Lagbygget 24/25

Tycker inte Tikka håller SHL kvalité, tyvärr… Var är den där tuffa, grisiga Finnen vi trodde vi skulle få se?

Gissning eller vet du?

Absolut det tror jag med. Tikka blir nog uppsida denna säsong.

3 gillningar

Honom såg vi i kvalet. Kan han fortsätta med det så kommer vi ha nytta av honom. Men det gäller ju också att vi har tränare som använder honom “rätt”.

Vi har ju mr Play dirty i båset nu :wink:

3 gillningar

Den grisiga speltypen tillåts inte i grundserien tyvärr, men ja tycker man såg glimtar av de i kvalet där han kom mer till sin rätt. Ja tycker nog att han håller shl-kvalitet sett till ett helt lag, däremot överbetalar vi ju för den sortens spelare.

1 gillning

Känner mig nöjd om vi går inte med backsidan:

Kaski
Engsund
Alsing
Strålman
Sjöholm
Nyberg
Fransson
Strandell?

Räknar med att alla från denna säsong höjer sig under Blomqvist.

Hur tänker du där? Ska OFM gå som 2 center???

Vågar man det???

Förhoppningsvis så lånar man ut Strandell känner jag, iallafall i början för att få lite fart i honom igen efter så lång frånvaro som han hade denna säsongen. Han kan säkert göra ett OK jobb, men ser hellre att Sjöholm och Fransson får gå all in så att säga samt att man kanske prövar någon junis innan man tar in Strandell igen…

1 gillning

Ser hellre att Hallqvist får chansen än strandell. Han visade ganska tydligt innan sin skada att han inte håller för shl tyvärr

9 gillningar

Håller helt med. Det lilla man såg av Strandell var inget som imponerade.
Hade vi haft ett stabilt lag i övrigt hade jag kunnat tänka mig att satsa på hans utveckling, men i skrivande stund så kör jag hellre på en egenprodukt om man ändå ska chansa…

2 gillningar

Väldigt längesen vi fick några spelarnyheter från HV nu. Vill ha en trevlig fredagsnyhet!

3 gillningar

Strålman kan man gott och väl släppa nyhet om tycker ja, kaski spelar väl just nu så honom väntar man väl med tills man kan släppa en intervju med samtidigt antar ja. Resterande antingen spelar väl alt har gällande kontrakt så man får/kan inte gå ut med något

1 gillning

Ja bjud på något!

Smithy71 är väl en målvakt isåfall :slight_smile:

Haha en gång i tiden kanske men det var bra länge sen :see_no_evil:

Det tror jag han är redo för.

Du skrev: “Cash Money”. Så du menade något annat?

Skulle man gå på att värva ”hem” Sandberg och sen en 1:a center så har man isåfall valet att gå med Borgström som 2:a och Fisken som 3:e center. Jag har dock en känsla av att Seattle kommer att sätta press på HV att Fisken ska spela högt upp i hierarkin sen måste han självklart leverera men jag tror att han initialt kommer att börja som 2:a.

Vart är Engsund ? Inte på plats än.

Fast man släppte ju Lenc förlängning med inspelat material på distans trots att han är iväg på landslagsuppdrag med Tjeckien.

Med Tre Kronor

1 gillning