Lagbygget 24/25

Kaski spelar hockey fortfarande.

Fast man behöver väl inte ta landslagspel i hänsyn för eventuell kontrakt/avtackningar, eller?

Det vet jag ingenting om, ville bara upplysa om att Kaski spelar och kanske således vill fokusera på det och ta det andra sen. Ren spekulation.

4 gillningar

Nej, det är väl som HV sagt, om Kaski hittar något annat så är han fri att acceptera det då HV inte bestämt sig än men det verkar ju finnas ett intresse från Kaskis håll att stanna annars hade han väl meddelat att han vill lämna vid exit-samtalen?

2 gillningar

Landen har haft nr 16 hela livet, jag spelade med han när vi var mindre. Han skulle aldrig byta från 16 självmant

8 gillningar

Fast dom senaste 5 säsongerna har han ju spelat med #38 om EP stämmer? Förutom i A-laget då han körde med 16

Precis, det har ju gått ett tag sedan exitsamtalen nu.

Nästa värvning blir en…
  • Målvakt
  • Back
  • Forward
0 röster
Nästa värvning kommer från…
  • SHL (Sverige)
  • NHL/AHL (Nordamerika)
  • Liiga (Finland)
  • NL (Schweiz)
  • Övriga ligor
0 röster

Strålman lär bli nästa…?

AP - Borgström - Brännström
Tedenby - Lias - Svampen
Lenc - Fisken - Lyrenäs
Forsberg - Reber - H Pettersson

Skicka resterande forwards till division 1 där de hör hemma.

2 gillningar

Blir laget såhär då? Med senaste rykten nu.

AP - Lias - Borgström
Brännström - Sandberg - OSL
Lenc - OFM - Lindbäck
WIN - Tikka - Stakkestad

Engsund - Alsing
Strålman - Sjöholm
Nyberg - Fransson

Ingen aning om vilka jag missat från de nedre leden.

2 gillningar

kaski

Fy fan va nice

Såååååå om ryktet som florer är sant så vill jag ha denna uppställning.

AP - Lias - Borgström
OSL - Svampen - Brännström
Lenc - OFM - Tedenby
Win - Tikka - Lindbäck

Foppa eller Stakke plus junisar som påfyllnad. Släpp resten

Kaski - Strålman
Engsund - Alsing
Nyberg - Hugo
Sjöholm - Strandell/Seppälä

3 gillningar

Senaste gången Sandberg lirade center var året för Selma Lagerlöfs nobelpris.

5 gillningar

OSL-OFM-Svampen känns spontant som en riktigt fin andra kedja och en form av “bumbibjörnarna 2.0”.

3 gillningar

Skifta Svampen mot Borgström alternativt flytta upp OFM till andra center, byt ut Svampen mot Brännström som tar tedens plats i tredje

@jordfelsbrytare Spännande! Tror du på Routsalainen? Eller vad har du i pipeline forwardsmässigt från NL?:grin:

Jag tänker att vi väntar och först ser vilka spelare vi verkligen har under kontrakt när truppen väl är någorlunda spikad.

Ser gärna att man ersätter både Foppa, Teden och Stakke som inte håller på SHL nivå. Visst man kan tänka att de kan få härva i en fjärde-kedja men nej. Då får vi en jäkligt dålig fjärdekedja bara.

Om vi menar allvar med att bli ett bättre ishockeylag nästa år så ska inte nån av de spela i HV. Med all respekt för allt de gjort och att de är fina killar.