Lagbygget 24/25

Gjorde Rasmus Bengtsson också.

Herregud ska Strålman in i denna backuppsättningen så får tillochmed jag huvudvärk

Får phanikh.

5 gillningar

Det tycker inte jag. Man ska väl inte få chansen bara för att Nubben fick en total härdsmälta?

1 gillning

Glöm inte SeppälHä

2 gillningar

Du har naturligtvis helt rätt.

Edit.
Elakt att inte ge Hallquhisth ett bonus-H.

2 gillningar

Men okej så HV är på väg att göra sig av med Strandell och Nyberg. Det är spaningen eller bara personliga åsikter? Hur gör man då med Nyberg? Ingolstadt?

There, there. Ahndas.

1 gillning

Jag har ärligt talat ingen spaning alls. Det är en jättepersonlig åsikt.

En jättepersonlig åsikt jag har är att han kanske måste få chansen i SHL ändå om han sitter på ett 3årskontrakt

3 gillningar

Fransson ska absolut in på 6 backar, och går alla dagar in före Nyberg, trots hans fina smörpass idag. Tycker även Sjöholm petar honom. Som Andersson säger, värvningen av Nyberg kan vara en av de märkligaste på riktigt länge.

Tycker också Fhranssohn går före Nhybergh

2 gillningar

Ja. Tur man får tycka som man vill. Jag tycker han redan gjort så många säsonger i SHL där han fått visa upp sig och jag har alltid tyckt han varit rätt bedrövlig. Hade vi inte redan haft bra defensiva backar hade vi inte haft något annat val än att spela honom. Nu har vi mycket tack vare de ungas framfart många alternativ på backsidan plötsligt.

Jäklar vad det hackas på Nyberg. Han kan väll få spela iaf en match innan vi totalsågar honom eller? Förresten tycker jag han gör det ganska bra i dagens match. En riktigt sjuk passning med.

4 gillningar

Det va en jättefin passning! Den kan ingen ta ifrån honom.

Nyhbergh är en stabil SHL-back. Problemet är att vi redan har överflöd av stabila SHL-backar. Dessutom är Fransson och Sjöholm två spelare vi ska bygga laget runt i 10-15 år förhoppningsvis.

Tycker han är ganska rejäl framför mål med. Kanske ingen mcdavid med pucken men försäsong för lite mer rutinerade spelare ser ut så ibland. De brukar va fina sen när det gäller.

Inte hört eller sett något som indikerar på att någon är på glid. Strandell med utgående kontrakt borde vara attraktiv för samtliga lag i HA. Seppälä med gott rykte i Liiga har även han utgående.

Ja fast detta är ingen ”up and coming” spelare som vi inte vet något om. Många år i ligan utan att få fäste. Direkt svag överallt utom sista tredjedelen av säsongen ifjol.

Har säkra källor på att han är erkänt bra på att täcka skott.