Lagbygget 24/25

Det har surrats löst på forumet att Vimmerby eventuellt skulle kunna vara intresserade. Bara hoppas.

Gällande Hansson. Här har vi alltså en spelare som får minimalt med speltid och till sist skickas upp på läktaren när seriens två absolut sämsta lag gör upp i kvalspelet. Då ska man inte glömma att det är Lindbom, som alltid haft ett gott öga till Hansson, som fattar beslutet att peta honom.

I mina ögon är Hansson så långt från laget att han inte ens går in på 15 forwards. Tyvärr. För det verkar vara en bra kille som har hjärta för föreningen och föregår med gott exempel utanför isen. Men det räcker inte. Då finns det juniorer som kan göra exakt samma sak. Eller spelare som ovan nämnda Önerud.

11 gillningar

Inget ”eller” där. Vill man bli bättre bör man bryta med alla 3.

1 gillning

Det kanske är lite långsökt, men Madhawk nämnde för ett tag sedan att HV och Rögle var intresserade av Laleggia. Kent sa till Expressen att han inte varit i kontakt där. Betyder det att det är Abbott som är där och hugger? :slight_smile:
Får vi in Joey, släpper Seppälä och behåller Anton är jag helt klart nöjd med backsidan.

8 gillningar

Hellre behålla seppälä och skicka Anton ifall nu seppälä kan spela från serie start

Jag tar nog hellre Strålman :smile: tycker ändå han var stabilare förra året, även i egen zon. Dessutom har vi ju Engsund i laget.

Men du tycker ju Kaski platsar i ett andra backpar så strålman i tredje? Vilka vill DU ha i första som är rimligu

Fattar inte riktigt vad du menar?

Läs den igen då. Genuint nyfiken på vilka som ska spela första backpar enligt dig. Ingen armbåge eller så. Vi är ett bottenlag och försöker hitta något realistiskt inför lagbygget 24/25 jag är full som fan för det är fredag och jag förtjänar det

1 gillning

Men jag förstår inte. Försöker inte vara dryg. Så vad menar du?

Tillägg: jag satte ju Engsund och Alsing i första backpar. Kaski eller Nardella med eventuellt Strålman (förutsatt han ersätter Seppälä rakt av. Men vi kanske ska återkomma imorn i frågan istället😉

1 gillning

Se min edit försökte inte heller vara dryg :slight_smile:

2 gillningar

Drog mitt strå till stacken ikväll och försökte övertyga Alex Nylander att signa för HV. Han var dock tydlig med att han inte riktigt var klar med NHL- karriären. Hans gode vän Linus Nässen var tydligen rätt nära att signa med oss men det blev Timrå till slut. Han lovade dock att göra fyra plattmatcher mot oss- dock med en rejäl dos garv. Två riktigt trevliga killar som jag önskar all lycka framå!t

21 gillningar

Har hört rykte om att HV går för endast 1 back in till, oavsett Seppäläs vara eller inte. Som jag tolkar det så är Seppälä inte med i grundplanen och antingen blir han en ”bonus” eller så är det färdigt med Seppälä i HV. Tolkar det också som att om Strålman säger ja så är baksidan spikad. Annars går man för någon annan back.

Samma person som nämnde åvanstående sa också att Lias inte är HVs huvudspår pga att han antagligen har Sverige som mints 3e allternativ, därmed inte sagt att det blir HV om det blir Sverige och att han kan va klar muntligt om det blir Sverige.

Hoppas såklart att det är fel och ska kanske också tas med en nypa salt då jag inte vet vad han fått åvanstående ifrån, men han nämnde också att HV inte tänker bryta några fler kontrakt pga att det inte är ekonomiskt att göra det. Han har haft rätt någon/några ggr innan och fel ibland.

(Flytta gärna till annan tråd eller radera om inlägget känns orelevant eller liknande).

Endast en back in vore katastrof.
Då har vi 2 som kan göra oss bättre i Engsund och Alsing medans vi tappat mer än så. Vår backsida blir således sämre än i vintras.

Vi cementerar oss mer och mer som lag 14.

Sämre blir den väl knappast men mycke bättre blir de ju inte.

1 gillning

Alsing - Strålman/Ny
Engsund - Nyberg
Fransson - Sjöholm
Strandell - Hallquist

Då är det ganska likt förra säsongens backsida, inte bättre på papperet i alla fall.

In:

Alsing
Engsund
Nyberg
Strandell

Ut:

Kaski
Nardella
Maalahti
Seppelä

Svårt att se att det blir så faktiskt. Behöver ha in en offensiv toppback åtminstone. Räknar de med att Strandell ska bli den stjärnan Ros trodde?

LaLeggia måste in… Då kommer jag känna mig mycket lugnare angående backarna nästa säsong

1 gillning

Håller Nardella högre än Alsing och Engsund högre än Kalle, så klart. Vi blir därmed defensivt något stabilare men tappar massor i de offensiva iom försvinnandet av Kaski och Nardella.

Därav spontant, sämre.

Fast Nyberg är bättre än Kalle också, du kan inte bara plocka bort honom ur ekvationen. Backsidan ser givetvis stabilare ut, men hade behövts någon som Laleggia.

Försökte argumentera lite med honom och sa att jag tror/hoppas att det blir strålman + 1 till åtminstone, att vi behöver ha en renodlad offensiv back, han bara skakade på huvudet och sa att Strålman är huvudalternativ, och inget mer.

Kanske rätt väg att gå. I stället för dyra underpresterande backsidor så kanske man ska ha överpresterande normaldyra backsidor istället?

Intressant och se om AB och FS kan få ut max av backarna denna säsongen. Borde ju inte kunna bli sämre utfall än förra säsongen, risk dock för samma utfall.

Osäkert känns det hur som helst.