Lagbygget 24/25

vem är den tredje om du räknat in 1 FW och 1 C?

Anser dock att de viktigaste värvningarna redan gjorts. Två stabila backar och en målvakt. 1C såklart också viktig men målvaaktspelet och defensiven måste bli bättre

1 gillning

Bra och lång genomgång i Aftonbladet av duktiga Mattias Karlsson.

Alnefeldt startar som etta i ett storväxt målvaktspar.
Två storvärvningar på backsidan, Alsing och Engsund samt defensivt trygga Nyberg. Dynamisk och spännande backsida. Strålman osäker fortfarande.
Defensiven viktigast att styra upp först.

Två spetsspelare ska in bland forwards. Tikka ses som center i en bra tredjekedja med Isac och Lenc. Ser Borgy som ytter med OSL och OFM.
Många tuffa forwards och många rightare.

AB oprövad men bra jobb i AIK, klubblegendarer som ass. Målbilden topp tio till att börja med.

Spekulerar i utlåning på många yngre spelare. Sen en intervju med AB. Gjort så gott man kunnat i silly med tanke på att så många hade kontrakt…

Tydlighet och identitet viktigt i allt man gör och något spelarna suktar efter. Börjar bygga med defensiven och en bra fysisk status. Sen ett bra grundspel. Hårt arbete viktigt och kommer prioriteras.

Tror på Hugo Fransson och att han tar stora kliv nästa säsong.

16 gillningar

Så han ser alltså de som

X - X - AP

Borgy - OFM - OSL

Bränn - Tikka - Lenc

WIN - Stakke - Lindbäck/Hansson

???

Jag flyttar hellre ner alla centrar ett snäpp och sätter borgy som andra C

1 gillning

2C och 1FW tycker jag absolut saknas.

2C är önsketänkade men ej rimligt tyvärr. Helst hade man ju haft typ 10 nya spelare och bytt ut en hel del men det funkar inte så. 1C och 1FW är rimligt

4 gillningar

Ja jo de vet jag givetvis. Att det är önsketänkande gör inte behovet mindre. Truppen är ju inget bättre (speciellt inte bland fw) och hur de gick senast vet vi ju. Usch. Mardrömsscenario.

Om de är något man borde budgetera för och verkligen genomföra så är det att bryta kontrakt med spelare som inte duger och de finns sannerligen en uppsjö av dom.

Alltså dedär kan man se olika på saker. Så som HV byggde om laget förra året och att man nu skall bryta massa kontrakt och börja om igen känns inte rätt väg. Killarna kan spela ishockey och det bygger man över tid. Att bara skicka hit och dit tror jag inte riktigt på om det inte är katastrofalt dåligt…

6 gillningar

Jag tror stenhårt på att man kan bryta kontrakt, kontraktera andra (billigare) spelare och ändå få ett bättre utfall. I vissa fall finns ju säkerligen klubbar som är villiga på att ta över en del av lönekostnaderna.

Alla är naturligtvis inte dåliga spelare i grunden, problemet är hur balansen i truppen är. Kan tänka mig att se alla dessa i HV vid en given tidpunkt men kanske inte samtidigt. Om du förstår hur jag menar…

1 gillning

Förstår inte riktigt meningen med att bryta kontrakt med 3e 4e kedjespelarna vi har, för att ta in ANDRA billiga spelare? Vi har ju redan för många spelare för de linorna, och de vi har är ändå habila spelare för de formationerna. Och nu dessutom en del av gruppen. Är det nått vi INTE behöver så är det väl billiga spelare för de lägre kedjorna. Bättre att köra på de vi har och lägga en slant extra på en riktig 1a C

8 gillningar

Meningen med de är att hitta rätt rollspelare för de lägre kedjorna istället för att som nu ha alla stöpta i princip i samma form.

1 gillning

Man önskar Hv kunde göra värvningen som FBK. Som idag presenterar Studenic. Ganska hyfsad värvning om man säger så.

2 gillningar

Kommer bli tufft o jävligt dyrt, flera SHL lag jagar 1-2 toppforwards, Rögle,Frölunda, Växjö, Skellefteå. Ska vi locka hit de bästa måste vi betala dyrt för dem för vi måste buda över samtliga klubbar om inte Abbot är jävligt bra med marknadsföring

I Hv podden idag med Abbott så hoppas han att gå i mål och presentera spelare snart.

3 gillningar

Abbott säger även ”toppcenter och potentiellt ytterligare en fw”.

Det klassiska krympandet HV sysslar med försvann inte med Kent.

5 gillningar

En center räcker inte tyvärr…för trubbigt.

Håller med vi behöver 1 center för 1 linan och sen en forward för 1-2 kedjan (beror på hur man vill ställa upp). Problemet är nog de blir väldigt dyrt därav de börjar vackla med kostnaden. Misstänker de kanske väntar med forward o se va som faller ur campern, tyvärr kan serien vara körd då……. Alla vet får man dålig start så blir säsong väldigt jobbig och svår att vända.

1 gillning

Behövs 1C och 1FW till 1:a linan bredvid AP20. Då kan jag andas in och andas ut känner jag och faktiskt tro på detta lag

1 gillning

Oavsett vad man tycker om VAD de säger och HUR de uttrycker sig kan man konstatera att de Abbott och Nubben är varandras motsatser.

Det här är sant.
Köpt te i bergen av Taoist munkar. Deras Abbott bjöd på Nubben.
Fick inte dricka.
Första Nubben skulle kastas till Gudarna för att stoppa “tomhet och olycka”.
Går vi till slutspel konverterar jag.