Lagbygget 24/25

Montys anpassningshockey är ju EN hockey för sig :joy:

3 gillningar

Jag hoppas att man sätter en organisation där alla har en samsyn på vilken hockey som ska spelas. Inte att man värvar in lite spelare, sen får tränaren anpassa sig. Det är inte så man driver en framgångsrik organisation.
Det som gör ZAIK/Lökars etc. framgångsrika är att man värvar spelare med de egenskaperna man söker för rollen i spelsystemet. Då spelar det inte någon roll vad det står på tröjan. På det viset kan du skapa ett bra lag med en mindre budget.

3 gillningar

Dichow Åhman

2st för samma pris som Ortio.

Två målvakter som båda varit utnämnda andra målvakter men som gjort de riktigt bra och fått ta större roller. Tror dom skulle kunna fightas riktigt bra om första spaden.

6 gillningar

Åhman har tyvärr inte utgående kontrakt, är kvar i Lakers över kommande två åren :confused:

Håller med, Tycker man ska locka hem Åhman igen.

Ajfan fick för mig han bara skrev 1 år.

Dichow ska ju definitivt förlängas med. Där slarvade Frölunda bort ett jädra guldkorn. Nubben s bästa värvning?

6 gillningar

Var det ens Nubben som tog in honom är ju frågan?

tycker vi lägger den på gistedts konto :smiley: :rofl:

2 gillningar

Ärligt talat min känsla är att Nubben´s värvningar är en blandning mellan oss på forumet och blocket.
Först sitter Nubben på “blocket” dvs listor han får från agenter på lediga spelare.
Nästa steg är att han går in på EP och kollar stats.
Sen värvar han den med bäst stats för pengen som finns ledig.
Sen kommer Lindbom “Nubben har du scoutat honom?” Nubben svarar “what is dis scout you talk about?” vet inte varför han blev engelsk där men…typ så tror jag det går till.

Så Dichow var nog bara tur, Nubben tittade på lediga målvakter, såg Dichow och tänkte “han kan vi ta istället för Bratten som var sämre än vad mina stats sa, vi gav han iofs ingen chans men ändå tack å hej”

Vad jag försöker säga är att jag tror att Nubben är en på pappret sportchef, han scoutar inte och har ingen känsla för talang och om någon är påväg uppför eller nerför i karriären.

1 gillning

Enig

Jag tror mer på att Nubben sitter i massor av möten med otydligt syfte. Att det fikas och pratas utan att landa i beslut och samtidigt springer omvärlden ifrån HV. Kvar blir då lösningar med Nubbens kontakter (läs: kompisar).

2 gillningar

Satt för skoj skull och byggde ihop ett lag inför nästa säsong, ser kanske lite väl dyrt ut nu när jag tänker efter men fick offra shore bla.
Vad tycker ni, vad hade ni ändrat eller är allt orimligt/kasst?

2 gillningar

Alnefelt tror inte jag kommer ge upp drömmen där borta.
André kommer nog ge en säsong till i AHL

Seattle kommer nog inte vara nöjda med att OFM spelar i en fjärdekedja nästa säsong.

1 gillning

Jag hade velat se Zion Nybeck i en tredje kedja nästa säsong. Tycker han gör det riktigt bra i AIK och han är bara 21 år gammal.

1 gillning

Känner igen de flesta namn, men inte Engström och Oscarsson. Gissar på att det är Adam Engström, men ingen aning om vem den andra kan vara.

Milton Oscarsson tror jag han syftar på. Center i Örebro

1 gillning

Precis, hans kontrakt går ut 23/24

Är detta drömtråden?
Jag hoppas inte att man bygger om allt för mycket. Kontinuitet är viktigt.

Dichow
Rubin

Beaudin-Pilut (du får fan komma hem nu!)
Nardella-Strålman
Fransson-Sjöholm
Landen-Seppälä

Borgström-Shore-AP
Lenc/Sandberg-Lias-OSL
Brännström-OFM-Tedenby
Önerud-Stakkestad-Hansson
Träff-Måns-Pettersson

Det jag undrar lite över är hur man ser på målvaktssituationen. HV har två juniorlandslagsmålvakter i J20. Båda från Huskvarna /Jönköping med HV som moderklubb. Nu har man kontrakterat Dichow i två år. Är han tänkt som 1:a? Eller ska man ta in en annan som 1:a? Och hur passar Erliden och/eller Glifford in i det här?

Apropå det här med att ta hand om och kultivera sina egna……

9 gillningar