Söderström är ju en klassmålvakt.
Men det handlar också om vad man har framför sig. Tror inte Söderström hade varit lika grym med det vi har.
Det som måste upp är ett tryggt och gediget försvarsspel. Det börjar redan vid vår offensiva zon. Stäng egen blå och tillåt inte motståndet åka in med puck så lätt som man gör idag.
Men man behöver ha backar med hög speluppfattning. Det saknar vi idag. Samt forwards som kan ta jobbet. Foppa och Tedenby är kassa i egen zon. Men det finns fler.
Nej, jag har inte hört något och det som gäller för stunden är att Nubben är SC tills den dagen han inte längre är det och därför är jag allt annat än nöjd. Dåligt svar, jag vet, men är allt jag vet.
Theo Lindstein hade jag velat se i HV71 om inte Brynäs går upp. Då finns det ju hopp att han lämnar för att testa på SHL några säsonger innan han drar över. Otroligt stabil därbak.