Lagbygget 24/25

Lek med tanken att vi får nardella för 170k/månaden.

Men vi får strålman för 60-100k / månaden.

Då tycker jag nog ändå strålman faktiskt. Tvivlat mycket fram och tillbaka men tror fan de blir de bästa för balansen i laget.

Vi kan lägga betydligt större peng framåt och ifall nardella ska spela så kommer han ta väldigt mycket tid från spelare vi redan tagit in tex Alsing , kaski , Fransson.

Tiden får utvisa hur de blir men känns för mig bra hur de än blir .

Förstår resonemanget. Men handlar det enkom om en backplats. Då är valet givet för mig. Strålman är dessutom nog inte så billig.

6 gillningar

Är väl ingen som vet vad han har riktigt . Förstår också din tanke. Tycker nardella är bättre om man bara ska se de ur den synpunkten vem som är bäst.

Men som sagt frågan är hur rollerna ska fördelas då om man går på nardella.

Det här med löner verkar väldigt svårt att få fram bra mått på. Men enligt en artikel jag hittade (41 elitspelare har över 1 miljon i årslön | Idrottens Affärer) hade spelarfacket räknat fram att snittlönen i SHL var 121 000 kr under säsongen 21/22. Låter då lite för bra för att vara sant att Strålman skulle ha 60k - 100k i lön (med reservation för att jag inte vet något om hans faktiska lön :slightly_smiling_face:).

1 gillning

Jag drog ett exempel. Säger inte att han har 60-100. Läs igen.

1 gillning

Sorry, insåg att jag läste slarvigt.

Även om vi nu kunde få Strålman för en hyfsat billig peng så kvarstår ändå frågan hur motiverad han är, med tanke på att han grubblat i över två månader nu. När allt kommer omkring skulle jag nog hellre välja Nardella, förutsatt att han är motiverad och taggad på att vara här, även om han är dyrare.

2 gillningar

Sitter och kollar match 7 mot Oskarshamn.
Strålman äger ju ett spel som ingen annan har.
Ett sånt lugn och ett bra pass. Ser gärna honom ytterligare en säsong med HV71. Men då Nubben är borta så är nog Strålman ute ur bilden.

1 gillning

Håller med dig. Även jag har varit hemma ett gäng dagar från jobb och kollar igenom gamla matcher för att få en bättre bild av de hela nu i lugn och ro.
Något som jag lägger märke till är att Seppälä är bättre än vad jag kommer ihåg.

Kommer nästintill alltid ut som vinnare i 1v1 situationer och spelar stenhårt i varje kamp.
Snabba uppspel och ett lugn med pucken.

4 gillningar

Hade valt Strålman alla dagar i veckan framför Nardella.

1 gillning

Nu blir jag nyfiken. Finns uppenbarligen vissa Strålman-vurmare här. Funderar på om det är något som gäller generellt här på forumet. Därför skapar vi en liten omröstning som naturligtvis har med lagbygget att göra.

Vill ni se Anton Strålman i kommande säsongs lagbygge?

• Ja
  • Nej
  • Kanske
0 röster
2 gillningar

Dålig frågeställning. Bättre om de var nardella eller strålman val.

Beror ju på andra parametrar. Ska vi ha nardella så är de klart att man inte vill ha strålman OCKSÅ.

Tycker du. Jag är nyfiken på vad folk tycker om Strålman. Finns det en plats för honom i lagbygget. Och för de som är osäkra finns alltid alternativ “kanske”. Du verkar vara en “kanske” i det här fallet.

3 gillningar

Jag tycker oavsett Steålman inte behöver börja i Hs startuppställning borta mot Växjö i premiären. Tycker han kan vara ett alternativ om skadorna börjar öka men att ett långliktighetstänk skulle involvera Strålman på ett år nästa säsong är otänkbart. Ge yngre killar chansen. Strålman satte sitt intryck förra säsongen och får enligt mig inte plats i dagens trupp

2 gillningar

Jag vill inte ha en till offensivback helt enkelt. Tycker roller mm i laget blir fel och vi kommer ha offensiva backar i bp mm.

3 gillningar

Nardella sju dagar i veckan, backar som är bra på att hålla puck och kan hitta öppnande pass är ovärderliga i hockey, än mer för ett lag som har en uppsjö grovjobbare framåt.

3 gillningar

Tänker likadant. Vill ha en tvåvägsback som är bättre defensivt än offensivt. Tycker dessutom att strålman va en av få som faktiskt gav ett lugn i försvaret.

Om det nu ö h t står och väger mellan Strålman och Nardella så är det en delikat fråga.

Anton Blomqvist har ju ofta pratat om vikten att “vila med pucken”. Då är ju Strålman outstanding. Han har rutin, en enorm kyla, han kan hålla i pucken som, kanske, ingen annan.

Om jag själv skulle tvingas välja mellan någon av dessa, så vet jag faktiskt inte.

Men, men innan skolavslutningen i Skövde får vi ju besked hur Strålman själv ställer sig. Håller han ord, bör ju besked komma idag, men absolut senast i morgon.

Såå…jag avvaktar tills vidare.

8 gillningar

Strålman är allround bra, Nardella är SUPER BRA offensivt

Vad behöver laget mest ? offensiv anser jag, vilka ska spela i PP ? Kaski och sen ?

Kaski och Alsing i varsin uppställning

Anser inte att det var offensiven vi stod och föll med förra året.

1 gillning