Man brukar inleda med att presentera någon helt oväntad, Foppa och Martinsson bla har det varit tidigare år. Nubben nämner för övrigt i JP att en ny förstemålvakt ska in.
Hoppas på mr Budvar!
För tillfället är det så förvirrande, man tros sig veta (några nyheter visste vi AB/Stille) vad som komma skall. Positivt eller negativ är svårt att sia om. HV tror säkert att dem blidkar sina följare genom att vara frekventa med nyheter. När det i själva verket bara gynnar dem själva för att dem tror att det är bra såhär. Återigen hade mer än gärna sett ett medlemsmöte direkt efter påsk.
Precis så. Man tror det absolut värsta, att HV medvetet försöker ducka och få folk och glömma all skit. Just nu tyder ju all kommunikation från deras håll på att det faktiskt är just DEN strategin man valt. ”Vi lägger locket på och hoppas”. Och det gör att jag inte tror ett skit på det som komma skall. De kan presentera vilket nyförvärv som helst. Det är ändå inte de nyheter jag och många andra vill ha.
Jo. Fast ni glömmer bort att ni är superhockeynördar på ett superhockeynördforum. Kommunikationsarbetet har inte er som målgrupp.
Så är det. Samtidigt. Banderollen, all negativ skit i sociala medier som föreningen fått. Kritiken mot föreningen är inte bara ett forumfenomen. Så därför blir det lite som att försöka släcka en brand med ett glas vatten. Visst kommer dagens nyhet blidka vissa fans. Men förtroendekapitalet för föreningen tror jag generellt är lågt. Så de väljer en farlig väg, även sett till kommunikation.
Fast det står ju HV-TV! Måste ju vara en omorganisation som presenteras nu!
Tillägg. En Lias Andersom (dröm) skulle om för stunden få mig att jubla. Men när hypen har lagt sig så är man återigen tillbaka på ruta minus, tal oklart.
Det står “Välkommen till Hv71…” så det handlar nog inte om omorganisation
Tänker detsamma,hoppas på ett längre segment med ny KD och dennes syn på organisationen/framtiden?
Tycker även jag att det skulle se extremt illa ut att nu mitt i alla frågetecken gå ut och presentera ett nyförvärv på spelarsidan…
Jävlar…
Det bästa som kan hända kl 16.00 är att man presenterar en klubbdirektör.
Vi får hoppas att ny tränarstab gör mycket med truppen.
Lenc blir nog kvar med tanke på att blomman borde gilla hans spelstil känns de som.
Är det Nubben som önskas välkommen in i värmen?
Efter det otäcka som skrevs på banderollen?
Johan Lindbom?
“Vi är stolta att presentera en förlängning med Nubben kontraktet gäller i 5 år. Går hand i hand med kontinuiteten vi eftersöker i Hv71.”
Jag vidhåller mitt alternativa scenario:
Medveten om det, eftersom det inte var det jag skrev
Garanterat Lenc förlängning det handlar om!!
Vad gör Nubben fortfarande kvar i organisationen? Frågar åt en vän…