Tror Lindbäck kommer vara riktigt bra med Blomman som coach.
Han känns som ABs typ av spelare, är ganska säker på att vi kommer få se en “ny nivå” av Måns, men jag kommer säkert få äta upp min egen skit här och är beredd att erkänna att jag hade fel och att Måns helt enkelt inte räcker till om det skulle vara så att han inte kommer igång nu. Hoppas bara och vill att Lindbäck blivit totalt felspelad och har mer att visa i SHL än vad vi fått se.
Wikegård sa ju att om han coachat Lindbäck hade Lindbäck varit SHL´s bästa powerforward, så dom verkar se något i honom.
men det var som Putte Carlsson, han fick evigt förtroende i Hv, gjorde 1 mål på en hel säsong, gick till Frölunda och blev kung direkt
Fast Purre gjorde ju flera bra säsonger i HV efter den första dåliga säsongen.
Då får du vänta länge. Finns inte en chans i Växjö (helvetet) att de säger upp fyra spelare med kontrakt. Jag kan fatta att det vore bra osv, men man också ha lite realistiska förväntningar.
Andra säsongen i HV gjorde han 14 mål. Tredje 15 mål.
Skulle Lias komma som det diskuteras här och där så är det givetvis en förstärkning som heter duga.
Men jag undrar lite vad det egentligen är för spelare vi i så fall får.
Ni som sett honom något i år. Vad säger ni?
Vad är hans styrkor och svagheter idag.
Och passar han egentligen in med AP och Borgy där alla verkar vilja placera honom? Är han rätt typ?
Helst hade jag faktiskt sett OFM som Center med Borgis och AP.
Näst intill noll defensivt ansvar på Borgis där.
Men det går ju inte hur man än vänder och vrider på det.
För inte ska vi skicka ut Tikka som 3de Center och Stakkestad om 4e…
Borgis får nog lira in sig som SHL center.
Tror Borgström kommer börja som Center med ambition att OFM ska ta kliv under säsongen för att så småningom axla rollen som 2C. Och då få nåt form av lyxproblem med tre centrar för bra för en tredjekedja och då kunna flytta Borgy till ytterforward. Detta med förutsättning att vi får in en 1C som levererar
Jag tycker många underskattar OFM. Andra delen av den gångna säsongen så var han riktigt bra, i en ganska ostadig omgivning. Jag tror han hade axlat en roll som andra center utan problem. Tillsammans med två stabila ytterforwards (Svampen hade varit klockren) så hade han också fått möjligheten att släppa loss lite med offensivt. Hade varit klockren tillsammans med Svampen och kanske OSL.
Jag tycker Fisken försvann lite i kvalet. Tror det blir perfekt att börja som tredjecenter.
Ja jag tror att många här gillar Fisken, vill att han ska lyckas och det vill jag med, men att gå rakt in som andre center, nej då siktar vi lågt, kanske och förhoppningsvist så exploderar han och kommer då utmana en redan bra andra center som får bli tredje center, så får vi riktigt bra center uppställning istället för att räkna med att han ska vara andra center och vara i samma skit sits som denna säsongen när tilltänkta andra centern Tikka visar sig knappt vara en fjärde center, En junis utveckling måste alltid ses som bonus till ett redan bra lag och inget man räknar med
Problemet är ju att våra lägre kedjor rasar som ett korthus om vi inte har Borgström, OFM eller ett nyförvärv där som center.
Spelar ingen roll om de är för bra för tredjekedjan om våra ersättare inte är shl-centrar.
Som det ser ut nu bör fjärdekedjan bara sitta och käka munkar i båset för att undgå att skada laget.
@mordy Jag tror som dig att helt enkelt ALLA har blivit fel spelade och att vi kommer få se ett helt annat lag på isen nu när det finns krav på varje spelare samt att Blomberg har ett färdigt koncept på hur han vill att laget ska spela på för dumpapuck spelet har ju verkligen inte fungerat och heller inte passat många av spelarna.Dessutom tror jag att en sån som Tikka kommer ta hästkliv om de spelar honom på rätt sätt.Då tror jag han kan vara värd sin lön.
Det som gör mig mest orolig gällande OFM som andracenter är att han inte är här stora delar av året. Han kommer missa försäsong och säsongsupptakt.
Då målet varken är att ladda för kval eller att gå långt i slutspel så är poängen i början lika mycket värda som senare. Kanske t.o.m. dubbelt värda pga psykologin.
Och om vi räknat in OFM som andracenter. Hur gör vi då när han är borta?
Blir det Borgy så innebär det att förstakedjan inte heller får spelaihop sig tidigt på säsongen.
Tänk om det blir en Emil Andrae över det hela?
Går och hoppas på att han stannar för att han sen lämnar
Det som gör mig lite orolig är att folk här tror att alla spelare plötsligt ska lyfta sig för att vi byter tränare. Laget var ju för dåligt, det visste den stora andelen här, det sa de flesta experter också. Att Nubben trodde på kvartsfinal var han ganska ensam om, förutom folket på FB. Vi har ett gäng spelare som är på HA-nivå, att de helt plötsligt skulle lyfta sig och plötsligt prestera tror jag är långsökt.
Att tro och drömmar två olika saker
De flesta människor presterar bättre när förväntningar och uppgifter är tydliga.
Inte bara inom sport, det gäller i alla organisationer.
Därför tycker jag det är ett rimligt antagande att flera kommer prestera på en bättre nivå än fjolåret.
Enig i att vi inte har en superstark trupp, men de nya har en annan nivå av SHLrutin och anpassningssträckan borde vara kortare att få ihop laget att dra mot samma håll.
Nån kommer såklart floppa, så är det alltid, men i mina ögon är vår grund bättre redan nu
Varför gör det dig orolig vad folk här tycker? Bör väl rikta oron till de styrande i HV71 istället
Du tror inte jag varit det? Senaste 8 åren typ…