Hugo Alnefelt klar?
Ser så ut. Men inget är klart förrän det är bekräftat och släppt av HV.
Alnefelt har haft en ok säsong i AHL men har gått betydligt sämre för honom de senaste matcherna
Jag tror det blir bra dock, två unga hungriga målvakter som tävlar om första platsen + en mycket bättre defensiv kommande säsong.
Jag tycker vår målvaktsida är alldeles för mycket gambling för mitt tycke, Dichov var bra för oss i slutspelet men han blev petad av Frölunda, Så vi har för lite “data” att gå på om Dicken är en riktigt bra målvakt, Hugo har inte heller direkt haft super statistik någonstans han har varit så där hoppas man också på en utveckling. Känns som ett väldigt riskabelt målvaktspar som har potential att kunna bli bra men också kunna floppa hårt. Trösten är att vi värvade Linus Söderström petad från DIF och det gick ju ganska bra…
Känns ju som de mesta talar till våran fördel bland shl klubbar när de kommer till joey.
Hos oss får ha en given offensiv roll och första PP.
Engsund - släggan
Strålman - Alsing
Fransson - Nyberg
Sjöholm
Ge andra pp platsen till strålman
känns som att Strålman inte kommer förlänga, tyvärr
Borde kommit ett besked snabbare om det hade varit självklart att han ville vara kvar. Hoppas han stannar ett år till.
Vi kör på en till ”om och hoppas” säsong.
Spännande.
Käft, jag är lugn….
Låt säga att Albefelt gör en bra säsong så är han ju borta igen.
Varför inte skrivit 3 års kontrakt mee magnus hellberg istället?
Hur det känns för dig just nu säger väl ganska lite om hur hans beslutsprocess ser ut.
HV ska ju dra ner på budget och tror de får Hugo till en oki peng. Hellberg hade nog kostat ca 300k/månad.
På den viktigaste posten ja .
Kan jag nog tycka vore väl investerade pengar.
Undrar om Strålman funderar på ett år i Skövde istället.
Med risk för jinx så kanske det är ett tecken
Tycker att med tanke på hur målvaltsmarknaden ser ut med få målvakter som vi skulle kunna tänkas vilja ha och flera lag som söker målvakt så ska vi nog vara nöjda med Hugo. En 1A/1B lösning där den hetaste målvakten för dagen står, plus att det fortfarande finns potential i grabben
Jisses…Där sprack HV bubblan ano 2024. Inget ont om Hugo. Han hade varit en OK andra keeper i HV. Men nu har vi 2 OK andra målvakter. Hur kan man misslyckas så brutalt under så många år att värva målvakter? Det blir samma visa i år igen. Lite trist kan tyckas.
FW / C
X (Bromé) - X (Andersson) - Petersson
OSL - Borgström - Brännström
Tikka - OFM - Lenc
Ingberg - Stakke - Teden
Alt.
Borgström - X (Andersson) - Petersson
OSL - OFM - X (Sandberg)
Brännström - Tikka - Lenc
Ingberg - Stakke - Teden
BÄNK
Lindbäck
Hansson
BRYTER MED / LÅNAR UT
Forsberg
Träff
Pettersson
Backar
LaLeggia - Engsund
Alsing - X (Strålman)
Sjöholm - Nyberg
BÄNK
Fransson
Landén
Seppälä (Skadad)
BRYTER MED / LÅNAR UT
Strandell
Hallquisth
MV
Dichow
x (Alnefelt)
AB
Stille
JD
Hade vart kul och se are uppställningar. Hur tycker ni vi ska ställa upp pp och bp?
Hans kurva pekar inte precis spikrak uppåt. Det gjorde den inte ens innan han försvann till andra sidan pölen. Snarare tvärtom. Helt obegriplig värvning på den absolut viktigaste posten. Hv lyckas igen, att dribbla bort sig själva innan serien dragit igång.
Hur vet du det?
Motivera gärna.