Lagbygget 24/25

image

5 gillningar

Sedär, det hade jag pinsamt nog missat! Då känns det som en översyn av det medicinska teamet också skulle vara på sin plats…

1 gillning

AP sa lite vad han tyckte och tänkte med under säsongen. Undra om det spelade in lite med på han ej fick spela? Vad tror ni? Långsökt kanske.

1 gillning

De tror jag inte

2 gillningar

Tror snarare de var rädda att han skulle missa kvalet…

3 gillningar

Ang. länken med uttalandet från Andre om sin “skada”:
Tycker man feltolkar det från en del här!
Jag tolkar det som att de inte hittade felet/grundorsaken från början. När de sedan väl hittar det hela så uppstår ju uttrycket “enligt dem så hade jag inte behövt missa en enda match…”.
Frågan är ju då vilka “dem” är? Annan medicinsk expert/sjukgymast/rehabare?
Eller var det samma gäng hela tiden som jobbade med Andre?
Självklart så är allt väldigt mycket enklare att förklara med facit i hand. När väl felet hittats och åtgärdat så är väl kommentaren som jag citerar ovan ganska självklar eller?
Naturligtvis så kan man ju alltid ifrågasätta kompetensen hos det medicinska teamet men tror knappast detta är enda exemplet inom sjukvård i alla dess former där man inte hittar grundorsaken i första, andra eller ens i tredje läget.

Men att anta att det skulle varit en “medveten handling” från klubben att hålla honom borta från spel är nog väldigt långsökt!

4 gillningar

En annan privat klinik i Stockholm hittade felet.

2 gillningar

Bra info.
Tack Powerplay!

Han får lämna Lugano officiellt nu.
Komsi komsi :stuck_out_tongue_closed_eyes:

6 gillningar

Kanske lite förlik Borgström men komsi komsi tror vi inte kan få bättre

1 gillning

Det har säkert varit en process där man undersökt och provat och undersökt och provat och undersökt och provat — och till slut hittat felet. Det medicinska teamet brukar ha bred kompetens. Är inget konstigt att man i vissa fall till slut behöver hjälp utifrån från någon med djupare, men smalare kompetens.

Jag har aldrig uppfattat det som att AP klagade på det medicinska teamet utan att han bara uttryckte frustration över att det med facit i hand hade kunnat lösas enkelt tidigare. Men det är ju inget ovanligt med symptom med smärta och känningar i ryggen.

Tycker att det vi vet / det som framförts inte ens räcker för att ifrågasätta kompetensen hos det medicinska teamet.

Det märktes hur irriterad han var på medical team/coacher i samband med att stockholmarna fixade honom på en kafferast.

1 gillning

Jag tänkte som vinge, men han kan ju spela båda.

Brännström - Kero - AP20
Borgström - Ruotsalainen - OSL
Lenc - Fisker- Tedenby
Ignberg-Tikka-Träff
(Lindbäck/Hansson/Stackestad)

Kaski - Alsing
Engsund - Fransson
Nyberg - Sjöholm
Seppälä

Alnefelt - (Dichow)

Gillar denna och borde bli en top 12 nästa säsong!

1 gillning

Spännande spelare, (Routsalainen) frågan är vad som hänt sista säsongen där han bara gjort 14 poäng? Kanske spelat småskadad?

1 gillning

Han ska vara irriterad och det med rätta.
Var ju inget större problem och svagt att inte lösa det långt tidigare.
En så stor organisation måste fixa det på ett mycket bättre sätt och detta får inte ske en gång till.

Nu har vi som det verkar en riktig fystränare och jag förväntar mig även en uppgradering och skärpning från läkarteamet.

En kedja är inte starkare än den svagaste länken.

1 gillning

Nu verkar det ju som att Luoto är relativt nära. Då kanske Borgström tar 2C och med Luoto och OSL bredvid sig. Ev. Lenc+OSL och Luoto tar plats i 3e.

Känns rätt ok det också.

Joona kommer spela i första eller andra kjedja

Nu finns ju inga alternativ. Borgström blir tvungen att lira C. Kan inte se någon säsong när vi haft en svagare centeruppställning än nu alls. Blir jobbigt när även målvaktssidan känns jävligt otrygg.

Upp till bevis för backar att vara täta och ytterforwards att spruta in mål.

AP - Kero - Luoto
Alsing - Engsund

Lenc - Borgy/OFM - OSL
Kaski - Sjöholm

Brännström - Borgy/OFM - Träff
Fransson - Strandell

Ignberg - Tikka - Lindbäck
Seppälä - Nyberg

Något sådant lär de väl behöva bli.

3 gillningar

Borgström - Kero - AP20

Luoto - Fisken - OSL

Sen mer öppet neråt