Lagbygget 24/25

I den bredare definitionen av lagbygget så platsar naturligtvis alla :slight_smile:

Jag trodde Sundh äntligen skulle ta det steget detta år, men jag antar att han inte är redo ännu. Ledda kanske är sugen?

1 gillning

Fan nardella hade jag nästan glömt bort. Han är ju kvar i bilden med…

Gick tidigare mattisar i pension eller vad hände där?

Att vi inte får besked om Strålman, Kaski med flera ser jag inte som negativt.
Finns kanske spelare på lut som vi hellre vill ha?
Jag hoppas på att samtal förs med särskild sponsor om stålar för center.
Kanske HV som vill avvakta innan kontrakt skrivs?
De spelare vi har just nu skrämmer ingen.
Och inte blir de räddare av en ännu äldre Strålman.

1 gillning

Strålman kommer bestämma sig senast 13 juni.

Kaski har väl fullt upp med att höja sitt värde på VM?

1 gillning

Finlands VM är ingen rolig historia ännu.
Kaski har dock stått för 5 ass men några tveksamheter i egen zon med.
Vi får se troligtvis har nog ändå Kaski höjt sitt marknadsvärde trots allt.
Hade gärna sett Jesse P i HV71 men det kommer nog inte hända inom överskådlig framtid dessvärre.

Vad jag hörde förlängdes inte Rogers kontrakt och då valde Micke tydligen att säga upp sig. Omtyckta av spelarna var dom i alla fall enligt annan personal i huset.

3 gillningar

Blir bra med en föryngring där. Vad jag hört gällande Törmänen ska han va otroligt duktig och trevlig. Hoppas man hittar en bra sidekick till honom nu.

2 gillningar

Tar diskussionen om Strålman här eftersom mina tankar handlar om lagbygget.

Strålman är INTE värd en topplön. Han har aldrig varit en poängspruta i sin karriär. Att hoppas att han då ska gå in och kunna styra ett PP2…

Nej. Jag kan tänka mig att behålla Strålman som en rak ersättare till Seppälä. Strålman var ju mer försvarsgeneral än den sistnämnde. Men överväger nu HV att förlänga med Strålman istället för en poängback likt Kaski/Nardella. Då blir jag orolig på riktigt. Så imponerad var jag inte av Strålman.

Så en okej backsida skulle kunna se ut så här.

Alsing-Engsund
Kaski/Nardella-Strålman
Fransson-Sjöholm
Nyberg

Helst av allt skulle jag dock behålla någon av Kaski och Nardella och på det ta in ytterligare en riktig toppback (som inte är Strålman).

6 gillningar

Delar vissa tankar lika men när de kommer till strålman i pp så delar vi ej samma tankar.

Förra säsongen när han fick chansen i pp så blev pp mycke bättre direkt. En helt annat lugn på blå och bättre ingångar i offensiv zon.

Strålman har absolut aldrig varit en helt offensiv back men han har heller aldrig varit en helt o håller försvarsgeneral.

1 gillning

Intervjun med Hansson , innebär de att han blir kvar ?

Eller är inget klart bara …

Jag vill behålla Strålman, tycker han har gjort det bra i HV. Men är han det minsta tveksam så förläng inte. Hans kommentar i JP att “jag vet inte själv vad jag vill, jag tar ett beslut innan skolorna slutar” är så urbota korkat. Här försöker Abbott bygga ett lag, istället får han sitta och vänta på att folk ska bestämma sig. Ta hellre upp en ung hungrig junior som brinner för att spela för HV i SHL.

5 gillningar

Eller så har Hv och Anton helt koll på vad Anton vill (att han fortsätter) men Anton vill ha lite semester för första gången i sitt liv.

1 gillning

Skicka Anton…

För mig är de inte ens en fundering… ut på hemsidan och tacka av honom! Fan ska vi med en omotiverad 38-åring till när det enda vi behöver är spelare som de brinner i huvudet på varenda dag?!

2 gillningar

Hansson har ingenting i en Shl trupp att göra av den enkla anledningen att han är inte tillräckligt bra på långa vägar.
Förstår såklart att det finns en kontrakssituation att ta hänsyn till. Men att Hansson är kvar och Önerud inte är kvar känns sådär.
Jag vet att Öneruds kontrakt gick ut och att det inte är något att bygga på.
Lös det med något allsvenskt lag tack.

8 gillningar

Quila säger ju att man hoppas kunna göra Strålman till en “ojdå det sket sig vi måste värva” -värvning midseason medans Strålman verkar vilja vara med från start.

Ser mycket hellre Träff på Hanssons plats i lagbygget.

5 gillningar

Finns väl inget alls som pekar på att han inte blir kvar?

Ne menade mer att vi spekulerat om att vi kanske tycker att man borde bryta med Hansson , Lindbäck eller stakkke.