Helt enig.
Gör det han är bra på.
Och han älskar det.
Var lysande idag.
Under skinnet på många.
Sen när HV71 har Sjöholm, Säppe, Engsund i denna form får motståndarna det gatelt jobbigt. De är mkt mkt fysiska och konstant på gränsen.
Japp vi får se framöver, han kanske lyfter nu, jag har bara hans usla förra säsong i minnet lite grann bara
Ändå lite ibtressant att Nyberg var topp 4 back i LHC ifjol i ett topp 6 lag.
I ett lhc som tog 30 p fler än oss ifjol .
Hos oss är han 9e back just nu ?
Säger väl ändå något om vår backsida
Ruskigt stark
Nyberg på bänken > Maalahti på bänken
Det var i slutspelet han va topp 4 under säsongen var han inte det.
När Kaski är tillbaka:
Alsing-Fransson
Day-Kaski
Engsund - Sjöholm
Seppälä
Men vi spelar på 7 backar. Första två backparen startar i offensiv zon. Vid defensiva zonstarter spelar Seppälä istället för Day, Fransson, Kaski emellanåt. Sen fördelas speltiden beroende på om vi jagar eller försvarar ledning.
Har vi 7 bra backar funkar det att spela på 7 och maxa deras styrkor. Lex guldet 2017 när Dylan Reese var sjunde back men spelade en hel del.
Hallquisth kan spela 25 min i j20 några matcher tills nästa skada. Hans tid kommer. Nyberg är OK men en helt felprioriterad värvning, där får Abbott försöka hitta en lösning.
Personligen ser jag gärna en fysisk back i varje backpar.
Alsing-Sjöholm
Kaski-Seppä
Engsund-Day
Fransson
Sen Blomman flyttade upp Kero i 1:a linan, satte Reber som Center och Borgis på en vinge så har vi 6 av 9 pinnar.
De andra 3 hade vi i en liten ask men slarvade bort, shit happens.
Måste vi verkligen ha en “klasscenter” eller överlever vi tills Fisker är tillbaka?
Kero
OFM
Reber
Tikka
Tycker inte den uppställningen ser så illa ut alls.
Är väl vingarna som ska komma i form, sättas in i rätt miljö och lira ihop sig som är avgörande samt lite “dökött” att sortera ut till förmån för våra juniorer.
På pappret ser det helt ok ut.
Jag tycker Hallqvist skall vara med i leken. Jag vet att vi betalt dyra pengar för Day, men jag gillar Hallqvist och tills Day steppat upp skall vi lira bästa laget.
Dessutom, vi har tre yngre backar och som vi sett nu, de kommer och går i prestation. Nyligen var alla lyriska över Fransson, men på sistone har Sjöholm steppat upp, och troligen kommer även Hallqvist att få en slump. Så är det med yngre, oftast.
Således vill jag nog rotera in dessa ynglingar, på bekostnad av de äldre, när de inte levererar, så även de känner konkurrensen.
Reber är ung och försvinner säkert under en period till jvm. Vi kan dessutom flytta centrar till vinge vid behov. Inte otänkbart att vi får en skada på Kero eller Reber dessutom och då är vi körda.
Om vi kör en dubbel Pitlick:
Borgström-Kero-AP
Brännström-Pitlick-Pitlick
Luoto-Reber-Träff
Lenc-OFM-OSL
Fyra kedjor som kan producera. Kanske ser för maxat ut men tänk tillbaka på hur gamla HV såg ut och vilken konkurrens det är i topplagen.
Dessutom vet vi att AP missar matcher och både Luoto och OFM behöver tid att hitta formen. Det kommer nya skador. Perfekt att kunna sätta in Pettersson för att göra en kedja tyngre eller en fräsch Tedenby när vi möter sämre lag.
OSL i en fjärdekedja tror jag ingen kommer bli nöjd över. Tror han kan ligga pyrt till. Men han får gärna överbevisa oss… Hade många fina perioder förra säsongen.
Men intåget av alla junisar som gör det bra, samt alla botten-6-“lirare”, som vi nu har under kontrakt så känns det som om vi har spelare för två lag. Några måste bort. Så är det bara.
På detta vill vi förstärka. Det har varit uppenbart att vi MÅSTE förstärka, uppifrån. Så det kommer bli ändå fler spelare under kontrakt.
Vilken soppa han har att reda ut, Abbott.
Tänker inte på det som en fjärdekedja men blir svårläst om man ställer alla bredvid varandra.
Skulle nog sätta in den kedjan rätt många gånger för att stänga ner motståndarnas toppkedja.
Tycker man ska matchade som är hetast men försöka ligga på 12-18 minuter istid på forwards under grundserien.
Bara jag som tar Hallquist före Fransson ?
Säkert inte bara men nästan
Japp, precis som du skriver så är detta ett kvarstående behov som skapar följdproblem.
Men jag hoppas verkligen att man låter bästa spelarna spela även efter att de nödvändiga toppförstärkningarna har kommit. Om junisar fortsätter spela bättre än OSL, Brännström, Lindbäck, HH, Stakke och allt vad de heter, så hoppas jag verkligen att lagledningen fortsätter att låta dem spela.
Tyvärr kommer det fullständigt kaosartade och dysfunktionella lagbygget att ta ytterligare ett par säsonger att rätta upp. Så det gäller att överleva under tiden, samtidigt som man bygger om. För att lyckas med det så måste de bästa spelarna spela. Oavsett namn/nummer/lön.
Efter mycket funderingar så skulle jag nog ställt upp såhär OM vi fortfarande ska ha in en center.
Alsing - Seppälä
Day - Sjöholm
Engsund - kaski
Hallquist - Fransson
Borgy - Kero - ap ( ge dom mer tid och förtroende )
Reber - x - bränn
Luoto - ofm - osl/hp
Träff - tikka - lenc ( behåll intakt )
OSL / HP , TEDEN
Min lista över folk vi bör göra oss av med illa bums, utan rangording:
OSL
Tikka
Stakke
John
Olle
HH
Win