Lagbygget 24/25

Jag håller med. Vet inte varför den tanken fastnat i mitt huvud :sweat_smile:

1 gillning

Inget fel fundera i roliga banor de gör vi alla men vi skriver dom inte :wink: haha!

1 gillning

Var väl något av lagen han spelat i som gjorde precis så ? om det var i AHL eller NLA ?

1 gillning

Rögle gjorde väl det också om jag minns rätt.

Men tiden är ju förbi när det fanns målvakter som var halva laget, som typ Liv, Myllys, Pekka och Henrik Lundqvist. Det närmaste vi kommer nu är ju Högberg, men jag tror att det numera är ett jämnare målvakts-urval med många skickliga målvakter där få sticker ut. Alnefeldt, Dichow (och Glifford) är ju namn som också skulle kunna vara Larmi, Rifalk eller Lassinanti. Det handlar mer om laget och spelet nu.

Jag tror att Ortio hade kunnat vara ett stort namn om man hade haft någon som helst stabilitet under året. Jag tycker att vårt målvaktsuppställning känns stabil.

2 gillningar

HV behöver fokusera på defensiven i år. Offensiven har fungerat bra men målvaktsspelet (iallafall i början av förra säsongen) och det defensiva spelet har varit under all kritik.

3 gillningar

Det känns som att det fortfarande kan dyka upp sporadiskt i NHL, tänk Carey Price, men det är ju inget av topplagen i SHL som förlitar sig så otroligt mycket på en målvakt.

Att HV71 åker på en långtidsskada innan omgång 10 står väl redan skrivet i stjärnorna. Frågan är vem som tar SvartePetter, chansar på Alsing.

Det står i expressen idag att nuvarande backar är de hv kommer inleda säsongen med. Strålman och laleggia är inte aktuella för hv. ”Åtminstone inte just nu”. Alltså blir det inga fler backar sålänge säppele fortfaranda har chans att kunna spela.

Lite så va, tyvärr. Kanske redan inträffar under försäsongen så att spelare x missar hösten, spelar först efter jul. Jag tippar på att det är ett nyförvärv som kommer drabbas.

Vad jag fått till mig så försöker hv få till en lösning med Nardella om ett något billigare kontrakt än förgående säsong. Lyckas de med detta blir de ju absolut inget med strålman.

Ska enligt samma källa vara oavsett Seppälä eller ej.

10 gillningar

hoppas de lyckas, kul med ett rykte för en gångsskull

Det som talar FÖR det är ju att Nardella faktiskt inte är avskriven eller avtackad. Det är visserligen inte Strålman heller…

2 gillningar

Strålman skulle väl ge besked denna vecka

Ah precis. Innan skolorna slutar. Googlade mig till att skolavslutningen i Skövde är 13 juni. Så idag då :smiley:

1 gillning

Jag personligen är kluven till vad som är bäst …

Nardella eller strålman

Jag tycker det blir för offensivt på baksidan med Nardella. Jag tar hellre en till 2/3 center för pengarna.

Nardella alla dagar i veckan.

1 gillning

Väljer Nardella alla dagar i veckan framför Strålman. Hellre en 28-åring god för 0,6-0,7 poäng per match än en snart 38-årig velande back som ligger i botten i SHL när det kommer till skotteffektivitet.

För mig är det faktiskt en icke-fråga.

12 gillningar

Strålman är högerskytt men jag tyckte att han spelmässigt var ganska ojämn. Engsund-Strålman hade varit något i pk. Kan också tänka mig att han passar bättre som sjunde/åttondeback än den vi petar ner om vi plockar in Nardella.

Nardella känns som en något onödig lyx. Kan förstå om man behåller honom eftersom han är bra och det skulle ge oss möjligheten att spela Fransson, Alsing och Nardella i varsitt backpar - en jäkla skjuts framåt i banan.

Jag hade hellre satsat pengarna på att balansera forwardsidan.
Även med Seppälä borträknad är det ganska trångt med:
Kaski
Sjöholm
Fransson
Alsing
Nyberg
Engsund
Strålman/Nardella


Strandell
Landén

2 gillningar