Lagbygget 24/25

Kan tänka mig att Abbott har bra kommunikation med Seattle och att de gjort det båda parter tycker är det bästa för Fiskens framtid.

3 gillningar

Ja, han har ju spelainnet att hitta bra passningar när han vunnit pucken, det ska han fokusera på och göra mer av :fire:

1 gillning

Lättare att göra poäng mot skitlagen i NLA och KHL.
SHL är en oerhört bra liga defensivt.

Tedenby fyller 35 under säsongen. Tyckte han gjorde det bra utifrån sin kapacitet förra säsongen, vårdade puck och bra backcheckning.
I vårt mellanmjölkslag sätter jag dock den uppställda defensiven främst, vi har inte råd med svaga länkar.

Jag skulle använda Tedenby som inhoppare vid skada. Med fräscha ben gör han mer nytta och vi slipper röra om i andra kedjor. Han kan också bidra med god stämning på träning och i spelarbussen.

Tedenby kommer alltid att göra sitt bästa för laget och som en vikarie i olika kedjor tycker jag att han gör sig bra.

Mitt andra scenario är att han mirakulöst får tillbaka en del av accelerationen och kan vara med i en ungdomskedja eller energikedja.

3 gillningar

Det här är vårt bästa nyförvärv. Vilken jävla Kung! Sparka ut C-G och gör plats för OFM på tronen.
Att vi har honom tidigt på säsongen ger oss en helt annan ingång.

4 gillningar

Hmm

KHL är ingen enkel liga, spana in poängligan före kriget. Knappt nån spelare som lyckats göra en poäng/match. Jag tycker Tedenbys siffror är riktigt imonerande. Helt i klass med AP och i den absoluta toppen av “alla” svenska spelare.

Vill även minnas att han är född samma år som just nämnde Peterson.

2 gillningar

Du har skitlag i khl som ger enkla poäng i protokollet. Topplagen i khl är väldigt bra men ligan har ingen större bred samt några riktiga bottenskrap.

1 gillning

Tycker det är mycket svårt att göra en analys på Tedenby. Vi sitter här och tycker det är ett katastrofkontrakt, och det är det ju med facit i hand. Och Nubben (eller om det nu var sponsorer som övertygade HV) skulle aldrig gett honom ett så långt kontrakt. Han har helt enkelt inte en spelstil som åldras väl.

Men han kom från sina bästa säsonger någonsin, och jag vet inte hur snacket gick härinne för två år sen men jag tror att de flesta var glada att han kom hem och att han fick lön som en toppspelare i en nykomling var nog rimligt just då. Det är längden som skaver här.

Själv ska jag försöka gå in med ett blankt papper när det gäller Teden i år. September, oktober, november kommer visa ifall vi kan hitta en roll åt honom där han gör nytta igen, eller om han är slut som artist. En väldigt liten del av HVs resultat denna säsong kommer avgöras av Mattias Tedenbys prestationer, det finns betydligt viktigare saker som behöver klaffa för att HV ska hitta tillbaka till en framtidstro igen.

7 gillningar

Vilken skillnad ändå. Vi har alltså vissa krav och tester man ska göra för att ens få spela match, och klarar man inte dessa så får inte ens Engsund och AP spela…det kallar jag skillnad.

Kul att se faktiskt hoppas bara inte AP lipar ihjäl sig nu.

4 gillningar

Varför skulle han göra det? Jag tror att han har behandlats betydligt hårdare än så här i både AHL och KHL.
Jag tycker att det är en farlig väg att gå om vi gör det till en forumsanning att AP är någon form av diva.

11 gillningar

Yeah jag har absolut ingen källa på det alls förutom forumet så hoppas det inte stämmer, det gör det säkert inte.

Bara lite ironiskt att dom två som troligen mest tippat som kaptener är dom två som inte klarar testet

2 gillningar

Hear, hear.

2 gillningar

“Gamla” gubbar har en längre startsträcka. Vaknar till liv när serien börjar.

Eller " ni spelar inte första matchen pga div-1 lag, för att övriga spelare ska fatta vikten av att vara på tårna hela tiden så går vi ut med att ni inte klarade testerna"…

2 gillningar

Tror mer åt det hållet. Svårt att tro att det här är någon biggie för de inblandade. Men Blomman/HV har ju lyckats med sin kommunikation med tanke på att många här tycker det är en biggie och gillar det som kommuniceras från ledningen :smiley:

1 gillning

Det gäller att Anton är grym i sin kommunikation när han ställer sådana krav. Vi hade Bert Robertsson som ställde liknande krav och det förstörde gruppen, och till slut så tappade han omklädningsrummet.

Det är klurigt att försöka förändra en kultur i ett lag där man tvingas genomgå ett stålbad. Det får inte bli för stora förändringar för föreningens etablerade spelare är min erfarenhet.

Att få med sig resultaten i början är nog A och O, vilket var något vi misslyckades med.

3 gillningar

Det är rätt uppenbart att det är en ny Cheriff i stan. Eller kanske cheriffer passar bättre.

Samtidigt får vi heller inte glömma att auktoritära ledare i HV har sällan lyckats väl. Så vart detta tar vägen får verkligen framtiden utvisa. Att sparka fler ledare känns ju inte troligt i dagsläget. Känns lite bära eller brista just nu. Vad händer om resultaten inte kommer som det är tänkt. Går nästan att ta på spänningen och frågan är om Abbot/AP var den sista tuppfäktningen.

Jag är ju sådär tråkig och vill att de bästa spelarna ska leda laget (gärna i alla eller i vilket fall flera delar). Att två potentiella kaptener är sist ut att klara testerna kanske öppnar för helt andra namn än vad vi trott.

4 gillningar

Föreställ er skillnaden mellan att Chris Abbott diskuterar OFM med Seattle och gör ett case för att han bör stanna i HV, jämfört med att Nubben gör det…

11 gillningar

Hur vet du att Engsund och André inte klarade testerna?

1 gillning

Är dom petade? Eller vad menar du.

Edit: Glöm det såg andra trådar nu att de vart petade. Nya tider

1 gillning

Precis, man måste ju vara smart också.
Det gäller att vinna kriget, inte varje strid. Ni som har barn fattar nog…

4 gillningar