Lagbygget 24/25

Frågan är om lindbom/nubben verkligen får full lön kontraktstiden ut. Speciellt lindbom som ändå erbjöds andra arbetsuppgifter kan väl rimligen inte ha rätt till full lön ändå när han inte var intresserad?

Får nog något kan jag tänka mig. Hade en fast tjänst blev av med den sen kickad som tränare. Har var ju klar som tränare kommande säsong. Så nog får han något.

Från det ena till det andra, Hur ser situation ut på Nybergs bil? Dåligt med scouting rapporter därifrån nu :thinking::wink:

4 gillningar

Vad är det som tar tid med kaski och nardella??

Var planen att vänta med beslut tills abbot kommer in???

Kaski och Nardella kanske vill vänta lite och se vad som erbjuds från andra klubbar. Det behöver ju inte bara vara HV som är sega.

Who knows? Det kommer när det kommer.

1 gillning

Eller känner Chris att han vill ha något annat tillsammans med AB.

2 gillningar

Undrar vad Abbott tänker om laget. Finns det nån spelare med kontrakt som han känner inte platsar i laget och kommer han bryta med nån? Sillyn är mer intressant nu med hans intåg i klubben

3 gillningar

Spännande silly tider :pray:

5 gillningar

Tror ni att Strålman kommer att krita på ett kontrakt till nu när Nubben är väck?

När vi nu äntligen brutit med Nubben, varför då behålla Nubbens favorit sedan 20 år tillbaka?

Strålman var bra, men inte outstanding i laget som fick kvala. Han blir inte yngre. Tack och hej, är vad jag hoppas.

6 gillningar

Inte mig emot. Viktigaste är väl att nästa personer som kommer in har signatur ”Chris” på.

Dock måste ju backsidan putsas till lite grann. Hoppas vi hittar en balans i den i år.

Jag hade absolut varit nöjd med strålman och kaski på 1 år till.

Endast Strålman så är jag inte lika nöjd

Tror ändå kan bli bra med Strålman. Han lär ju inte vara särskild dyr med x antal 100 miljoner på kontot så väljer han att spela, trots att kompisen Nubben e väck, så är han nog motiverad och vill tävla isåfall.

2 gillningar

Strålman och kaski ska stanna om de vill. Var inte de som var problemet i år.

Den enda anledningen att jag skulle vilja ha kvar strålman är att han verkar vara så fruktansvärt proffesionell, och ha en härlig personlighet. En kille som sprider lugn och harmoni. En spelare som de andra spelarna säkert ser upp till. Spelmässigt är han också bra, men det går ju ersätta. Hans rutin och personlighet är svårare att ersätta.

8 gillningar

Såg filmen HV postat från backträningen på facebook.

En stor nyckel inför nästa år är fysen. Ett par spelare såg ut att ha en hel del att jobba på. Så bra med ökad kravställan.

Som det bottenlag vi faktiskt är just nu - så skulle jag vilja läsa rubrikerna “vi tränar hårdast i Sverige, vi ska bli seriens bäst tränade lag” osv. Samt dessutom leva upp till det under säsongen.

Dock lurigt att säga vad det mynnar ut i då väldigt få är på plats ännu.

Gällande Strålmans vara eller icke vara så är det enligt mig glasklart att vi ska behålla honom. En klasspelare som är sympatisk och ödmjuk.

Trots utrensningen är jag inte 100% säker på att allt det onda försvann. Tror persobligen att ett par spelare har haft lite för mycket att säga till om. Dessa kommer nu behöva rätta in sig i ledet och visa framfötterna. För lyckas HV med detta ser jag oerhört optimistiskt på framtiden.

Men samtidigt känns SHL återigen så himla lurig. Vilka lag ska vi ha bakom oss?

Brynäs känns inte riktigt som en vanlig nykomling och de verkar fylla på ordentligt på översta hyllan. Bör dock vara ett lag som riskerar få kvala.

Örebro verkar ha en nedåtgående spiral. Här vann dock tränaren slaget mot missnöjda spelare. Räcker det eller är det mer som bubblar under ytan.

Malmö bör hinnas ikapp av verkligen till slut. Deras fysik och moral verkar dock på topp.

Modo går in i det beryktade andra året. Bygger dock sitt lag på kraft och jag måste säga att de lirar en rolig hockey. Fågel eller fisk?

Även Timrå och Leksand känns luriga, kan nån av de drabbas av en strulig start?

Eller är det återigen vi som står där nere?

Som sagt - vi måste spela så kallade “sm finaler från start nästa år”. Att lira och tror att vi kan glida fram funkar inte…

3 gillningar

Det som oroar mig med lagbygget är avsaknad av lagbygge. Vi har två förlorade år efter Kentbaclet och en drös av vänstervantar och udda strumpor i lådorna. Så Anton får det svettigt. Chris lär ha haft ett finger med i spelet (bättre placerat än Wennersprächts, se referens i kamikazetråden) men hur mycket kan han och Anton påverka på de få platser som det handlar om?

Jag tror inte vi kommer få se “stjärnor” kliva in för att räta upp denna skuta. Jag tror och hoppas istället på fingerspitzengefühl från dessa nya herrar, där pjäser plockas in strategiskt, snarare än för underverk, vilket kan stabilisera och skapa grund på längre sikt. Således skulle jag nog vilja förstå/se/diskutera lagbygget på en längre horisont än nästa säsong.

Jag tror och hoppas att ambitionen är låg på 24/25 års lagbygge, sett till plats i tabellen. För att sedan ta sats. Därför hoppas jag man satsar ungt och hemvävt. Spelar in de unga, hoppas att några tar för sig. Detta tillsammans med de strategiska pjäserna som jag nämnde ovan, tror jag är rätt väg framåt för vår fina förening.

5 gillningar

Det viktigaste måste vara att säkra nytt kontrakt så tidigt som möjligt under säsongen så att det ger förutsättningar att tidigt bygga för 25/26

9 gillningar

Tror att vi har ett bra lagbygge egentligen det är “det andra” som felat.

Där skiljer vi oss åt. Jag tycker vi har ett sheit lagbygge. Massa pjäser som inte passar ihop, så många slagsidor att det inte ryms inom de dimensioner människan är kapabel att uppfatta.

4 gillningar