Lagbygget 24/25

Jag gillar att Abbott agerar direkt. Det är lätt att man låter det gå 10-20 omgångar innan man förändrar men likt många här så har Abbott noterat att djupet i vår backbesättning inte är optimal. Både Strandell och Nyberg har, när de väl fått spela, sett ganska trubbiga ut. Sjöholm vet man inte riktigt vart man har och det är för tidigt att luta sig och förlita sig på att Fransson och Hallquisth ska hålla under en hel säsong som top4-backar. Skulle vi få en skada på t.ex Alsing så hade det sett oerhört tungt vad gäller etablerade backar så att ta in Sean Day redan nu känns väldigt smart. Bättre att sitta på en back extra än att sitta tunt för skador kommer att ske och vi vet ju alla hur viktigt det är att ha en bredd när det sker. Strandell har nog i och med detta halva foten utanför Husqvarna Garden.

1 gillning

Jag skulle nog säga att Strandell garanterat ryker nu. Till och med Hallquisth är ju före honom i rangordningen liksom.

(Säger inte att Hallquisth är dålig, tvärtom)

3 gillningar

Då det bara spets till topp sex som saknas då. Jobba på, Chris!

5 gillningar

Man ”släpper” Träff. Värvar back trots gott om sådana.

Luktar det inte lite centervärvning oxå?

Presentation på HV-dagen! :wink:

Go Abbott!

2 gillningar

Gillar starkt detta citat ur jp med CA, känns ju ändå som han öppnar upp för att det kan dyka upp ytterligare nått nyförvärv under snar framtid. Förhoppningsvis en top6 fwd isådannafall :slight_smile:

Citat Vad betyder det här för truppen då, är du klar nu eller letar du efter fler nyförvärv?
– Jag kommer att fortsätta att ge klubben bästa möjligheten att vinna med den budget vi har. Sen får vi se vad som händer, men jag ser aldrig en trupp som färdig utan det är en ständigt pågående process.

3 gillningar

Borde väl rimligtvis innebära att Strålman nu är helt avskriven.

2 gillningar

Jag hoppas man ändå fortsätter ge förtroende till Fransson och Hallquist, tycker dom redan bevisat att de kan spela SHL hockey.

Med det sagt… Det är ju inga små backpjäser vi har nu :slight_smile:

Seppelä
Day
Engsund
Kaski

Jag kan inte tolka det på annat sätt än att CA letar efter förstärkningar på forwardssidan.

1 gillning

Nyberg till Timrå när? :smile:

7 gillningar

Hade varit spännande att ranka alla backar från bäst till sämst och därifrån se vilka som försvinner ur laget. Här är min rangordning:

Alsing
Kaski
Day
Engsund
Fransson
Seppälä
Hallquist
Nyberg
Sjöholm
Strandell

Sjöholm och Strandell borde ligga illa till gällande framtida kontrakt?

2 gillningar

Det tror jag inte, Pilut kommer ju missa en stor del av säsongen i år efter sin skada. Får rehaba i fin miljö i Schweiz och komma hem nästa säsong för att bli en av de stora grundpelarna att bygga runt för år framöver🙂

1 gillning

Day Engsund
Alsing Hallquist
Kaski Fransson
Sjöholm Nyberg

Tror Day behöver en stark defensiv backpartner nu i början som hjälper han. Tror Engsund är bra att drilla in Day i systemet.

3 gillningar

Blir lite nervös ju mer man läser på om Day.
Fart, skridskoåkning, pass och skott = bra
Men har tagit lång tid för honom att lära sig “inte vara vilse” ute på isen.
5-6 back i Syracuse och inget nytt kontrakt.
Men lite nervös för att det kan bli helt fel ett bra tag för honom ute på stor is.

Med det sagt så är det bara hoppas CA har betydligt bättre koll på pöjken än alla andra och att det blir kanon!

vår scout?? är han inblandad i värvningen?

Borde han la vara.

Glömt att han finns :joy: inte van med annat än eliteprospectscouting.

3 gillningar

Tydligen CA som haft ögonen på Day ett bra tag.
Saxat från Expressen idag.
Målsättningen att göra det så bra i SHL att han snappas upp av NHL.
Helt ok målsättning.

image
image

10 gillningar

precis första 2 backparen känns riktigt intressanta nu!

Skulle vilja säga samma om center sidan men det gör jag tyvärr inte.

Enligt Abbot kommer nån back bli utlånad eller byta klubb. Troligtvis Strandell men känns ändå som Nubben gjorde en dyr och lång blunder igen med Nyberg. Tur nån stoppa han innan Hanzlaffären gick igenom.

3 gillningar

Om Nubben fått bestämma hade 71 stått för snittåldern på spelartruppen med Hanzl, Strålman och Gustaf Vasas benrangel i startuppställningen.

15 gillningar