Lagbygget 24/25

Landén lär väl spela sporadiskt vid skador m.m. och kan väl inte räknas som ordinarie, dock har han ju kontrakt såklart.

Tycker ändå Fransson gjorde det bra på slutet? Sjöholm kan förhoppningsvis vända sin skuta.
Strandell och Seppälä, ja, där får vi se…

3 backar in vore ju kanon, om man säger så…

Min förhoppning är att Strålman och Kaski ELLER Nardella stannar.

Sen kryddar vi detta med ytterligare en eller två spetsbackar.

2 gillningar

Erik Karlsson är lite för skadebenägen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Vi har alltså 4 ungtuppar och en seppälä med diskbråck.

Måste ju in två klassbackar till åtminstone att styra upp detta.

2 gillningar

Sjuk dejavu känsla nu, säg att man förlänger med Nardella, Strålman och Kaski eller byter ut mot likvärdig kvalité.
Då har vi 2 platser kvar lämnade av Mahlahti och Sissions, blir inte dessa två ersatta med MYCKET bättre backar än vad dom själva var så har vi ju samma skit backsida som förra säsongen. Detta kan 99% av oss räkna ut, precis som det varit inför andra säsonger, men sen kommer det garanterat komma 2 allsvenska spelare som tar dessa platser, alla vi sitter “WTF?!” Hv går in i säsongen och halvvägs in i säsongen när man ligger sist så tänker man “oj vår backsida vart visst lite tunn, PANIK värva en jävla massa miljoner nu Nubben gogo”

1 gillning

Försök få loss Borgman och Pilut!

1 gillning

Noterar att med de tre lämnande finnarna har hälften av lagets finnar nu försvunnit. Kostar på mig ett skämt om detta och ja, jag hittar ut själv.

Skärmavbild 2024-04-10 kl. 14.12.50

Kan det hela grunda sig i att Nubben helt enkelt bara vill få bättre hy? Är det därför han inte kunnat prestera iår?
Spekulerar bara.

6 gillningar

Alltid kul att numera tidigt efter säsong laborera med de kontrakterade spelare HV har. Så här kan det se ut, säger man. NEJ, säger andra vid den här tiden på året. Det kommer se mycket bättre ut, hävdar de säkert.

I HV:s fall med Nubben skulle jag säga att det blivit marginellt bättre om man ser till hur laget sett ut under våren jämfört med det lag som ställts på isen i premiären…

Så här har ni gott folk, en stomme till HV-laget som ska lyfta säsongen 24/25. Hela SHL darrar.

X-Dichow

X-X
Seppälä-Fransson
Sjöholm-Strandell/Landén

Petersson-Borgström-X
Brännström-Moelgaard-Stål Lyrenäs
Tedenby-Tikka-Forsberg
Hansson-Stakkestad-Lindbäck
X

Ta i beaktande att Nubben och Lindbom var supernöjda över att vi hade så många kontrakterade spelare för nån månad sen.

Just nu saknar vi bara en målvakt, två backar och två forwards. Sen är laget fyllt. Förutsätt man är nöjd med det vi har på kontrakt.

7 gillningar

Och då ska Nyberg och Aik spelaren in i lagbygget…

Känns som att rätt spelare har lämnat hittills. Ingen av dem hade varit något att ha kvar. Jag vet inte hur jag ser på Nardella / kaski. Nardella är top 5 back i seriens näst sämsta lag, och kaski tycker jag är lovande om han spelas rätt, vilket kändes bättre i slutet av säsongen / Kval.

För mig faller det mer eller mindre på hur de passar i laget som helhet, vilket jag lämnar åt andra.

1 gillning

Jag antar att Landén kommer att lånas ut, att Strandell, som varit skadad hela säsongen nästan, kommer att lånas ut eller brytas med.

På hemsidan, truppen, står följande spelare kvar, dvs man har en dialog om förlängning med dessa: Strålman, Nardella, Kaski, Önerud och Lenc som lär vara klar.

På väg in då, John Nyberg och William Ignberg Nilsson.

