Lagbygget 24/25

Varifrån kommer ryktet att vi ska ha erbjudit Lindholm 400’?

Var väl nån som hört av sig till höken och sagt att Hv lagt ett 400k bud?

Han är riktigt bra men vet inte om han är 400k bra? Känns som att vi kan få två riktigt bra backar för den pengen.

De är nog bara prat.

Det är felaktigt.

2 gillningar

Inte med i racet eller med i racet men inte för den summan?

Försöka få Patrik Puistola till nästa säsong?

1 gillning

Jag har funderat mycket på det här med Oliwer Kaski. Tycker ni att han ska vara del av nästa års lagbygge (förutsatt shl spel)?
Han verkar ju trivas i staden men tror nästan jag hade velat satsa på en bättre back istället för den lönen

Jag tycker han blandar och ger. Det ser ut som att mycket är på chans i hans spel. Chanspassningar, chansningar med skott på mål (de går ofta fram dock, så det är ett plus), men även chansningar i defensiven där det ser ut som att han går bort sig för ofta. Men, jag säger det utan att ha gjort någon specialstudie av honom.

Jag är tveksam till förlängning.

3 gillningar

Jag behåller väldigt gärna Kaski, men till en mindre peng!

1 gillning

Ja lönen är såklart avgörande i bedömningen, någon som har koll på vad han ligger på för lön, på ett ungefär

Toppavlönad i SHL såklart, det är HV vi pratar om.

1 gillning

Över 200 k lätt.

Ryktades om över 400K när han kom men var då kanske artistkontrakt.

Svårt att jämföra kontrakt då de är olika utformade. Vissa har lägre lön och haft hög Sign On, vissa har höga pensionsavsättningar.

Jag tror att Kaski och Shore ligger högst i HV.

Sen kommer nog Borgy, AP, Nardella och Tedenby, kanske också Ortio och Seppelä. Brännström, Nättinen och Tikka är nog snäppet under.

400 k låter högt men kan nog stämma att han låg där när han kom. Runt 250 k är nog inte orimligt och då är han betald att vara en av SHLs absolut bästa backar. Frågan är om man istället ska kika på någon annan till nästa säsong, om vi är kvar i SHL dvs.

Anton Lindholms nya kontrakt från nästa säsong lär hamna över 400K i månaden.

För att sätta allt i ett perspektiv.

Jag tror Kaski är långt över 250K beroende på utformning.

Kaski är nog betald som en av SHLs absolut bästa backar.

Kaski är överskattad. Tjänar han topplön, vilket jag antar, så är han även överbetald. Jag ser honom som 5:e eller 6:e back på sin höjd i ett lag som siktar mot stabilitet i övre mitten av tabellen.

Han spelar på chans i utsatta situationer som sätter laget i skiten, är defensivt oskicklig och offensivt imponerar han verkligen inte.

Så nej. Till nuvarande lön är han verkligen inte värd att behålla. Och till en lön han egentligen är värd kommer han inte att stanna.

8 gillningar

Vill absolut inte förlänga med Kaski och Nardella. Där kan vi få mycket mer ”bang for the bucks” med rätt sportchef…

Fransson och Sjöholm på kontrakt känns bra även om Sjöholm gjort en svagare säsong såhär långt.

Skulle även kunna tänka mig bryta med Sepp om läge finns.

Ev. förlänga med Strålman för kontinuitetens skull om han vill och är motiverad men känns inte självklart varken från hans eller våran sida sett till senaste prestationerna…

2 gillningar

Spelar vi shl nästa år hoppas jag på en riktigt bra första keeper och gärna locka hem herman som backup.

2 gillningar

Möjlig backuppsättning i shl nästa säsong kan väl vara typ:
Sjöholm, Fransson, Seppälä, strålman, Strandell, ny, ny

Edit: de två nya ska vara klass backar

Han är värvad och betald för att vara förstaback i HV71. En av SHLs bäst betalda backar. Vår Pudas eller Tömmernäs helt enkelt.

Så någon femte, sjätteback är inte aktuellt för Kaski. Är vi nöjda behåller vi honom och Nardella som våra två stjärnbackar, annars hitta nya.

1 gillning