Fortsätter här.
Spetsen finns där, men att den är riktigt bra, vill jag inte hålla med om. Och för att styrka mitt tyckande så.
Målvakterna, återigen står vi där med att vi inte har en 1:a målis
Vi behöver juniorer för stärka platser, där vi har tilltänka ordinarie som inte håller måttet
Vi lånar in, centrar, för att man inte har en den centern.
Den ständiga 4:e kedjan, ofantastiska fyran, ibland även svårt att komponera ihop 3:e kedjan
Att man så ofta faller igenom, man hittar sätt att förlora, eller skillnaden mellan topp presentation och lågvatten märke är högst anmärkningsvärd.
Jag vill inte sträcka mig dit förens man har sätt att dem utvecklas och ta ett par kliv ytligare som grupp, man får arbeta med det man har här och nu, påverka det som går. Då är dem bättre än nuet. Dvs kan dem börja med att hitta en nivå till som gör att man höjer sin lägstanivå. Hantera matcher som ex senast då jag tycker att 3-3 signerar så mycket av senaste årens misär.
Sen om det är beroende eller oberoende på AB, han ska sätta grunderna (en levande diskussion) Men till syvende och sist någonstans måste det också vara upp till spelarna. Även den en levande diskussion.
Jag tycker bara inte att det ges rätt förutsättningar för prestera. Det skaver. Ty inte lätt för AB. Sen ABs agerande i andra anseende, det är ju en sak.
Det kan jag köpa, utifrån att det hade onekligen varit intressant med en mer erfaren HC för den här truppen. Sen om det hade skördat frukt, ja det är omöjligt att sia.
Kanske att några poäng hade räddats med erfaren och smartare coachning. Men mer än så nej (gissar jag) då hade man behövt den där extra höjden med bättre grundspel, något att luta sig emot. Ja det kanske en ex Rönnberg hade löst men ändå hade han haft samma usla förutsättningar som AB.