Lagbygget 24/25

välkommen in i värmen.
Tikka får en välbehövlig chans till att bevisa sig. Han kan ta sitt första år som en läropeng, fokusera under offseason och träna på rätt saker för att förhoppningsvis höja sig när det drar igång. Få spelare får en sådan chans, givet hur fel det blev i förväntan kontra utfall.
Nu vet vi att det är 3C han aspirerar på. Kedjan med stakke och Önegud visade ändå på att det går att få ut vettiga saker ur stakke och Tikka. Jag sätter min förhoppning till att det nya tränargänget, med kanske lite historik från Davidsson, kan lista ut hur man bäst parar ihop dessa gubbar.
En tidig plan för dessa, så de tränar rätt, tror jag kan medföra bra saker. Inget av detta fanns förra säsongen. Det ger ändå lite hopp. För vi är nog strandsatta med Kents debacle-bygge. Jag tror inte vi kommer bryta med fler. Jag har inget belägg för detta, mer en känsla.

4 gillningar

Nättinen var solklart slut på förhand. Tikka är frisk. Sedan är han ofantligt långt från att kunna bidra som tredjecenter. Tror han gör mest nytta som tekande vinge i en fjärdeformation om de inte matar honom med raketbränsle.

Plats 12 efter mycket hårt arbete. Där ligger mina förväntningar med nuvarande lagbygge, som i vissa delar känns relativt stabilt och i andra delar otroligt svajigt och chansartat.

Känslan är att HV kommer vara ett bottenlag, alltså plats 9-14, i flera år framöver.

Hoppas man använder tiden till att bygga en ny stomme i laget.

2 gillningar

Visst många spelare, men de senaste åren har ju visat att det är oerhört kostsamt att köpa spelare sent. Bättre att gå in med en för stor trupp, som man under året kommer behöva fixa med, men hellre det än motsatsen.
Abbott tycker jag har rätt mindset, truppen sätts 15 februari, inte 1 augusti.

2 gillningar

OOOH, nio!!! :hugs:
Det tar jag direkt!!!

4 gillningar

Får Tikka med sig två forwards som åker ordentligt med skridskor så tänker jag att hans mer brunkiga/jobbiga spelstil kommer mer till sin rätt! Används han rätt kommer han och hans kedja vara riktigt jobbiga att möta samtidigt som jag tror att Tikka har möjlighet att bidra bra till poängproduktionen ifall han får förtroendet i en tredjelina samt i pp framför mål.

4 gillningar

Jag hoppas och tror att det presenteras en till forward under kommande veckor. Tanken måste väll vara så iallafall?

3 gillningar

Lagom till första landslagsuppehållet kommer förlängningarna av Lindbäck och Hansson. :wink:

1 gillning

Jag är försiktigt positiv… Detta är mina bedömningar för att hamna mellan 7-12

Målvakt 3/5 - Känns som en chansning från föreningen, det positiva med det är att Glifford kanske får chansen om någon av de andra floppar.

Backsidan får 4/5 - Känns stabil och balanserad med förhoppningen att Kaski ska få lite mer offensivt utfört utan att man skall behöva skita ner sig varje gång han är uppe på offensiv blå.

Forwards 3/5 - Ställer mig frågan vem som skall göra poängen!?! Det jag hoppas är att Andre fortsätter sin poängskörd samtidigt som fisken och våra nya unga förmågor som Hugo och Herman får chansen och faktist gör lite poäng när de får förtroende.

Vad jag fått till mig så lutar de åt en utlåning av HP till Nybro.

5 gillningar

Perfekt isåfall. HP kommer inte utvecklas med 2-3 min i 4 formationen, han är för offensiv så bättre han får istid tid i en 3 formation i Nybro och klättra därifrån iår

4 gillningar

Hoppas dom kör på samma utlåning som för Fransson att han kan kallas tillbaka vid behov. Tror HP kommer utvecklas fint i Nybro under Samuelsson

Ja du, det är ju frågan. Men vad tror vi då? Om vi bara tänker potential, alla får vara relativt hela osv.

AP20 - Runt 40p?
Borgström - 35-40p
Lyrenäs - runt 30p
Lenc - 25-30p
Brännström - 20-25p
Mølgaard - 20-30p?
Kero the hero - Omöjligt att säga på förhand men nog ska vi väl hoppas på runt 30p om han lirar i förstaline samt PP?

Skulle ändå säga att vi har en del poäng i detta laget. Jag har höjt lite grann jämfört med förra året då vi får ha någon typ av optimism om en bättre säsong än fjolåret åtminstone.

Den jag är mest optimistisk till är Borgström, en säsong som var mycket upp och ner förra säsongen. Ingen ordentlig försäsong, första äret i ligan, ett lag helt under isen osv. Ändå gjorde han 34p. Det finns så sjukt mycket hockey där, tror och hoppas han exploderar i år.

2 gillningar

Problemet är att han alltid går sönder…

Problemet ifjol var ju att han hölls borta fast han inte var så allvarligt skadad som man först trodde. Om jag fattat det rätt. AP var rätt frustrerad över detta.

Så jag tror nog AP har en hel säsong i sig.

12 gillningar

Låter märkligt.

De behövdes masseras och knäckas lite på rätt ställe så blev de bra. Inte rehab och annat som hv körde på

1 gillning

Det låter otroligt, varför skulle de hålla honom borta från spel om det inte var nödvändigt?

Jag har tidigare jobbat som fysio för olika elitorganisationer, i och för sig inom fotboll, men jag har aldrig stött på tränare eller en styrelse som inte försöker få tillbaka en spelare så fort som möjligt till spel.

Han säger ju de själv andre i en intervju.

2 gillningar

Exakt. Orkar inte leta upp intervjun. Men har för mig att han sa det direkt efter slutsignalen mot Oskarshamn, och även i nån intervju med JP.

2 gillningar