”Kan även konstatera att ingen Olle Strandell befann sig på träningen idag…
Mycket talar för att han försvinner från klubben just nu…”
Saxat från Twitter.
”Kan även konstatera att ingen Olle Strandell befann sig på träningen idag…
Mycket talar för att han försvinner från klubben just nu…”
Saxat från Twitter.
Reber har fått en egen plats i A-lagets omklädningsrum enligt Nedsläpp-podden.
Sjukt att som 17-åring ta en plats! Hatten av
Jag tycker han varit dålig rent av. Dålig i sargspelet dåliga pass. Inte känns det minsta stabil. Trodde bättre om han. Men även han ska få chansen i serien.
Ja det sjukt bra gjort, fast Reber har väl fyllt 18 nu för några dagar sen
Och släng in en topp center i den uppställningen, vad händer då? Ska alla centrar flytta ner ett steg?
Ska kero spela 4 och tikka på läktaren? Spännande minst sagt!
Borgy ut på vingen kanske.
Då flyttar vi ut Borgström på en kant och plockar hem Träff igen.
Borgström-X-AP
Luoto-OFM-Brännström
Lenc-Kero-OSL
Teden-Reber-Träff
Lindbäck/Hugo P
Sidenote. Doftar inte den fjärdekedjan lite nya Bumbibjörnarna? Teden får vara gammelbjörnen.
Såja! Precis det jag ville se!
Innan jag ska känna mig nöjd så vill jag se en center som leder sin kedja. Finns ingen i HV71 just nu som dominerar som jag vill ha.
Kero och OFM är bra men ingen som äger isen. Borgström kan vara det men har inte visat det ännu.
Jag vill se en center komma in så kan Borgström ta en kant.
Det där är faktiskt på riktigt bra!
Åk ner från Gävle och ställ dig i båset!
Man skulle kunna tro att vi ser på hockey på liknande sätt.
en sak jag inte fattat dock, Reber är center ? vi har ont om bra centers, men vi låter han gå vinge ???
Han står listad som C/LW på Eliteprospects. Tänker att man annars låter killen spela ut sin offensiva verktygslåda som vinge och låta andra stå för det defensiva.
Ja, han har lirat mest center.
Men att som 17-åring gå in och lira center i SHL, lite väl mycket press kanske?
Iofs vore en ren junislina med Reber som C intressant…
Läste nån scoutrapport för ett tag sen där man lyfter fram att han bör lira som vinge för att kanske ta sig hela vägen till NHL.
Grabben är klok som f-n ute på isen. Pratar väl hockey med sin farsa ett par gånger om dagen Trodde inte han var klar för SHL i år, positivt överraskad. Blir inte det minsta förvånad om han gör braksuccé och går i 1:a rundan.
Han har fått förtroende i avgörande defensiva lägen. Där har han gjort det bra.
Lyssnar på TV4 hockey-podden och då diskuterar dom hur ofantligt mycket pengar HV har låsta i sin bottensexa på forwardsidan utan att egentligen få ut någon kvalitet från den. Det är inte konstigt att vi är ett bottenlag när vi alltså slänger pengar helt i onödan på kvantitet, ett stort underbetyg till vår dåvarande sportsliga ledning.
Dom nämner t.ex. Tikka, Kero och Tedenby. Där har vi runt 600 000 i månaden låsta på spelare som egentligen inte bidrar med någonting. Hade vi istället kunnat lägga dom pengarna på vår toppsexa hade vi kunnat ha namn som Lodin (runt 175 000 i månaden enligt Madhawk), Ty Rattie (strax under 300 000, samma som Tedenby) och exempelvis Dennis Rasmusen som sajnade för strax över 200 000 i månaden.
Det är ett så uselt sportcheferi att man blir mörkrädd, det är tack vare detta som vi kommer att slåss i botten till dessa kontrakt är borta och Abbott får kapital att göra om och göra rätt.
Nu ska man dock inte döma Kero redan men det är många experter som pekar med ett varningens finger där och enligt hockeylabbet är hans underliggande siffror från AHL inte särskilt smickrande.
Alltså jag fattar att man föröker spela högt men att sajna för så mycket pengar på långa kontrakt. DET är för mig helt obegripligt. Att ta Tedenby på 2 år för 230 tstället för 4 år på 300. Tikka hada man kunna sajna för mindre och kortare period. Fattar inte heller nyberg på 3 år. Är det de som lockar eller har han världens sämsta förhandlingsteknik dendär nubbis
Vi kan nog tyvärr endast tillskriva Abbott värvningarna av Kero, Luoto och Day. Resten av lagbygget har Nubben varit inblandad i.
Och apropå alla dessa långa kontrakt. Lägg till Engsund och Alsing på den listan. Vi har ingen aning om huruvida det är bra värvningar, men jag har en känsla av att deras fyra, respektive treårskontrakt inte kommer gynna HV i längden.
Som sportchef har Nubben inte sett längre än dit näsan växer. Det påverkar i sin tur naturligtvis Abbott som kommer tvingas ta ett gäng obekväma beslut framöver.