Lagbygget 24/25

CA: “kommer hit med en attityd om att både göra laget och sig själv bättre varje dag”
SD: “Dessutom hoppas jag kunna bidra med en vinnarmentalitet”

Abbott värvar alltså framförallt den attityd som har saknats + lite skills och poäng — istället för att värva poäng utan något att hålla i när det blåser.

Om värvningen håller vad den lovar så är det helt rätt av Abbott.

7 gillningar

… och alla vet ju att det var i HV71 som Bedard utvecklades till att bli en storspelare.

17 gillningar

Hoppla hoppla! Har väntat på ytterligare forward. Inte för sent men laget byggs från rätt ände.

1 gillning

Otroligt oväntat, men kul. Hade nog hellre sett centerförstärkning dock. Undrar om detta innebär att man räknar bort Seppälä?

Engsund - Alsing
Day - Kaski
Fransson - Nyberg
Sjöholm - Hallqvist/strandell

När seplelää är tillbaka så borde det bli såhär:

Engsund - Alsing
Day - Kaski
Fransson - Sepelää
Sjöholm - Nyberg

Seppälä har ju rehabat länge nu och är strax redo för spel. Tror knappast att man skulle släppa honom nu redan. Skulle tro en ersättare till Strandell isåfall.

1 gillning

Någon som läst när Day väntas ansluta? Innan seriestart hoppas jag. Bäst vore om han fick åtminstone en träningsmatch dessutom.

Vet inget om Day, men trots storlek så tror jag på spelskicklighet med puck och bra förstapass lite likt Nardella.

Vad jag hört har den viktigaste egenskapen för Abbott i sitt sökande efter spelare varit inställning och driv. Han ska ha varit i kontakt med flera spelare bland annat med anknytning till HV71 (Nardella och Släggan då kanske) men gjort ett tydligt val i Day.

Blir intressant att följa!

14 gillningar

Abbott är en person med många rävar bakom örat, värvningen av Day har ju helt gått under radarn. Backsidan känns solid nu tycker jag, när Seppälä är tillbaka så kommer det bli kamp om platserna. Är inte orolig för forwardsidan heller, än, Abbott lär nog trolla fram mer jokrar om det skulle behövas.

3 gillningar

Någon mer än jag som fick läsa 3 ggr innan jag förstod att det inte var en spelare till damlaget :joy:

8 gillningar

Får väll bara hoppas att Pilut inte va en av dem som Abbbot passade på :grimacing:

1 gillning

Hoppla Kerstin, Abbott är inte nöjd med Nubbens bygge. Skulle inte förvåna mig om det dyker upp en riktigt bra forward under hösten också.

3 gillningar

Spännande. Nu har vi ju plötsligt på pappret två intressanta backpar.

Alsing-Ensund
Day-Kaski
Fransson-Sjöholm/Nyberg

På det har vi Hallquisth som absolut verkar vara med och tävla om en plats.

Som ovan nämns. Abbott måste ju se något som skaver i det Nubben lämnade efter sig. Treårskontraktet med Nyberg känns plötsligt ännu märkligare. Och Strandell? Detta innebär nog tack och hej. Skulle inte heller bli förvånad, sett till hur det sett ut under försäsongen, att Nybergs situation kommer ses över under säsong.

6 gillningar

Nu saknas det en bra center till.
Du har några dagar kvar att trolla Abbot :grin:

Ny back in. Inte alls oväntat. Jag har noll koll på Day, men hoppas att han kan vända spelet snabbt och passa pucken på bladet över två linjer. Det är det få som just nu kan i HV.

Detta borgar väl för att minst en av nuvarande ryker.

2 gillningar

Kan väll också vara så att en center är på ingång i och med att hv hörde sig för angående kossila.

Måste betyda något!

Stackars Nyberg, spelar han i Ingolstadt vid jul?

8 gillningar

Vi har sju backar på europeisk landslagsnivå. Jisses. Klart det kommer en monstercenter också.

Med nya spelsystemet kan vårt tredjebackpar vara bättre än något vi hade förra året.

2 gillningar

Värre än så: Linköping till Halloween.

3 gillningar

Har ingen koll på Day men sticker ut hakan och säger att detta var en extremt viktig pusselbit för lagbygget.
Nu har vi äntligen en topp-fyra på backsidan som vi kan lita på med Kaski, Alsing, Engsund och Day. Detta innebär att vi inte behöver gå in i säsongen med en massa osäkra kort avseende backssidan utan nu får Sjöholm, Fransson, Seppällä (?), Hallquist och Nyberg konkurrera om de två sista platserna. Känns fantastiskt bra! Bra stats också på EP! Första gången på länge som jag fick lite hopp! Gör mig inte besviken nu Day :joy:

1 gillning