Lagbygget 24/25

Söderström är ju en klassmålvakt.
Men det handlar också om vad man har framför sig. Tror inte Söderström hade varit lika grym med det vi har.

Det som måste upp är ett tryggt och gediget försvarsspel. Det börjar redan vid vår offensiva zon. Stäng egen blå och tillåt inte motståndet åka in med puck så lätt som man gör idag.
Men man behöver ha backar med hög speluppfattning. Det saknar vi idag. Samt forwards som kan ta jobbet. Foppa och Tedenby är kassa i egen zon. Men det finns fler.

3 gillningar

Ngn som hört ngt skvaller angående den viktigaste posten inför kommande år? SC?

Quila?

Abbott?

Jag hoppas verkligen att de har en extern anställningsprocess och det är därför det tar tid.

2 gillningar

Det känns som att OFM minst kan ta en 3:e centerroll nästa är… Riktigt bra med bra medspelare

2 gillningar

Vet inte vem av mig och Chris som är den kallaste kandidaten till SC-jobbet, men troligen ligger vi nog lika långt ifrån :thinking::blush:

9 gillningar

Quila: du kan inte säga ngt om vem som kan tänkas vara på G?
Är du positiv till vad du eventuellt hört åtminstone?

Är rädd att vi kan riskera o missa Lias exempelvis om inte dialogen följs upp kontinuerligt. Är jag del där?

Har vi ngn som sköter detta nu?

Nej, jag har inte hört något och det som gäller för stunden är att Nubben är SC tills den dagen han inte längre är det och därför är jag allt annat än nöjd. Dåligt svar, jag vet, men är allt jag vet.

Hoppas verkligen HV inte ens funderar på Abbotts i HV.

Kommer inte fungera, så desperata hoppas jag vi inte är.

Nubben måste bort men måste finnas bättre att få in. Cam som coach vill jag inte ens tänka på.

1 gillning

Inga Abbotts i HV, så vi kan vara lugna @CROHB :blush:

Lias är min drömspelare i HV!

Han får bara inte hamna i Frölunda !

Tycker Fredrik Stillman gjorde det bra som SC i HV. Går det inte att locka tillbaka honom?

2 gillningar

En tredje gång? Låter osannolikt. Tror inte han är så insatt längre. Men med rätt scouter kanske?

1 gillning

Framförallt tycker jag att diskussionen om scout behöver lite uppmärksamhet. Och det börjar nästan bli sent om man skall scouts inför nästa säsong.

3 gillningar

Va finns det för potentiella realistiskta backar till nästa säsong? Moverare, Lucas Carlsson?

1 gillning

Lagesson tycker jag är intressant

Theo Lindstein hade jag velat se i HV71 om inte Brynäs går upp. Då finns det ju hopp att han lämnar för att testa på SHL några säsonger innan han drar över. Otroligt stabil därbak.

3 gillningar

Tycker vi har tillräckligt med oerfarenhet . Fransson , landen och Strandell räcker.

Är lite skillnad på dessa spelare. En av JVM bästa spelare.

1 gillning

Ta bort Strandell så absolut

Fransson och Landén räcker gott nästa säsong. Dessutom våra egna produkter. Sjöholm är ung han med så ser gärna att resten är beprövade kort.

2 gillningar