Lagbygget 24/25

Som jag skrev, så vill jag ha Sandberg och Lias alla dagar i veckan i HV. Är bara lite osäker på om de kommer leverera. Lias har haft rätt mkt bekymmer, men förhoppningsvis så är det bättre nu. Han är ju en riktig vinnarskalle iallafall. Sandberg när han är som bäst är en oerhörd tillgång.

1 gillning

Alt så kommer båda hit. Med viljan att spela i HV, ett miljöombyte, tar med sig revanschlust och faktiskt taget duktiga spelare som kan tillföra något till gruppen i olika aspekter. Några goda förutsättningar som behövs. Sen är det inte säkert att det bli bra utan mycket måste stämma.

1 gillning

Måste gratulera er HV-fans för att ni äntligen blir av med Kent Norberg!
Hoppas ni kan få ihop en bra trupp så det blir heta möten med mitt Färjestad nästa säsong igen!

27 gillningar

Spontan känsla….

Jag tror inte Strålman spelar i HV71 i vinter.

3 gillningar

Jag tror du kan ha rätt.

Då tar vi pilut istället😎

2 gillningar

Han blev nog paff över vilken lallar förening Hv71 blivit. Hoppas någon kan bevisa det kan vara på väg åt rätt håll.

Jag gillar Strålman men precis som med Svampen som jag också gillar så tycker jag vi behöver en annan typ av back en Strålman i det läget vi är i nu.

Och nu är Lindbom borta också! Vilken nystart vi får nu! In med Abbott så kan detta bli riktigt mysigt! :white_heart::blue_heart::yellow_heart:

6 gillningar

Kan ju säga så här. Den som nu tar över som GM/sportchef i HV kan nog vänta sig ett av hockeysveriges roligaste jobb de kommande åren. Supportrarna har inga förväntningar, klubben har själva uttryckligen sagt att man måste börja om och att man har en resa att göra.

Det kommer verkligen finnas utrymme för att testa nya saker och att sätta sin prägel på HV. Ett drömgig.

21 gillningar

Jag hade ju inte haft något emot lite roligare nyheter idag. Sen kan man ju argumentera för att vi har fått det men jag menar ingångar :stuck_out_tongue_winking_eye:

Roligaste är väl att ta i. Misslyckas du så kommer du få ett helvete men lyckas du så kommer man bli för evigt kung.

Eller få betalt 2-3 år utan att behöva jobba!

1 gillning

Blev likt franska revolutionen en riktig utrensning idag. Vår avgående ordförande har verkligen rört om i grytan innan han kastar in handduken.

Flera personer ska alltså lyfta lön utan arbetsuppgifter, måste nästan sakna motstycke i svensk elitidrott.

Jag är mest tveksam till avskedet av Lindbom (mest en känsla då jag saknar insyn). Men för att återgå till franska revolutionen så hoppas jag av vi har en bättre plan än under skräckväldet.

Vem blir vår Napoleon som ska ta oss från SHL:s bottenträsk?

Jag hoppas vår kapten kliver fram ordentligt och leder laget som en fältherre. För nu måste våra stjärnor börja leverera och visa varför de har ledande roller och löner som är i topp av SHL.

Nu kör vi…

1 gillning

Nu blir de spännande att se vad som presenteras kommande veckor. Vilken dag vi haft! Goodbye till två otroliga människor men som gjort sitt.

Tänk om vi går in säsongen 24/25 med dessa. Borde väl vara rimligt ?
Om vi inte hittar ett säkert kort för 2c så tycker jag man ska ge Borgy en ny chans där.
Jag hoppas man kan låna ut samt bryta några kontrak där man behöver få in nytt blod och även ge juniorerna chanser. Dels för att spara pengar till top 6.

Dichow - Alnefelt

Engsund - kaski
Strålman - Alsing
Nyberg - Sjöholm
Fransson - Strandell/Hallquist

Brännström - Lias - AP

Sandberg - Borgström - OSL

Lenc - OFM - teden

WIN - Tikka - träff/stakke

……

Stakke / träff - Pettersson

Lindbäck säljer vi för ett högt pris till djurgården för Wikegård verkar ju älska honom. Tror han nått sin peak.

Hansson borde kunna säljas till tex AIK eller liknade.

2 gillningar

Både Expresson och Aftonbladet har skrivit om att vi har varit intresserade av Axel Andersson, tyder inte det på att den ev sista backen kommer vara lite billigare? Hade inte heller förvånat mig ett dugg om Abbott väljer att gå på Theocharidis.

1 gillning

Hoppas jag verkligen inte

Det där tycker jag defintivt är en godkänd trupp att inleda säsongen med!

Axel har ju ryktats till Rögle så…
Träff ryktades till Rögle också men blev inget när Abbott försvann.

Chris har ju börjat småjobba redan och har nog också godkänt vår nya backtrio med långa kontrakt.

Matson som ass om han inte är låst till Ängelholm eller vill fortsätta spelarkarriären?

2 gillningar

Undra om Abbott haft en roll här, i att behålla Träff?

2 gillningar