Instämmer helt!
Men de flesta Hv fans är som guldfiskar och glömmer fort och tror att man är det topplag man en gång va. Det räcker med att det kommer en ny säsong och några nya gubbar så tror man att det är 2004-2010 HV71 igen.
Vi har harvat i botten många säsongen samt åkt ut. Var även nära ifjol.
Det som kan ändra på det är vår spelidé som har varit katastrofal där man dumpat puck sen Ulf Dahlén tiden.
Nu hoppas jag man slutar med det och då kommer givetvis AP göra mer poäng för han är ingen som förespråkar dumpa och jaga. Han vill ha puck på blad. Att tro vi kommer bli ett bättre lag utan honom är ju nonsens.
En av de bästa säsongen 22/23. Bäst ibland men mest osynlig, samt skadedrabbad 23/24.
Nu har han kontrakt med oss säsongen 24/25 och han kommer säkert göra det helt ok då med om han spelar.
Men att förlänga redan nu med det dyraste kontraktet i laget och räkna kallt med att han är ledande spelare i ligan även säsongerna 25/26, 26/27, 27/28 osv vore vansinne. Att nubben ens funderade på att gå med på det säger en del om varför vi är där vi är. Nä, Andre och Pilko, om det är ett absolut krav så tack och hej.
Hoppas få se på isen i år att du är värd en fet lön i tre år till.
Vadå “noll fakta”?
AP:s agent uttalade sig i skrift.
Vem har skrivit något om “toxisk person”. Inte sett det i någon kommentar. Tvärtom är de flesta kommentarer uppskattande till AP:s prestationer.
Du skriver också om “diva” och att sådant är “inget som påverkar lagsammanhållning”.
Divor påverkar väl visst lagsammanhållning. Att vara “diva” betyder ju att man ser sig som bättre än övriga.
I nuläget finns det bara en sak som är rätt att göra. Om AP vill spela vidare (han är trots allt mycket viktig och jag tvivlar på att han skulle ha dåligt inflytande) så skriver man absolut inget nytt kontrakt i nuläget, utan har får självklart visa att han är värd ett år till. Kontrakts förlängning kan först bli aktuellt i slutet på säsongen. Något längre kontrakt än ett år, kan inte komma i fråga med en äldre spelare som inte kommer bli bättre eller mindre skadebenägen, främst pga åldern. Som andra har påpekat, gör inte om samma fel som nubben gjort och som har satt oss i skiten.
Seepelä-Kaski . kaski var grym i VM och Mikkel hade 3 raka VM innan han kom till HV varav ett VM guld och två ligaguld .
Alsing-Engsund . Alsing har väl varit landslagsmässig periodvis och hittat Engsund tillbaka till Luleåformen så är han klass . Kungsund kallas han i Luleå .
Nyberg-Shöholm . Nyberg hade väl mest istid i LHC i slutspelet och Sjöholm 22-23 var och knackade på Tre kronor .
Nyberg tredje mest istid i LHC under säsongen .
Spelade andra backar och hade många matcher under våren med över 21 minuter match .
Denna uppsättnig måste vara topp 6 ?
Målvakts och forwardasidan som år frågetecknen enligt mig .
Jag är också relativt nöjd med backsidan, ser bättre ut än förra året
FW sidan är också OK beroende på vad som händer med AP.
Är väl centersidan och måvaktsidan som känns ???
Framåt känns det väl ändå lite same same kvalitetsmässigt skulle jag säga. Kero rakt mot Shore är svår att analysera än men jag håller nog Shore som något bättre. Med Luoto in känns det marginellt bättre men inte mer än så.
Mmm, men det är mycket OM. Gör de inte det, tex Sjöholm gör en till lika svag säsong, Nyberg inleder säsongen som han gjorde i fjor (inte följt honom själv men enligt insatta var han direkt svag), Mikaels rygg håller inte. Engsund vass i Luleå, mindre bra i IKO. Alsing har absolut höga toppar men även ganska låga dalar.
Då ser det mindre bra ut….
Hade gärna sett att Teden kommer in bra och får förväntningar på sig samt att ha Träff och WIN i samma kedja hade inte varit fel
EDIT: Att tillägga så tyckte jag Teden - Tikka - (kommer inte ihåg vem) va en riktigt bra kedja som fick till det några matcher runt jul/nyår men sedan splittrades
Ja han är lite lagom bra på allt spelförståelse, teknik, skott och fart. Han lyckas göra genombrott över blå linje på ett sätt som få förutom OSL kan göra. Borgström använder mer teknik än fart jämfört med OSL, men farten finns där.
Är väl också därför Borgström kom mer till sin rätt när han inte behövde lira center, tänker jag? Att han fick köra sitt race utan att behöva ta allt för mycket ansvar bakåt.
Därför vill jag också fortsatt se Borgström som vinge tillsammans med Kero och AP i en förstakedja.