Javisst, samma här. Minns året vi åkte ut att jag var riktigt kritisk till vår slöa centersida. Eller när Tedenby värvades tillbaka så kände man redan att det här kommer inte bli bra… Men blir det inte lite jobbigt för dig om du ska oroa dig för vad andra hoppas på? HV:s ledning är väl medveten om kritiken som flödar. Förövrigt så lär väl ett tränarbyte kunna lyfta ett lag 1-2 placeringar utan problem. Inte så att Modo hade ett bättre lag(spelare) än oss exempelvis. (i all välmening, vet hur jobbigt det är att gå runt frustrerad och att maila ansvariga)
Om vi nu ska sätta vårt hopp till att tydlig struktur och grundspel ska höja en del spelare kan det ju vara bra att lyssna på senaste Hockeylabbet. AIK var botten fem på underliggande siffror 5v5, sämre än Östersund och Västerås. Behöver kanske inte betyda allt för mycket men målvaktsspelet och special teams kan ha sminkat över en del brister i Blomqvists och Stillmans senaste säsong.
Många här ställer frågetecken ang brunkarna Stakke, Hansson och Lindbäck. Ni som har bättre koll än mig, hur ser konkurrenternas fjärdelina ut?
När vi tog guld med Christensen och co vill jag minnas att han spelade i fjärde och han är ju inte en brunkare.
Utöver Christensen tog Chris Abbott knappt en plats. Viss skillnad mot den här säsongens lag…
Är det inte så att folk här underskattar vad en tredjefemma kan vara? Inte minst offensivt. När Andreas Falk snittade 0,5 poäng per match var det som center i tredjefemman. Eller minns jag fel?
Nu är det så, att om man skriver saker här, där man underförstått “vet något/har info”, då behöver man reda ut det med mods i PM innan man får tillåtelse att skriva sagda rykte. Det har du inte gjort. Det har däremot de andra som lagt fram rykten om att Svampen faktisk är på väg till HV. Så funkar det här. Just nu finns det fog för att diskutera ryktet, utifrån den info vi har samlat på oss här. Det är så att säga crowd sourcing.
Där är det väl förvisso varmt å gött? Även om lukten tar ner värdet något…
Exakt.
AIK hade ett dåligt grundspel i 5/5 och kassa underliggande siffror.
Dock två målvakter som båda låg i topp i ligan.
AIK påminde mycket om HV våren 2023. Ganska dåligt spel men med målvakter som räddade upp situationen.
Sen Gynge som poppade upp likt AP då.
Vill till att vi hittar en målvakt som är topp i SHL tror jag för att detta ska lyfta.
Synen på AB är lite knepig enligt mig. Alldeles för höga förväntningar tycker jag är känslan här.
Ja, botten fem i defensiva siffror i HA skrämmer ingen. Detta är ett problem, men lagbygget som just nu pågår ser ut att motverka den biten, eller åtminstone så är det ett tecken på att man ser problemet och bunkrar upp med defensiva pjäser.
Taxen: vilken kille. Vilken mensch.
Vad skulle ni säga om en spelare som Sandin blev värvad av HV?? Han är väl okay?
Han har kontrakt till 26/27
Snälla kolla upp spelaren innan du droppar det här.
Svarar här, tycker HV skulle skippat Nyberg och Nilsson. Vi behöver två centrar för topp 9.
Borgström kan spela center i väntan på OFMs ankomst men vi kan inte vara nere på x+Borgström vid säsongsstart om vi vill lyfta från botten.
Verkar som HV planerar att ha en extremt tunn centersida igen tyvärr, önskar föreningen lärt sig något av att åka ur.
Har jag droppat något??? Ställde en fråga!
Ja du droppade namnet hahahah
Ställde en fråga!!! Jävla skillnad…jag påstod inte…frågade bara en enkel fråga…läs inlägget
Andas allihopa… Andas.
Aja, jag läser det som att du vill att vi ska ta in han. Men menar du inte det så tänker jag inte käfta.
Precis jag tycker han är okay.
Men samtidigt helt ointressant i en tråd om lagbygget 24/25? Tycker Jonathan Pudas hade vart en intressant värvning också… Vad ville du ha sagt med Sandin?