Lagbygget 24/25

Abbott sa tydligen på en av sponsorträffarna att de söker spelare som vill uppåt i karriären (dvs NHL), och inte ”stjärnor” som känner sig färdiga… Helt rätt inställning enligt mig, och det verkar ju stämma in på Sean!

6 gillningar

Bödker, Miele, Tedenby, Nättinen är alla såna värvningar :melting_face:

2 gillningar

Bockstensmannen står utan kontrakt har jag hört :thinking:

9 gillningar

Börjar kännas rätt givet att Strandell försvinner inom kort va?
Om Sepp kommer tillbaka, vilken back försvinner då? Jag tror faktiskt att det är Nyberg. Sjöholm, Fransson och Hallquist är unga, utvecklingsbara och besitter olika typer av talanger. Det känns dock inte som att Nyberg har någon form av edge.

3 gillningar

Precis, alla dom hade ”peakat” när Nubben värvade dom…

1 gillning

Ötzis dragskott skojar man inte heller bort.

8 gillningar

Schysst att sparka en spelare innan han ens spelat en match? :sweat_smile: Men ja det är ju helt klart bra konkurens nu på backsidan.

Gillar det, tycker HV haft lite väl små lag de senaste säsongerna, speciellt på backsidan tycker jag några stora tjommar saknats.

2 gillningar

Jesus hade nog varit ett grymt nyförvärv, han hade kunnat uträtta mirakel på isen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nu börjar det se bra ut försvarsmässigt och det är där vi måste börja. Har varit svagt försvar många år nu. Sätter vi defensiven så kommer offensiven ge sig också. Vi får hoppas på en bättre säsong i år. Jag är nöjd om vi slipper bli jagade av kvalstrecket i år igen. Det är andra lags tur att lindansa i år. MEN Nubbens ande hänger kvar över laget ännu. Hur faan kunde man låta honom hålla på så länge som han gjorde??

3 gillningar

Hade nog velat se backsidan såhär:

Alsing - Day
Engsund - Kaski
Nyberg - Seppälä

Återigen. Fransson och Sjöholm ska ha en plats bland de sex toppbackarna. Allt annat är ett misslyckande imo.

2 gillningar

Vilka petar du? Sjöholm inte solklar topp 6 för mig. Fransson är en bubblare

1 gillning

Ahlsing - Dhay
Khaski - Engsundh
Seppälhä - Frahnsson
Sjöholm - Hallquisth

Resten kan stanna hemma.

2 gillningar

Så Nyberg är ute ur topp 8?

Nyberg blir mer och mer utfyllnad. En obegriplig värvning som jag ändå hade förhoppningar om inledningsvis men så som framförallt Fransson övertygat så blir det otänkbart att sätta Hugo utanför.

Seppälä har desto mer att bevisa innan han ens ska in i spel. Det borde dessutom vara den lättaste backen ”att bli av med”.

100%.

Jävligt synd då killen sitter på ett treårskontrakt. Man borde väl ge honom chansen i SHL åtminstone?

1 gillning

Dessutom pratar ju Abbott fortfarande i gåtor angående Strålman. Tror inte sista ordet är sagt där. Framförallt inte om vi misslyckas med att hitta en naturlig ledare i gruppen.

1 gillning

Blir konfunderad över din stavning….?

Du menar Shjöholm och Hallhquisth eller?

2 gillningar