Hoppas verkligen inte man bygger ett lag med Tedenby inräknat nästa säsong.
Han har haft sin peak och har visat att han inte är en man för SHL längre när backarna har blivit snabbare. Är för dålig för en 1-2 kedja och kostar för mycket för en 3-4 kedja.
Vi måste gå vidare och han är inte den ledare heller som Önerud. Vi kan inte ha kvar honom om vi vill uppåt. Det kostar mer än det smakar.
Känns inte som de faktiskt vet själva än.
Om vi åker ur kan jag se för mig Dichow / Erliden delar på det i HA.
Om vi håller oss kvar så hoppas jag Ortio ersätts med någon bättre, och Dichow som backup.
Vore lite för riskabelt med Erliden / Dichow i SHL då vi inte vet vilken nivå Dichow kommer hålla över en hel säsong.
Är nog benägen att hålla med. Håller vi oss kvar hade jag inte haft något emot en riktigt bra målvakt på 1-årskontrakt och skicka våra unga på lån till allsvenskan för att få matchas mot seniorer. Måste dock finnas något avtalat ang. speltid så man vet att de kommer få matcher.
Sen får man utvärdera efter säsongen, får någon av dem en utveckling likt t.ex. Lindbom så våga satsa annars kanske förlängning med den vi plockat in.
Dax för Nubben att börja fila på ett lag för Allsvenskan! Börja med att signa med Foppa men varför i helvete skulle han vilja vara kvar? Lindbom har satt honom i den djupaste håla man kan hitta. På vems bekostnad för det finns en handfull som är sämre och ofarligare än Foppa!
Dichow är inte dåldig, okej andra keeper men inte mer än så. Tycker han är yvig som målvakt, placeringsosäker och farliga returer. Ung, sprattlig och är lite överallt, ibland vid sidan om målet. Han har mycket att lära om han ska bli en stabil första målis i SHL. Första målis i HA ja.
Foppa behöver få tillbaka kärleken till spelet och det får han inte han denna föreningen.
Backar
Hugo Fransson 24/25
Axel Landeen 24/25
Victor Sjöholm 24/25
Mikael Sepelää 24/25
Olle Strandell 24/25
Bobby Nardella Förläng
NY Lallegia klass
Forwards
Henrik Borgström 24/25
Isac Brännström 25/26
Fredrik Forsberg 24/25
Oscar Fisker Möllgaard 24/25
André Petersson 24/25
Mattias Tedenby 25/26
Oskar stål Lyrenäs 25/26
Herman Hansson 24/25 Bryt
Åke Stakkestad 24/25 Bryt
Måns Lindbäck 24/25 Bryt
Tommi Tikka 24/26 Bryt
Simon Önerud Förläng
Nick Shore Förläng
NY Patrik Puistola
NY Oiva KKeskinen
NY reserverad för Junior
André Petersson - Nick Shore - Puistola
Henrik Borgström -Oiva Keskinen - Lyränäs
Fredrik Forsberg - Fisken - Isac Brännström
Mattias Tedenby - Jamiro Reber - Önerud
Så skulle jag bygga laget till nästa säsong om vi nu är kvar i SHL.
Forsberg och Tedenby nästa säsong? Nej tack! Det måste in spelare som kan stå emot lite fysik. Teden räcker ju att blåsa på om han inte själv snurrar till det så han trillar.
Foppa vill nog inte ens vara kvar efter Lindboms behandling. Vi spelar skit och gör inga mål. Ändå är det Foppa som får sitta.
Det krävs renovering på riktigt denna gång ock då håller det inte med dess gubbar.
Får vi bara in en tränarkonstelation som kan sätta ett bra grundspel så tror jag Tedenby i en fjärdelina kan bli nyttig, likaså Forsberg.
Låt oss säga att Tedenby gör 18 poäng och landar på +2 Forsberg 22 poäng och +3
Då är det inte så tokigt. Sen att de tjänar stora pengar får man helt enkelt skita i då man redan sitter med kontrakten. Men för att vara tredje och fjärdekedjespelare och landa in på vad jag nämnt ovan är inte fy skam.
Då tycker jag nog Lindbäck, Hansson och Stakkestad gör mer nytta i en 4e kedja. Det ända som talar för Forsberg och Tedenby är att de är goa gubbar, och känns som HV-killar båda två.
En fjärdekedja ska spela 0-0 eller helst lite plus det gör inte HH Stakke eller Tikka de spelar kraftigt minus och gör så vi förlorar matcher !
Då tar jag hellre en Tedenby och Forsberg som lär spela in några plusmål med en ny bra tränare.
Jag tror ändå att det finns potential att utveckla både stakke och Lindbäck. Lindbäck kan ju bli shls bästa powerforward enligt Wikegård Herman är nog så bra han kommer bli. Därför bör vi satsa på nån annan där. Tedenby och Foppa i samma lina lär nog hamna på rekordsiffror i minus. De är ju inte direkt försvarsgeneraler.
Tedenby och Forsberg ska självklart inte vara kvar i klubben. Det har dom tydligt bevisat, dessa herrar är inget material för SHL. Likaså Stakkestad, Fransson, Hansson och Lindbäck. Även Tikka och landsmannen Mahlahti ska skeppas iväg. Ni förstår ju varför vi ligger där vi ligger med dessa spelare som bara fyller en plats. Sämst av nämnda spelare måste ju ändå Tedenby. Sjukt besviken på den killen alltså.
Läs namnen så lovar jag er att det kommer smaka Hockeyallsvenskan i munnen. Nästan halva laget, så illa är det.