Lagbygget 24/25

Det är vad Madhawk tror, jag har hört 175 000. Oavsett vad så är det på tok för mycket.

2 gillningar

Snittet för en SHL-spelare ligger där runt 120 papp har jag läst. Tikka ska väl sett till hur han presterar ligga under 100.

De har jag inte sagt. Förväntade mig absolut mer. Men jo för mig är de skillnad på 160-180/200 som vissa sagt här.

Tycker tikka är fortfarande något att ha tålamod med. Alltså inte bryta.

Däremot Foppa , teden har fått sina betydligt längre chanser och ej visat något.

Trodde han låg på mer faktiskt eftersom han var tänkt som 2:a center. Sen vet jag inte om han är värd pengarna ändå.

flytta tikka-snacket till hans tråd. plz

Vilka är det som suger ut som mesta pengarna då? AP, Shore, Borgström bland forwards och Kaski, Strålman, Seppälä bland backar?

OSL och Brännström ligger väl hyfsat till dom med och Tedenby är ju “gratis”

Var kan vi frigöra pengar inför nästa säsong? Nättinen och Foppa?

Lenc och Nardella lär tjäna en hacka också, Strålman är nog inte jättedyr. Men på Foppa och Nättinen sparar man nog en 300-350k i månaden.

Glömde Nardella han är dyr med tanke på dollarn ja

Bort med kaski , teden , Foppa , nättinen

Låna ut stakke och Strandell

Förläng med strålman , Lenc , nardella och kanske Shore beroende på pengen.

Ta bort stakke och Strandell med. Vi kan inte ha andras ungar här när vi har en halv juniorverksamhet som står och bankar på dörren!

4 gillningar

Vet att Lindbom sagt att man vill köra på med många spelare från nuvarande trupp till nästa. Själv tycker jag det är en rätt korkad idé med tanke på hur mycket dökött, floppande spelare och spelare med noll utvecklingspotential vi har . Tyvärr sitter ju många dessvärre på kontrakt… Men skulle man få önska fritt så skulle jag se att man gör något liknande.

Bryt kontraktet:

Hansson. 30 år. Platsar egentligen inte i SHL. Bara i HV han gör det. Kommer INTE bli bättre.

Stakkestad. Behöver spel i allsvenskan, inte SHL.

Strandell. Samma motivering som ovan.

Tikka. Största floppen på år och dar.

Foppa. Blivit helt fel. Behöver en ny omgivning. Sitter dessutom på bra kontrakt, enligt Höken.

Förläng ej med:
Strålman. Nedåtgående trend. Har blivit sämre ju längre säsongen gått. Sett till istid lever han inte upp till rollen som en toppback.

Nättinen. Sjuk eller skadad. Missat mer än hälften av matcherna sedan han kom till HV.

Kaski. Gör sina poäng, men inte tillräckligt bra sett till lön och roll.

Ortio. Passerat zenit för länge sen. Finns betydligt bättre och billigare målvakter som kan ersätta.

Maalathi. Finns inte så mycket att säga. Håller inte måttet över en hel serie.

Förläng:
Nardella. Från och till anonym. Men den här typen av poängbackar växer inte på träd.

Lenc. En pengafråga. Men kan Lenc tänka sig en roll i en tredjekedja så är det en given förlängning.

Önerud. Spelat upp sig på slutet. Kan bli en Lundqvist för HV.

Shore. Förläng. En av seriens bästa centrar när han är på humör.

Med detta skulle vi få lite utrymme att förändra till det bättre. Vi skulle kunna ta in en målvakt som kan konkurrera med Dichow. Vi skulle ha två backplatser vi kan fylla på med riktig klass. Vi skulle kunna ta in en ny toppcenter, samt en vinge för PP.

X-Dichow

X-Nardella
X-Fransson
Seppälä-Sjöholm
X-Landén

AP-Shore-Borgström
OSL-X-X
Lenc-Moelgaard-Brännström
Tedenby-X-Önerud
Lindbäck/Pettersson/Träff

16 gillningar

Tänker precis samma! Backar som kan vara intressanta, Jacob moverare och Jacob Larsson.
Centrar Lias och han från Rögle då kanske?
Sen kanske Sandberg som sista fw?

Hur mycket tjänar en sportchef i SHL? Hur mycket tjänar nubben?

Kanske ska vi lägga mer krut där? Vi kommer inte få hit några bra namn på den viktigaste posten i föreningen om vi inte ser till att det är lockande.

Pengar är mer en hygienfaktor än motivationsfaktor.
Skulle gärna hitta någon som vill göra karriär bortom SHL och ser HV som en möjlighet att visa vad man går för.
En hyfsad sportchef kan ta HV från botten till mittenlag, en bra från bottenlag till topplag.
Tänk att visa raden: nedflyttning, ha, bottenstrid, negativt kval och sedan slutspel första säsongen med ny sportchef - det skulle sitta snyggt i cv:et en lång tid framöver.

Om karriäristen sedan lär sig älska Jönköping, fansen och sitt lagbygge och blir kvar i tjugofem är - inte mig emot.

Bra förslag.
Jag ser eventuellt OFM som en center för en topp 2 lina nästa säsong.
Kanske kommer krav om roll/speltid av Seattle också.

Frågan är bara hur mycket det kostar att bryta så många kontrakt?
Kanske därför Lindbom säger de ska köra vidare med stor del av samma trupp nästa säsong.

Är Tedenby’s kontrakt sponsrat hela kontraktstiden eller bara i år?
Skulle inte ha något emot att bryta där men om det är sponsrat så kan han ju få fortsätta att spela ihop med Simon.

Vad jag har hört från initierade källor fick man bara hjälp med signon bonusen på Tedenby. Lönen står HV för rätt av!

Oj, från bra källor alltså? Den är tung.
Tror de flesta här på forumet har trott att vår sponsor stod för hela kalaset. Men man blir ju inte förvånad om det inte är så.

Mattias Tedenby tillbaka i HV71 | HV71

Framgår inga detaljer där, men annars kan man ju hoppas att varje företag tar varsin post. Ena tar sign-on medan annan själva lönne då de är 2st som hjälpte till…

Axelent är med och pröjsar, det vet jag då var jag anställd när han värvades hem. Dom var hos oss på en kick off och pratade och då nämndes det att Axelent ”sponsrade” Teden. Men det kan mycket väl vara så att det bara var sign on bonusen som någon skrev. Att en sponsor skulle betala 200 000-250 000 i månaden plus sociala känns ju högst otroligt

Nedan är från Expressens lönelista förra året.

1 gillning

Men Nardella, varför? En medelmåtta enligt mig. Har vi inga större krav?