Nylin ska inte behöva bära hundhuvud för hur sporten sköts. HV har valt väg efter förra säsongen med att ha en GM som sköter sporten och en KD som sköter det andra. Tidigare skötte KD både och, men det lämnade man alltså förra säsongen. Så Nylin sköter sitt och han gör det bra. Att sporten svajar på grund av hur och med vilka förutsättningar GM rekryterades och anställdes kan inte Nylin lastas för.
Nu är det bara att hoppas (vilket är det vi decimerats till att göra - sätt vårt hopp till hoppet) att man kan hitta en ny GM och en ny SC.
Fick faktiskt mail från Nylin för prick en timme sedan
för 1 timme sedanInformation
Ja, visst har vi överpresterat hittills med tanke på i snitt 8 skadade. Chris letar förstärkningar men inte många intressanta tyvärr för tillfället. Många avvaktar till mitten november.
Att sparka tränare har vi ju testat allt för många gånger utan framgång i HV71.
/Richard
Som sagt . Jag tror Richar är helt rätt person utifrån intervjuer där han resonerar klokt osv .
Jag påtalade att experterna hävdar att vi överpresterat hittils . Och att förstärkning behövs snarast.
Till väldigt stor del är och har dom ju varit det.
Utan skador på t ex Louto och Fisker så hade vi inte behövt ha t ex Stakkestad och Måns på isen. Övertygad om att det hade gjort stor skillnad. Väldigt stor skillnad.
Fast det hade snarare inneburit ingen Herman träff och Hugo Pettersson. Kanske inte heller Reber. Det är inte Stakke och Lindbäck som blir petade när skadeläget lättar.
Jag sätter 3(!) biltema korvar med valfritt tillbehör på att du tar fel där.
Möjligt att de inte fått chansen utan skador, och det hade ju vart illa.
Men inte en chans att Träff el Reber blir bänkade, möjligen Hugo som Blomman tyvärr använder på fel sätt.
Har jag fel och Stakke & Måns är fast i laget när Louto & Fisker är tebax, då ska jag inte titta på en enda match innan kvalet.
Det tyar jag inte.
Kanske låter dumt att splittra två kedjor som fungerar men:
Borgström-Reber-Luoto
Ger Borgström som hjälp vid tekningar. Både Reber och Luoto går in på mål och kan slänga in pucken på någon av Borgströms 100 returer.
Ett annat plus är att AP och Borgström i olika kedjor gör det svårare att matcha bort oss.
Jag är inte alls främmande för att testa den kedjan, gillar den! Just att Borgy kan täcka upp vid tekningar och Luoto tror jag kan ge utrymme för Borgy/Reber och samtidigt trycka dit lite puckar. För länge bör uppstå med en kedjan.
Hur hade du tänkt med övriga kedjor?
Jag tycker också att man bör splitta på AP/Kero. Känns inte som att dom klickar. Det kan man nog göra först när OFM är tillbaka.
AP - OFM - Lenc
Borgy - Reber - Luoto
Teden - Kero - Brännan
Träff - Tikka - HP
OSL i nuvarande skick platsar inte. Men en OSL i form skulle nog kunna funka bra tillsammans med Teden/Kero eller varför inte testas med AP?
Jag tycker Träff kanske förtjänade lite mer speltid idag men man måste vara ärlig med att det inte var hans bästa match idag. Han hamnade fel ett par gånger och kom inte loss på samma sätt som tidigare. Det är ganska väntat att unga spelare/juniorer kommer ha dippar dock. Otroligt sällan sker det att så pass unga spelare håller en hel säsong men jag hoppas verkligen att man fortsätter att ge Träff chansen. Dels så är han bättre men framförallt så är hans framtid i klubben mycket ljusare än t.ex Stakke.
Såg inte matchen idag, så missat det.
Skumt, minst sagt.
Grabben kanske har nån liten skada el nåt som stör?
Börjar titta på Curling istället om Blomman & Co bänkar juniorerna framför t ex mannen med det vita trollspöt. Inget ont om människan, men vore trevligare för alla om han lirade i t ex Nybro.
OSL har sett bättre ut när jag kollat på plats, han åker sig ofta fri men får aldrig passningen. Hans fart gör också att man kan spela på yta men det ser jag knappt någon spelare i HV göra.
Brännström-Kero-OSL
Skulle kunna vara ett sätt att försöka få liv i honom. Det är en spelare vi behöver få igång.
Tedenby-Tikka-Träff
Kan inte med att peta Tedenby men han ör svårplacerad pga. defensiven. Med Träff kan han skapa kaos.
Lenc-OFM-AP
Lenc kan göra mål och kedjan har inga direkta svagheter. Kan absolut matchas mot andras toppkedjor.
Spelare behöver tid att spela ihop.
Särskilt i offensiven som kräver kreativitet och intuition om varandras rörelser.
Defensivt är det lättare att få till det i nya konstellationer.
Tidiga skador ställde till det för lagbygget. Nu är vi i läget att paniken styr oss.
Att vara coach i HV måste vara rena mardrömmen.
AP kommer inte till sin rätt i en omgivning utan kemi mellan spelarna.
Även att spela 5:or har stora fördelar offensivt.
Vi har mer ett lag där hela havet stormar.
Våra juniorer är ännu inte fulltränade för SHL spel. Det måste bli svackor.
Något magiskt nyförvärv finns inte att hitta. 1:e center.
Det behöver inte vara så att någon underpresterar. Vare sig i ledandet av laget eller i spelartruppen.
Våra krav och förväntningar är för höga. Vår besvikelse för bottenlös.
Som saker utvecklat sig bör vi sikta på att vara bästa laget i kvalet.
Och jubla över var poäng vi kan stjäla under resan.
Får vi ordning på självbilden kan vi byta bitterhet mot försyn.
Lägga ifrån oss flagellant-piskan och bygga självförtroende vid varje käpp i hjulet vi kan sätta för andra lag.
Det är ingens fel inom lag och ledning idag att vi ligger där vi ligger.
Det är Naturens gång, Guds straff. Högmod och Lycksökare utförde dådet.
Det är där vi står idag. Och jag jobbar med mig själv att acceptera.
Jag ska rena mig från vad som en gång varit.
Jag ska strö Palmer på väg för en Center. Bereda mig som en väntande brud. Jag ska vara Glad, vara Glad och hylla mitt HV just nu.
Suck säger jag, HV utvecklas ju inte. Det lyfter inte. Finns ju inget att bygga på. Man gör mål på tillfälligheter. Målen kommer ju överraskande. Medan mål i baken är mer regel, är ju bara en olidlig väntan på när det kommer.
Det agerandet är inte hållbart. Det skriver kval.
Vi tar exemplet Timrå för att det ligger oss närmast
Dem har en idén. Bara att ha den rörelsen dem har är ett tecken på att man gör det tillsammans. Man hjälps åt, man spelar lite klapp klapp hockey för att inte bli statiska sen när man hittat sin position så börjar man röra sig mer. Och då är HV som försöker vara någonstans helt borta.
Den där diagonalpassen genom hela försvaret innan 2-1. Är så talande för HV senaste 3 åren.
Jag hade ett litet hopp att man kunde ge sig själva en större chans med junisar, hitta en liten liten bättre mix där något händer i positiv bemärkelse. Ändå ser jag den bottenlösa bredden va inne och åka runt. Det gör mig likgiltig, man försöker ju inte ens.