JP
Återstår o se om den nya hårda stilen fungerar. Gillar tänket och att det är höga krav men det är en smal knivsudd att balansera på. Var ju inte bättre förr men vi ska akta oss så vi inte hamnar i andra diket med en gång…
Såklart bra med tester som alla måste klara men kan spontant tycka att det är lite onödigt o gå ut offentligt med vilka som ligger efter i ex. skridskoåkning. Skapar onödiga rubriker och kan i värsta fall skapa konflikter.
Hoppas det blir bra framöver!
Svårt att inte märka det när det är öppna träningar och de saknas på match kanske. Hade ju blivit spekulationer i vilket fall.
Dom är Petade för att de inte klarade tester, enligt JP och Blomman själv
Absolut men jag hade kanske bara sagt att de vilar en sån här match när truppen är bred för att inte skapa rubriker…
Vi kanske hade gjort det bra i AHL?
Om strålman nu mot förmodan skulle krita på skulle man väl klättra rejält på den där, han har väl ensam lika många matcher som Linköping
Nästan 938 st Hv hade haft näst mest då haha.
Är det här verkligen så nytt? Tycker jag hört det förut, att man får inte gå på is förrän man klarat vissa tester. Ska inte svära på det dock.
Nu är det ju gjort av en tidning. Men ponera att man skulle köra så, då tycker jag att man slänger bort Borgys potential. Finns mycket hockey där som kan användas i formationer snäppet upp och då ska han spela forward.
Tror inte Tedenby höjer den kedjan nämnvärt tyvärr. 2 bra spelare som jag tror kommer få det svårt att producera i den formationen.
Släng in Träff i den tredjeformationen så tror jag det blir bra. Är väl dock väntat att Tedenby skall få en chans. Inte så konstigt även om jag är tämligen pessimistisk kring hans utveckling!
Tror det blir en mycket intressant säsong med den nya ledningen. Förra säsongen skrev jag här på forumet att det inte ställdes några krav på spelarna med dess höga löner. Jag skrev till och med, sätt dom på läktaren några matcher om man inte vill anpassa sig. Villka jag syftar på vet ni säkert. Jag fick mycket skit från vissa av er, att man skulle ställa högre krav. Nu helt plötsligt har vi hårdare krav i vår älskade klubb. Klarar man inte testerna så står man utanför laget. Men det konstiga är, nu klagar ni inte. Jag tror och hoppas att AB är rätt man att göra oss till ett topplag igen. Inte i år men kanske om 2-3 år.
Ditt nyttjande av “ni” i ditt inlägg är bedrägligt.
Det finns inget “ni/vi” här. Dessutom, åsikter är inte statiska.
Tycker att vi ska separera OSL, AP och Borgström då de kan leda kedjor. Istid påverkas av powerplay, bp, matchning etc.
Att begränsa sig till två produktiva kedjor gör det lätt för motståndarna att matcha bort oss på bortaplan.
Lenc-Borgström-Träff
Brännström-OFM-AP
Luoto-Kero-OSL
Det är tre linor som borde kunna hantera att matchas mot toppspelare såväl som checkande kedjor. Även om jag drömmer om en till Kero.
Den köper jag utifrån både det du säger och att man behöver ett bredare lag. Dvs fler kedjor som kan leverera.
Det är en hårfin gräns det här, att hitta rätt i formationer utan att försaka varken bredden eller individuell kompetens.
Så länge vi kör med Borgström som center så har vi kvalité i 3 kedjor om Fisker får ordentligt genombrott. Tänker mer på att hitta ett radarpar i varje formation och krydda med rätt komplement bredvid.
Luoto - Borgström - X
Lenc - Kero - X
OSL - Fisker - X
Win - Tikka - X
Just Lenc - Kero skull jag vilja se.
Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Träningsmatch 3: MIF - HV71 (240817)