Lagbygget 24/25

Äh. Kom igen. Du skrev ett lösryckt påstående som inte grundade sig på något annat än vad du, när påståendet ifrågasattes, hoppas, vilket du medgav själv. Fanns ingen, vad jag vet, substans. Du ifrågasattes. Du medgav att det inte grundar sig på något annat än vad du tror. Stå för det du önskar, istället för att från första början slåss för att din tro och hopp är någon slags sanning.

Häri ligger ett problem med de som ifrågasätter åsikterna på forumet. De som gör det förväntar sig att man ska kunna uttrycka sin åsikt utan motargument. Och får man motargument. Ja, då är forumet en alltför strömlinjeformad plats där alla ryggdunkar varandra. Det stämmer inte. Forumet kräver mer substans än så.

Tillägg. Du skrev fortfarande att det slår hål på argumenten…

3 gillningar

Snälla sluta nämn stakkestad och Lindbäck som potentiella spelare i nästa års lag. De bör absolut inte spela en minut till i hv. Mvh

2 gillningar

Stakkestad räddade kvar HV i game 7 :wink:

Också bör tilläggas @Paris1975 .

Jag har varit på aw. Kanske nagelfar dina inlägg mer än vad som är nödvändigt :smile:

Jag skrev att jag TROR att Borgström kommer gå från klarhet till klarhet efter en kortare säsong än förra. Precis som jag Tror och hoppas att TIKKA ska kunna utvecklas med annan hockey och acklimatiseringen till shl.

Det tror jag fortfarande på, sen får du naturligtvis tro på vad fan du vill! Till och med på tomten om så skulle va fallet :grin:

1 gillning

Det tar jag gärna😁 lite liv i forumet skadar aldrig

2 gillningar

Stakkestad är 21 Barre! Spelat juniorlandslagshockey, ge han tid

1 gillning

Du tror ju mycket också, eller hur? :wink:

1 gillning

Tror, absolut. Men oftast med nån grund än bara tror och hoppas.

Zzzzz. Varför inte skriva pm istället

Så, @Paris1975 och @lejacques, även om ni diskuterade på ett föredömligt vis så är denna typen av diskussion bra exempel på vad som med fördel borde diskuteras privat mellan er i PM.

Åter till lagbygget 24/25 nu :+1:t2:

2 gillningar

Nu är det ju så att de i detta nu är under kontrakt och därför rimligen ska vara en del av diskussionen i denna tråd :blush:

1 gillning

JP har en sammanställning om eligible bachelors, dvs centrar med utgående kontrakt som skulle kunna vara aktuella tillsammans med troligheten att de faktiskt kommer.

1. Daniel Audette - Helt okej
  2. Kevin Stenlund - Rätt låg
  3. Fredrik Olofsson - Nära noll
  4. David Gustafsson - Ganska låg
  5. Devin Shore - Rätt låg
  6. Adam Gaudette - Helt okej
  7. T.J. Tynan - Ganska hög
  8. Seth Griffith - Ganska hög
  9. Lias Andersson - Väldigt hög
  10. Fredrik Karlström - Inte så stor
  11. Rasmus Asplund - Helt okej
1 gillning

De är inte “potentiella spelare”. De är spelare under kontrakt. Och så länge inget annat kommuniceras från klubben så har vi de två att förhålla oss till oavsett om vi vill eller ej.

Sen fattar jag inte varför så många vill bli av med Stakke… han är ung, billig och med utvecklingspotential. Han är inte värvad för att gå in och göra 45 poäng i en förstakedja.

mvh.

10 gillningar

Tack för att du delar med dig. Alla spelare är inte centrar. Asplund är en defensiv ytter, Seth Griffith gör sig nog bäst på en kant i shl.
Sedan ett antal namn som hör hemma i NHL.
Säger en del om hur tunt det är, Modo var nog smarta som smällde in Jasek.

1 gillning

Håller inte med Fredrik om att det är hög sannolikhet på Tynan, Gaudette och Griffith direkt. De här spelarna tjänar bra pengar i AHL. Förra året hade Tynan $775 000, Gaudette $400 000 och Griffith $450 000.

Det talar väl iofs för att de inte blir kvar i AHL. Ingen AHL-klubb som vill ge 750 000 om året till en 30±spelare när det står hundratals unga spelare med en lön på 10-20% av det på kö?

Jag är ingen expert när det kommer till detta. Men det har med att göra att man max får ha fem veteraner per lag (inte gjort mer än 250 professionella matcher). Jag antar att man vill nyttja dessa platser för att få bäst utveckling på övriga spelare. Att slänga in 20 tjugoåringar kanske inte är optimalt. Men sortera på “O30” på Elite Prospects så ser man att de spelarna tjänar bra.

ber om ursäkt för OT.

Detta forum tar priset. Vissa går på som stenkrossar och tycker man annorlunda så vrids och vänds det så att det till slut blir någon form av sanning. Duktigt påhejad av ett par tre fyra personer som alltid rider ut till försvar. Jag råkade ifrågasätta en halvgud och direkt kom hot om att jag inte ska bli långvarig här.

Exempel på ämnen där jag upplever denna känsla.

Big Sam
AP 20
Tikka
Finska ligan
Kaski
Lindbom
OSV.

En förklaring kring finska spelare och dess prestation kan man enkelt finna i dessa spelares roller.

I flera lag är platserna lite huggna i sten för vissa spelare. Lukas Elvenes blev ju inte helt plötsligt bättre över en natt. När AP var borta klev Stål Lyrenäs fram och så vidare.

Finnarna som lyckas i Oskarshamn och Malmö spelade mycket riktigt första fiol.

För att ta fotboll… Likt många andra ligor håller man sina egna spelare (nationalitet) högre. Sällan spelare från Tyskland lyckas i andra ligor. Detsamma gäller spelare från England och Italien. Medan franska och spanska (till viss del) går bättre.

För om sanningen ska fram så visar väl knappast vår SHL spelare någon vidare klass internationellt. Nu kommer säker B-tuneringar farande.

Är vår liga så bra borde vi kunna vida det någon gång i vilket fall. I VM som väntar får vi ett starkt lag - räcker det? Eller är det vår tråkiga och förutsägbara spelsystem som är problemet?

Jag är redo för att kalhuggas :wink:

2 gillningar

Säger inte att det inte går att hitta guldkorn, men ingen av de finnarna kom direkt från Liiga.
Kuokkanen (Schweiz)
Pajuniemi (AHL)
Suomela (AHL)
Riikola (AHL)
Oksanen (Tjeckien)

3 gillningar