Lagbygget 24/25

Med alla rykten blir det alltså:

AP20 - Lias - Svampen
OSL - Borgström - Lenc
Tedenby - Fisken - Brännström
Win - Tikka - Stakke

Byter gärna ut Tedenby mot valfri junior.

1 gillning

Så såhär hoppas jag laget ser ut om alla rykten stämmer:

AP20-NY-Svampen
OSL-Borgström-Lenc
Brännström-OFM-Tedenby
Win-Tikka-Lindbäck

(Foppa, Stakke och Hansson känns sjukt överflödiga, sen har vi Träff och Petersson också, galet “tjockt” på FW sidan)

Alsing-Strålman (bra 2vägs första backpar)
Engsund-Kaski (en tok defensiv, en offensiv)
Nyberg-Hugo (lite mer offensivt 2vägs par)
Sjöholm

(Strandell tror jag kommer bli utlånad, han har ju inte spelat på lääänge nu, Säpp lär dom väl avsluta?)

1 gillning

Sofar, 0 avslutade kontrakt, hoppas på MINST 2

Tror verkligen inte borgis kommer lira center, tror mer på att han kommer vara på motsatt sida till ap med lias mellan så mer:

Ap - lias - Borgström
Osl- svampen - Lenc
Brännström - fisken - tedenby
Win - tikka - Lindbäck/Hansson/Önerud

Och ju längre säsongen går tror ja fisken kommer vara och nosa på centerplatsen i andrakedjan

Men som skrivs, känns som vi kommer ha ganska många överflödiga kommande säsong, lite trist

Svampen är väl ingen center?

Lirar både C och RW

Senast Svampen lirade center måste väl ha varit i typ juniorlagen? Kommer han kan det väl rimligtvis inte vara tänkt för en centerplats. Jag tror iaf att OM vi nu går på 1 C och 1 FW så är det Borgy som går center.

1 gillning

Ser rimligt ut @Danken och @Husmusen. Däremot tror jag att Träff har god chans att konkurrera ut Tedenby i den positionen, och en kedja med Brännström - Fisken - Träff tycker jag känns rätt spännande :slight_smile:

2 gillningar

OSL - Borgström - Lenc känns som en riktig flipp eller flopp kedja. Kan gå precis hur som helst. Tre spelare som tänker hockey väldigt olika, vilket ofta inte är den bästa kombinationen.

OSL - Lenc funka denna säsongen. Gäller att hitta centern där.

Sandberg tillbaka till HV, vart får folk det ifrån?

1 gillning

Från osäkra källor skrivet på forumet.

Okej, med all respekt, varför skulle han vilja byta toppen mot botten? Skriver säkert nytt.

Varför skriver Alsing och Engsund på för ett bottenlag? Svampen kanske längtar hem och vill kämpa för föreningen?

2 gillningar

Cash money är nog en stark morot

Hemlängtan? Tänkt roll? Pengar? Finns väl tusen anledningar till om spelare byter upp eller ner sig.

Engsund kunde fått mer i Linkping och Alsing får mindre betalt än i Leksand. Så du tror att det bara handlar om pengar? Det gör det inte

3 gillningar

3 bra faktorer absolut, men nae, spelar inte i HV nästa säsong.

Nu sticker jag ut hakan, svär i kyrkan, kalla det vad ni vill men jag tror Tommi Tikka gott och väl kommer att fylla upp rollen som tredje center. Med ett års erfarenhet av SHL och det högre tempot så kommer han att göra runt 20 poäng, döda utvisningar, vinna tekningar och leverera ett stabilt tvåvägsspel, fine enough för en tredje center i SHL.
Sen att han tjänar för att prestera mer än så är en helt annan sak!

8 gillningar

Nej det tror jag inte. Jag har aldrig skrivit att det “bara handlar om pengar”.