gillning

Ganska otroligt :wink:

Varför ?

Varför skulle det vara “relativt troligt”?

Lallegia är nog den som är mest trolig i sånt fall då han nästan är för bra för SHL. Dom andra tror jag är lungt.