“WIN jobbar hårt och sådant samt är rolig med megafon och grejer” - Eliteprospects
Det jag ogillar är att det direkt blir en form av favorisering/nepotism.
WIN platsar inte i HV71 på andra grunder än att han kommer att lyda och vara tacksam mot sin tränare.
Det är lätt att glömma att Sundh, Ledin och Jämtin var bra hockeyspelare. Det ska inte räcka att vara en skön kille och pådrivare på träning.
Jag fattar verkligen inte att du kan skriva det du skriver. Det vore väl ändå lite ödmjukt att låta WIN spela i HV innan du toksågar honom.
Jag har sett AIK en hel del de två senaste åren, främst för att jag gillar AB och det han står för.
Då har jag också, såklart, sett WIN spela. En lite udda fågel, en spelare som inte tokjagar att smälla på utan som oftast är på rätt ställe och då använder sin kropp och spelar fysiskt. Och kryper under skinnet på motståndarna. Han har bra “hockeysense”, läser spelet bra, ger sig in i trafiken framför mål. Dessutom kan han absolut göra mål, även om han inte är en poängspruta.
WIN är helt enkelt en “riktig” powerforward som laget varit helt utan de senaste åren.
Jag har tidigare beskrivit honom som typ, Oscar Sundh.
Hockeynews, eller om det var Hockeysverige, listade för ett tag sen, en spelare i varje SHL-lag, som man trodde skulle få sitt genombrott nästa säsong. I HV var det just William Ignberg Nilsson.
Tänk en kedja med t ex Lenc, Tikka och WIN. Jobbigt!
Han spelade i division ett för inte så länge sedan och är 23 år gammal. Det är klart att man kan hoppas på utveckling men vi har mängder av dussinspelare och utöver det en väldigt lovande junior.
Såg själv en del AIK-matcher förra säsongen och tyckte att Muzito-Bagenda skulle kunna bidra med en del (som panikvärvning förra säsongen) då han har SHL-erfarenhet, ett bra skott och en tyngd vi saknade. Utifrån det jag sett av WIN kan jag inte se att något SHL-lag skulle värva honom, mest logiska förklaringen är att han är vår tränares kompis och lydig. En tränare som Nubben varit med och plockat in som tänkt assisterande inför säsongen men som nu ska frälsa laget - samtidigt som vi lär öppna säsongen med i bästa fall 1-2 centrar av SHL-klass.
Det mesta är bäddat för att vi kommer att få en katastrofstart på säsongen och för mig är varje beslut viktigt när det gäller att förbättra våra chansen. Delvis för att AB ska få en någorlunda möjlighet att behålla jobbet i mer än tio omgångar.
Nu är Nubben borta men att snåla när det gäller Lukas Jasek som hade fyllt ett akut behov i truppen samtidigt som vi plockar in WIN och Nyberg är så jävla typiskt HV de senaste åren.
Jag hoppas så klart att WIN lyckas i HV71 men han är utan tvekan med i laget i egenskap av nepobaby, som hockeyspelare saknar han meriterna. Jag tror även att han saknar talangen men blir gärna motbevisad.
Är inte heller jätteförtjust i värvningen, men det var väl fler lag än HV som drog i WIN? Så nog är han här på grund av sina meriter?
Vill faktiskt minnas att höken nämnde att det var flera lag som var intresserade av honom
I en podd då eller? Kan inte hitta något rykte online annat än hv71. Bläddrat igenom några sidor duck duck go+google.
Inte superviktigt men har otroligt svårt att tro att andra shl-lag budade.
Jo men har för mig podd. Fast tror bara dom nämde i farten att det fanns shl intresse.
Kan ju bara varit Hv som var intresserade angående rykte om Shl intresse. Detta var väl vid årsskiftet nånstans
Hockeynews kan avslöja att forwarden kommer att lämna AIK efter den här säsongen och i stället spela i SHL – det har under säsongen varit ett stort intresse för honom i takt med utvecklingen och Ignberg Nilsson väljer mellan flera olika konkreta anbud.
Då verkar det åtminstone finnas några sportchefer som ser hans storhet (kan också vara Nubben som gett bud från Timrå, Frölunda och HV71 eftersom han inte alltid vet vilken förening han arbetar för).
Höj nivån.
Med Alnefelt på plats är det alltså en center och en forward av topp tre karaktär som ska in va?
Alternativt två forwards.
jaha då har vi två målvakter då.
Vi får hoppas på rejäl utveckling på dessa (inte helt omöjligt iofs)
På pappret inte ett målvaktspar som skrämmer livet ur något SHL lag.
Jag personligen tror att de kommer bli en center till och en forward.
Sen tror jag inte att hv vill vänta på att Seppälä blir 100% frisk så jag tror att en back till kommer ansluta . Tex nardella.
Positiv till Alnefelt. Tycker det känns bra med två (tre) unga utvecklingsbara målvakter. En sak som slår mig i intervjun med Hugo är hur glad han är över att vara tillbaka. Han vill verkligen vara i HV, det var samma med Dichow som efter sjunde mot oik sa något i stil med att nu får jag vara kvar här i två år.
Jag tror inte vi ska underskatta värdet av att ha spelare i laget som verkligen vill vara i HV. Det blir lättare att få ihop en tajt grupp, underkasta sig spelsystem, offra sig, vara prestigelös etc. Vi har haft alltför många spelare som Fröberg, Ljungh, Ejdsell, Martinsson, Bergström, C Sandberg mfl mfl som har haft noll intresse för att vara i HV utan bara sett det som en språngbräda till nya och häftigare äventyr eller som ett välbetalt kortidsgig i brist på bättre.
Uppsidan på målvaktstrion är det absolut inget fel på. Gillar att Abbott också nämner Glifford och pratar om en MÅLVAKTSTRIO. Visst, det är ovisst. Men på målvaktssidan tycker jag det faktiskt får vara lite ovisst. Som jag sagt flera gånger. Det är mer sällan än ofta de “rutinerade” och “erfarna” målvakterna som gör succé i SHL (naturligtvis finns det undantag).
Kanske redan har avhandlas här men fortfarande tyst om Nardella? Om backsidan är klar bör väl något kommuniceras där med?
En back till borde HV värva. Ingen offensiv pp back eller så utan en bra tvåvägsback. Hv71 kommer spela på 7 backar så Sjöholm och Fransson kommer få spela. En topp 4 back känns viktigt. Går tex nån sönder tidigt blir det direkt problem. Säppe kommer ligga efter som fan och kommer behöva mkt tid med om han ens kan spela.
En sak som har satt sig i huvudet lite på mig av någon anledning är att man kanske ännu kikar på LaLeggia, och sen att man använder han både som fw och back beroende på skador osv. Är detta bara i mitt huvud eller har fler tänkt samma? ![]()
Det är bara du
Haha skoja!
Men tror inte HV tittar på han, skulle HV ta in en till offensivback kommer det drabba spelet i egen zon rejält. Hv71 första problem lösa är försvaret det kommer ej gå med massa offensiva backar enligt mig.