Lagbygget 24/25

Okej, tre matcher av försäsongen avklarade. Hoppas få se ordinarie lag avslutande fyra matcher. Vilket det finns hopp om, med tanke på att det är tio dagar kvar till nästa match.

Om vi nu tänker oss Visby som en try out inför det som komma skall. Vilka spelare har spelat sig ur laget?

Strandell är nog den första jag kommer att tänka på

4 gillningar

Man undrar ju lite varför Andre ens var med i Visby.? Visste man att han ej skulle spela kunde han väl likaväl vara hemma o träna.
Ska sluta älta, men stör mig lite.

1 gillning

Nyberg och Strandell skulle jag säga även Hugo men han fick bara 1 match och inte stått på länge. Hansson händer det inte mkt runt heller.

Tycker ingen sticker ut direkt. Inte blivit klokare av denna turnering. Tikka ser ut som Tikka. Lenc tycker jag var blek. Fisken hade jag velat sett mer av tycker det är skönt dom verkar satsa på Borgström som center hade känts väldigt riskabelt annars.

Såg inte matchen mot IKO dom kanske stack ut mer då.

5 spelare som gjort bra avtryck att döma efter dessa matcher

• Joona Louto
  • Måns Lindbäck
  • Olle Alsing
  • WIN
  • Borgy

5 spelare som inte gjort något vidare avtryck

• Strandell
  • Hansson
  • Stakke
  • Alnefelt
  • Hugo P
3 gillningar

Hade bytt Stakke mot Måns annars tycker jag de stämmer rätt bra.

Brännström?

Mitt emellan . Bra den matchen han gjorde 3+1 annars rätt osynlig , drällde med puck.

Vad menar du? Det är inte bara match och träning. De umgås och har trevligt och bygger något tillsammans. Om något som har saknats i HV71.

8 gillningar

Menar precis det jag skrev

Viktigast av allt - vi har en målvakt som känns som ett plexiglas…

Det sägs att en målvakt är halva laget, så oerhört skönt att han visar samma klass som förgående år.

Samtidigt är det oerhört märkligt att målvakter passar så bra/illa i vissa lag och tvärtom i andra.

2 gillningar

Du menar alltså att du inte tycker det finns ett värde i att alla åker iväg och umgås. Det är en rätt udda åsikt i sportvärlden, så du kan ju inte bli förvånad när folk snällt frågar vad du menar.

Det man bör fråga sig är varför Fläskleppälä inte åkte med.

10 gillningar

Seppäle kanske rehabbade eller bastade.

1 gillning

Ja, framför allt bastade (sig i form)

2 gillningar

Det är klart att han rehabbar, men det kan han väl göra på Gotland oxå? De har, tror jag iallafall, kommit så långt i civilisationen att de har gym även där.

2 gillningar

Det kan man ju tro. Men med tanke på isen…

1 gillning

Nej, de har inget gym på gotland.

2 gillningar

Hugo A
Strandell
Nyberg
Hansson
Hugo P

Dessa spelare ser inte speciellt bra ut.

Nyberg på 3år får vi hoppas växlar upp.
Strandell har jag svårt att se kommer vara kvar hela säsongen.

Hugo A såg helt otajmad ut.

Som sagt försäsong men spelare som Strandell, Hansson mfl bör ha alla incitament att prestera redan nu.

3 gillningar

Inte för att skriva emot vad som skrivits tidigare om behov av fler topp-spelare, men från ett lite annat perspektiv och med något annan nyans.

Egentligen har vi 8 kompetenta spelare som tävlar om 6 platser i 1-2 kedjorna: AP, Kero, Luoto, Borgström, OFM, OSL, Lenc, Brännström
Detta är rätt OK.

Problemet är snarare att inga av våra övriga spelare i 3-4 kedjorna är i närheten av att ha kvaliteter för en 1-2 kedja. Inte ens kvaliteter för en 3:e kedja. Vi har bara 4:e kedjespelare och spelare som knappt passar i SHL.

Förra säsongen:
Tedenby 4+8=12
Tikka 2+7=9
Lindbäck 3+3=6
Stakkestad 2+3=5
Hansson 1+1=2
Pettersson 0+1=1
Träff 0+0=0
Totalt 12+24=35

Dessa 7 spelare spelade tillsammans endast ihop en poäng mer än Borgström, men gjorde färre mål… Det håller inte.

Vi behöver ytterligare 2-3 solida 3:e kedjespelare som kan göra 15-20 poäng och som inte sänker 1-2 kedjor när de behöver hoppa in.

Inga, inkl. Pettersson, Träff och WIN, har ännu visat att de kan leverera detta. Bara en massa spelare som sägs ha potential som ännu inte blommat ut eller spelare (Tedenby, Tikka) som inte får ut det de visat tidigare. Potential vinner inga matcher.

11 gillningar