Finns väldigt få spelare i hv historia som fått så många chanser som Törngren som inte tagit den. Visst man kan snacka om hans poäng hit elr dit i jämförelse med Måns, Herman eller Önerud i dagens hv, men hv måste bli bättre och de blir man inte med Törngren. Då bättre värva yngre förmåga från allsvenskan som har tiden framför sig. Törngren platsar inte i SHL på 4 kedjor, visst är man skadedrabbat och behöver kropp på icen visst men annars är han en 4 kedjespelare i Max mittenlag i allsvenskan. Törngren är inte hv framtid fattar nada denna diskussion kom upp.
Varför platsar inte Törngren i en fjärdeline? En fjärdekedja behöver också producera poäng. Det räcker inte att va jobbig att möta, det ger inga poäng.
Malmö vann och nollade ZAIK. Är inte många lag kvar som kan rädda oss. Tror det blir en kamp in i det sista om en SHL plats nästa säsong.
Tror tyvärr vi inte kommer undkomma kval.
Står nog mellan Modo, IOK och Hv! Rögle kommer fixa det och Malmö har två heta finnar som leverar. Tänk om Nubben hade hittat dem.
Konstigt att han missade dom. Han fick ju hit halva Finland annars…
För att Törngren platsar i div 1. Det finns ju en orsak till att Törngren inte spelar i shl eller allsvenskan, han är helt enkelt för dålig.
Så du menar att Herman Hansson och Måns Lindbäck är bättre? Det tror inte jag!
Ja,är ganska övertygad om att de båda är mer passande i en fjärdelina än Törngren.
Tror på Söderström och Lias till nästa år om det blir SHL
Tänk o få ett långtidskontrakt på Söderström. Då är målvaktsplatsen säkrad för några år, exakt vad vi behöver🤩
Törngren, en tidigare personlig favorit sett till potential, men har aldrig lagt ned det jobb som krävs för att blomma ut till sin fulla potential. Jämför med Anton Bengtsson som kanske inte besatt samma talang, men som med hårt arbete kommit betydligt längre.
Törngren var riktigt bra, men har gått ner sig rejält och har tyvärr inget att göra i en a-trupp på SHL-nivå om ni frågar mig
Var det diciplin och hård träning som saknades? Jag har alltid fått för mig att han led av svagt självförtroende och hade svårt att tro på sig själv och sin egna förmåga. Men det är bara vad jag har fått en känsla av genom åren. Du har nog bättre koll
Precis som du säger, stor talang och möjlighet att bli grym, men la inte ner arbetet och var sån när han spelade i Hv med, kände han för att spela hockey en dag kunde han vara riktigt bra…precis såna spelare vi INTE ska ha i Hv
Både Lias och Moverare har utgående kontrakt och dem två in i laget hade satt en bra grund
Ser inte de ni andra ser i Söderström. Rätt billiga kassar mot Malmö igår.
Nej, jag har nog inte bättre koll. Det var nog också ett problem han hade just det med självförtroendet som svajade betänkligt emellanåt.
Vem sköter dialogen med Lias mfl just nu ? Nubben?
Om Nubben är bortplockad från nästa års lagbygge så är det ju rättså illa om inte ngn hanterar dessa frågor just nu?
Är inte heller helt i Söderström-båten. Många är nostalgiska efter 2017 men statistiskt är han ju ändå betydlig bättre än Ortio och frågan är vad som är bättre att få in som inte är under kontrakt till nästa säsong.
Så var det. Han hade potentialen, men saknade tyvärr självförtroendet och vågade inte riktigt ta det ansvaret som krävs att vara bäst varje byte, varje match, varje kväll. För det krävs mod att ta det ansvaret. Vissa har det medfött, andra inte.
Han satte väl rekord i antal minuter med hållen nolla?
har lägst snitt på insläppta mål från 2017