Roade mig med att jämföra med laget 2022/2023 och konstaterar att Anton Blomqvist & co underpresterar. De måste kunna få ut betydligt mer av laget detta lag än vi fick ut av laget 2022/2023. Det är väl i princip bara LaLeggia som var bättre i laget 2022/2023.
Tycker de e konstigt att man inte hittat en center än, han borde väl gått ut o leta center direkt när de hände då man redan då var rätt korta på centersidan. Och detta är 3 veckor sen ish va eller har jag fel?
Är marknaden så torr? Finns de någon här inne som vet lite mer?
Hoppas det händer ngt i veckan, helst innan torsdagens match. Förstärkning måste in illa kvickt! Men det måste vara bra förstärkningar också, inte vad som helst.
Under peaken:
Ortio var ett monster.
Vigenault var den bästa defensiva center vi haft på många år.
AP var en av seriens bästa spelare.
Shore och Miele fick varsin geniknäpp.
Andrae, Kaski och Laleggia var på en nivå långt över våra nuvarande backar. Alsing är inte nära Andrae i talang.
Sjöholm hade sin bästa tid i karriären.
Med spelare tillbaka tycker jag säsongens lag är bättre men mirakeltiden så var det flera spelare som maxade. Vi hade också ett jäkla flyt.
Inte under perioden då vi plockade alla poäng. Han gjorde ett grymt jobb med att stänga ner mittzon och få ner farten på motståndarlaget. Hand kedja kunde äta händelsefattiga minuter vilket är väldigt värdefullt. Han var knappast klappkass.
Nån med koll på J20? Vad har vi för centrar vi eventuellt skulle kunna testa mellan OSL och Pettersson? Lindbäck har ju väldigt stora problem där så vill gärna ha honom som 13:e i väntan på OFM (och en ny toppcenter…)
Var det därför Stakke satt på bänken hela 3e perioden sist mot Rögle medans Träff lirade? Man kan ha mkt synpunkter på Blomman, men tror inte han ser Stakkestad som sin “gullegris”