Lagbygget 24/25

130 Absolut en rimlig lön.
Men Nyberg har vart väldigt ojämn under sin Shl karriär.
Får vi in Strålman plus offensiv spets tycker jag backsidan är habil.

När jag tänker en väldigt bra backsida så tänker jag vår backsida 16/17:

Mikko Lehtonen
Dylan Reese
Christoffer Persson
Niklas Hansson
Erik Brännström
Andreas Borgman
Lawrence Pilut
Adam Almquist
Kristofer Berglund

1 gillning

Jo absolut, skillnaden var att vi oxå var ett topplag då, det är vi inte idag.

Tycker att backsidan ser hyfsad ut rent värvningsmässigt. Sen hoppas jag att sådana som Sjöholm och Fransson tar 1-2 kliv framåt i sin utveckling så kommer det bli bra.

Ja det vet jag väl?
Jag bara flikade in att för mig så är inte nuvarande plus Strålman och Kaski en väldigt väldigt bra backsida som skribenten ovan skrev.
För mig är det en habil backsida med vissa frågetecken, en del uppsida och några om och men ska ska till.
Klart bättre en föregående säsong men inte en topp 4 backsida i SHL.

Tror inte man ska förvänta sig en sådan otrolig backsida. Det var i min mening ett extremt fall, och det var väl ingen som förväntade sig den utvecklingen på Andreas Borgman t.ex?

Jag förväntar mig inte en sådan backsida?
Då var jag i så fall otydlig. Min mening var bara att bemöta skribenten innan som skrev att det vore en väldigt väldigt bra backsida.
För mig vore det en habil backsida med uppsida.
Kan vi landa så är det bra för att vara ett bottenlag sent ut på marknaden men ingen topp backsida i Shl mått mätt.

1 gillning

Jag säger såhär då.

I min mening så är backsidan en 3/5 just nu! får vi in ett starkt namn offensivt på den sista backplatsen blir det 3+/5 mot förväntningarna på en plats mellan 7-12 placering

Om vi skall bedöma backsidan mot förväntad placering 1-6 ja då blir det helt andra siffror

Då är vi överens :+1:
Jag tror att Nyberg kan växa men jag tycker att han vart notoriskt ojämn historiskt.
Värvningen av Alsing gillar jag verkligen.

1 gillning

Nubben har fått jobb som Spritchef på Systemet i Sollefteå.

1 gillning

Spelaren Nyberg är okej. Däremot är tre år minst ett för mycket.

That’s my point!

1 gillning

På tal om backar .
Om de slutar med att de blir strålman plus X/kaski

Engsund - kaski
Alsing - strålman
Nyberg / Sjöholm - Fransson

Strandell .

Vi måste vara förberedda på skador. Seppälä vet vi inte ens om han spelar eller ej. Så oavsett vad så måste 2 backar in.

1 gillning

Nu glömde du Nyberg?

Så.

Känns okej, men lite osexigt i min smak? hade nog gärna sett någon mer offensiv spets.

OK, det var nog jag som inte läste tillräckligt noga.

Kaski Alsing och Fransson får stå för offensiven . De räcker

1 gillning

Ja Fransson visade upp lite offensiva glimtar förra året. Hoppas han nötar videos av Laleggia innan läggdags medan Björn bygger upp en monsterback på försäsongen :wink:

1 gillning

Strålman tycker jag underprestera offensivt och då speciellt avsluten. Borde finnas mer att hämta där

Absolut . Men som sagt fick han ta ett sånt jövla stort ansvar hemåt.
Om han bara får spela ut sitt spel så är jag övertygad om att han kan lätt styra pp2

Får vi in 2 backar med mer offensiv sida så tycker jag det känns mer balanserat och bra ändå. Alternativt en offensiv och en mer all around

Sen det här med Strålman, bestäm dig eller har Abbott helt enkelt andra planer nu när Nubben är borta? Försäsongsträningen är i full gång och ska han vara kvar så bör han ju bestämma sig snabbt så han är med på den

1 gillning

Om det är fel tråd så ber jag om ursäkt! Ber mods att hjälpa till flytta till rätt tråd isåfall. Ser att Philip Törmänen finns med som en del av ledarstab som materialförvaltare. De två andra har tagit bort från hemsidan. Ska vi ha in en materialförvaltare till eller blir det bara en den här säsongen? Hoppas på Damberg gör sensationellt comeback!