Lagbygget 24/25

Idag var första linen osynliga, då steppade andra linan upp och vann matchen åt oss.

Men vad skall vi göra av alla spelare som kommer tillbaka från skadeläget? Som det ser ut nu så har ett lag som vinner, känns också helrätt att OFM får en andra centerroll!

1 gillning

Saknar Linus Söderström!
Skulle gärna se honom snarast möjligt i HV71 igen.

3 gillningar

2 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Lagbygget 23/24

Är ni inte och botaniserar i fel tråd nu?

2 gillningar

Tack, blandade ihop trådarna.

Fick en sån längtan över att se Lias i HV-tröjan igen.

@Quila , vet du hur Lias står om det blir spel i SHL igen? Ligger HV varmast om hjärtat?

Håller HV kontakten med honom?

1 gillning

Hv ligger honom varmast om hjärtat, men givetvis skulle fler lag blanda sig i leken om Lias bestämmer sig för att vända hem. Lindbom har god kontakt med Lias.

6 gillningar

Vissa spelare har ju rätt just lön i AHL. Jag vet inget om Lias. Men är det risk för att han behöver ta ett halvår i Schweiz (eller likn) för att slippa skattesmäll?

Vet att det här blir spekulativt men det är ganska roligt tycker jag å andra sidan.

Vad säger ni om målvaktsposten? I min värld är Ortio inget att förlänga med och låta spela. Dichow är ju ganska oprövad men min förhoppning är att han får stå och gör det bra resterande del av säsongen.

Ponera att vi spelar i Shl nästa år. Vem skulle ni, realistiskt sett då, vilja vaktade buren nästa år?

Jag tror inte Söderström är aktuell men det finns ju en viss Gustaf Lindvall som gjort ett par bra säsonger fast det börjar bli ganska längesen nu.

Sanny & Svensson pratar en hel del om Ignatjew i Mora.
Kan man få loss Lagace från Färjestad då de uppenbart och förståeligt satsar på Lindbom.

Vad tror/tycker ni?

Tycker ändå Hellberg är intressant

2 gillningar

Lindbom spelar högst troligt i Vegas organisation nästa säsong.

In med Anton Blomqvist som ass. Låt Johan och Pelle gå.

Börjar diskuteras tränarbyte kring Viktor Stråhle i Björklöven. Ta in som ass ett år för sedan ta över som headcoach?
(Är inte själv säker på detta är en bra idé, men finns säkert någon här som har bättre koll coacherna)

Ett intressant namn såklart. I HA är jag annars mest spänd på Daniel Hermansson i Mora som jag hör mkt gott om. Hade gärna sett honom i ledarstaben nästa år för att utveckla vårt sätt att spela.

1 gillning

Han spelar absolut en intressant hockey, det som gör mig orolig är han är kanske lite för het ibland o därmed tappar fokus. Lite därav dif vann mot dem förra året i slutspelet. Men assistent absolut

Blir vi kvar i SHL vore väl Filip Sandberg något av en ultimat värvning? Bra på det mesta. ”HV-kille”. Har inte skrivit nytt än men varför skulle han ens vilja byta ZAIK mot oss. Vad tror ni? Finns det nån chans? Kanske om vi får hem Lias oxå? :wink:

4 gillningar

Ja Lias och Sandberg känns lite som två fantastiskt fina värvningar till nästa säsong…

2 gillningar

Är bara rädd att Lias går till frölunda

Känns som Sanberg, Lias och Söderström är givna för nästa år. Att alla de skrev ettårskontrakt tyder lite på att de kanske vill spela i HV? Eller?

Lär ju finnas tuffa konkurrenter om dessa spelare, men givetvis är HV med i allra högsta grad åtminstone när det gäller Sandberg och Lias, men mer tveksamt till hur det står till med Söderström. Luktar utlandsflytt där. En sak som talar för HV71 är att alla dessa tre spelare skarpt gillar Lindbom som coach, det kan jag med säkerhet säga.

14 gillningar

AP Lias osl

Borgström OFM sandberg

Brännström Milton Oscarsson Tikka

Önerud Lindbäck teden/stakke.