Lagbygget 24/25

Förstår varför vi plockade hem Tedenby.
Men 250k eller mera för Tedenby är med facit i hand pengarna i sjön nästintill.
Visst bidrar han.
Men prestation kontra lön är ju inte i symbios direkt.

Bästa backen rent statisktiskt va? Poängbäst dessutom, och fjärde bäst i ligan. Näst intill ignorant att säga att han är medelmåttig bara för att han inte är i rampljuset…

8 gillningar

Jag tycker Nardella presterar enligt förväntningarna.

5 gillningar

Håller med! Nardella hade varit kanon att ha med nästa år med. Ta över PP rollen när kaski försvinner.

Tycker han ofta försvarar på ett tryckt och skickligt sätt. Duktig med klubba både i försvar och anfall.

3 gillningar

Men då kan vi behålla stora delar av laget, typ Lindbäck och Hansson. För dom har väl också presterat enligt förväntningarna? För ingen trodde väl dom skulle ösa in poäng precis. Nardella har inte gjort bort sig men han är ingen LaLeggia som kan göra 15-20 mål. Nardella har 4 mål och 20 ass och med den statsen är han den bästa av dom sämsta.

Nardella täcker väl kanske Andrae mer än LaLeggia, och ersättaren för LaLeggia trollade nubben bort :smiley:

Håller med Nardella och Andrea är liknande, men en målfarlig back tyckte tydligen Nubben att man inte behövde ersätta

1 gillning

Robert den 3.e Nardella en medelmåtta…?! Åh du milde vad du är ute och cyklar.

1 gillning

Skulle vilja se zone entries/exits Nardella vs. Andrae.
Min känsla är att Andrae hade mer att ge när det gäller uppåkningar och att vrida och vända vid blå medan Nardella kan slå grymma pass.

Tycker vi tappade två backar som snabbt kunde plocka upp pucken och få den ur zon i Laleggia och Andrae. Känns som att Strålman och Fransson ör de som är bäst på att manövrera i egen zon/mittzon nu.

2 gillningar

Hade varit något att få tillbaka Joey!

1 gillning

Och du är ute på promenad!

Förklara för mig ditt resonemang då? På vilka metiter bör jag se Nardella som en medelmåtta?

Här är mitt lag baserat på kontrakt/lite rykten och lite drömmar…

Ortio ut Söderström in
Kaski ut Larsson in
Strålman ut Moverare in
Nättinen ut Lias in
Foppa ut Fagemo/Fröden/NY in
Lenc ut Sandberg in
Tikka (om det går att lösa)ut Zether in
Plus försöka hitta en lösning för Hanson och Lindbäck och utlåning av Stakke.

Söderström Dichow

Jacob Larsson Moverare
Nardella Seppelä
Fransson Sjöholm
Landen Strandell

Borgström Shore AP
Fröden/Fagemo/NY Lias OSL
Sandberg OFM Brännström
Teden Zether Önerud
Pettersson Stakke Träff

4 gillningar

William Nilsson Ignberg klar för nästa säsong.
Förstår inte den värvningen riktigt. Vi har ju överflöd på 3/4e line spelare…

1 gillning

Lägger in en fin bild i ämnet:

1 gillning

Blomqvists värvning?

Ser ut som en mycket märklig värvning, får hoppas man scoutat detta ordentligt och förväntar sig fin utveckling

1 gillning

Denna typ av värvning känns lite som att pissa på våra egna juniorer.
Hugo P, Träff osv.

2 gillningar

Ignberg Nilsson skulle vara en spännande värvning till annat lag med lediga platser. Ytterligare en gång fyller Nubben från fel håll. Vi har många spelare för en fjärde. Måste brytas med någon av Hansson och Lindbäck.

1 gillning