Lagbygget 24/25

Beroende på om vi spelar SHL eller HA nästa säsong, är Hedberg ett namn för oss? Vilken högklassig intervju han gör med TV4.

Behöver vi ens fundera på fler tränare nästa säsong? Vi har ju redan Lindbom, Davidsson, Gustafsson och…Montén under kontrakt.

Bryts inte dessa vid en eventuell degradering?

Varför en massa föredettingar? Tiden står ju inte still. Har klubben ingen nyskapande?

Bröderna abbot blev lediga i vid fel tidpunkt. Hade gärna sett dom i hv. Få ett slut på allt för passivt coachande.
Tycker det är konstigt att vi match på match gör iprincip samma fel… Det är på tok för mycket ytor mellan forwards å backar vid spel vändningar och när motståndarna etablerar spel i vår zon så är det allt som oftast en markerings miss som biter oss i röven.
Sen ändrar vi backformationer som en annan byter kallingar… svårt att få ett samspel mellan 2 backar när man skiftar var å varannan match.

1 gillning

Nu är det flera tidningar och dylikt som skriver att Anton Blomqvist (Aik:s tränare) är klar för Hv till nästa säsong. Hans kontrakt går ut efter den här säsongen och det skrivs också att hans specialité är backar vilket gör att man tror att Pelle G då får lämna eller flytta på sig.

I min bok ett spännande namn som gjort det bra med AIK i år. Dock är det, i min värld, inte på den positionen man måste göra förändringar först egentligen. Det är en ny sportchef man behöver främst och även posterna över som behöver tillsättas med bra folk så det blir kontinuitet.

Någonstans så måste man dock jobba ganska brett och försöka rekrytera för flera arbetsposter samtidigt. Tyvärr så är ju personerna som rekryterar (Nubben, AD etc) just de personerna som vi måste ersätta vilket inte är optimalt.

1 gillning

William Ignberg Nilsson lämnar AIK för SHL nästa säsong. Hyfsat stor, bra skridskoåkare, ganska elak. Gritty. Kan även göra mål. Powerforward. Precis vad HV behöver.

Många SHL- klubbar står i kö, men kanske kan Anton Blomqvist locka med honom till HV.

3 gillningar

Ja, om vi inte redan hade haft Lindbäck, Hansson och Stakkestad. Samt en eventuell förlängning med Önerud. Laget är felbyggt från grunden och det får vi tacka Kenth för.

4 gillningar

Dom tre första kan man bryta med. Önerud har stor betydelse för laget. Behåll. Spelar för låg lön i vilken roll som helst, men bidrar till att sätta den moraliska ribban. Personligen har jag underskattat Öneruds betydelse.

4 gillningar

Anton blomqvist coachade gnaget till en 1-4 förlust hemma mot kalmar. Tror faktiskt inte ett skit på honom som en framtida frälsare.

Ska man låta enskilda förluster sortera bort potentiella tränare så lär utbudet bli rätt smalt.

9 gillningar

Vadå vi tar väl ingen med under 100% vinster??? I så fall kan det ju lika gärna vara.

1 gillning

Kollar man AIKs lag på papper så är det ganska imponerande att han lyckats coacha dom dit dom är. Gynge, Fitzgerald och Nybeck är väl det enda dom har att hänga i granen egentligen.

Har inte så mycket att säga om Anton i övrigt, verkar som en ganska bra tränare över lag. Han har ju däremot inte blivit beprövad i SHL, minns jag rätt så ville ledningen ha in någon som var beprövad och hade koll på vad dom höll på med :clown_face:

Möjligt att anton är en bra tränare men jag är lite skeptisk att det är rätt för oss. Tuff grishockey är det man hört så då kan vi säga adjö till kontinutet. Tycker inte det finns någon i vår trupp som kan klara det spelet vi känns för mesiga och lätta. Grishockey tror jag funkar dåligt nu för tiden i shl allsvenskan är helt ärligt en annan nivå men det är en högst personlig tanke.

AIK måste väl spela grishockey?
Han måste ju inte spela likadant i HV…

Allt måste vara bättre än den hockey vi spelar nu.

Jag hoppas att nästa tränare som kommer in, inte kommer in med EN hockey, utan kan anpassa sig.

2 gillningar

Det viktigaste av allt är att vi slipper en till säsong med kniven mot strupen, det är det enda jag önskar innerligt, att vi klarar kontraktet hyfsat ordnat!

Som någon annan skribent nämnt tidigare,

Förr var vi rasande om vi åkte ur i en kvartsfinal.
Nu firar vi ett säkrat kontrakt som ett SM-guld!

2 gillningar

Lite som Monty då helt enkelt? :joy:

4 gillningar