Ja, just ja! Så vi slänger in rykten också, och så slänger vi in Nardella, Strålman och Kaski, Önerud och Lenc som fortfarande inte är avskrivna. Nu kommer vi ju förhoppningsvis inte förlänga med alla, men ändå…

X-Dichow

Nardella-Strålman
Kaski-Nyberg
Seppälä-Sjöholm
Fransson/Strandell/Landén

Petersson-Borgström-Brännström
Lenc-Moelgaard-Stål Lyrenäs
Tedenby-Tikka-Forsberg
Ingberg Nilsson-Stakkestad-Önerud
Lindbäck/Hansson

Förstår ni hur många kontrakt vi måste bryta om vi ens ska ha möjlighet att förlänga med de spelare vi vill och ta in bättre spelare än de som lämnar?

Förstår ni vilket jäkla uselt jobb Nubben gjort med alla sina felrekryteringar och galna kontrakt. Förlåt, retorisk fråga. Klart ni gör. Och det är alltså samma nubbe som sitter och filar på kommande års lagbygge.

6 gillningar

Jup, jag håller någonstans i hoppet att det är Blomman/stillman som gör det främsta jobbet här… Snarare än nubben direkt. (och där efter att de gör det bra)

Ändå nöjd med de som släpptes, med tanke på hur det har sett ut hittills med lagbygget fanns det ju ett parallellt universum där alla dessa fick förlängt…

Jisses jag är verkligen trasad av HV. Jag är fortfarande i en bubbla, jag tror inte jag begriper hur dåligt det är. Nästa halmstrå är väl att sätta hoppet till att stillman och blomman har en spelidé och “grundarbete” som lyfter laget. Men nästa år lär vi inte ha det så enkelt med tanke på att Oskarshamn inte kommer kunna rädda oss.

Jag ger upp. (nästan)

1 gillning

Ja, det är alltså en sån jäkla röra att man får migrän när man försöker klura på hur de ska lösa detta. Och här har väl @Husmusen en poäng till varför saker och ting tar en sån jäkla tid. En budget ska fås ihop och med tanke på utgångsläget så vet nog ingen var man överhuvudtaget ska börja för att få ordning på skiten.

1 gillning

Det mest tragiska av allt är att med detta skit lag som vi har just nu, så kommer Blomman och Stille få kicken ca 2 månader in i serien, för det är ju deras fel såklart. “Det är ALLTID tränarens fel” (c) Hv71

6 gillningar

Här är mina betyg på laget just nu, 2.0 är godkänd shl-spelare.
Vilken sjuk samling detta är.

Målvakter:
Frederik Dichow 3/5

Backar:
Victor Sjöholm 2/5
Axel Landén 1.5/5
Olle Strandell 1/5
Hugo Fransson 3/5
Mikael Seppälä 2.5/5

Forwards:
Isac Brännström 2.5/5
Henrik Borgström 4/5
André Petersson 4/5
Mattias Tedenby 1/5
Åke Stakkestad 1/5
Oscar Fisker Moelgaard 3/5
Tommi Tikka 1.5/5
Måns Lindbäck 1.5/5
Oskar Stål Lyrenäs 3.5/5
Fredrik Forsberg 1.5/5
Herman Hansson 1/5

Edit: justerade ned ett par 0.5 poäng. Insåg att jag var för optimistisk.

3 gillningar

Jag håller med om precis alla betyg förutom Sjöholm som jag ändå kan ranka till en trea mycket på grund av alla tacklingar han bidrar med (ändå viktigt med tanke på att så få andra i laget tacklas) Annars håller jag med fullt ut och det är skrämmande dåligt. EDIT: Eller ja om man tittar på kvalspelet så vågar jag ranka Dichow som en 4a också (frågan är om han kan vara så bra över tid dock)

Nu händer det grejer!

Tack för er tid.

1 gillning

Så fick Nubben kommunicera detta, med tanke på vem som tog AB/Stille nyheten.

Kul att han får göra mer än koka kaffe å tjöta.
För honom.

1 gillning