Menar inte att de inte har kemi, men tror att de tar ut varandra lite och skulle må än bättre av mer grit bredvid sig och givetvis också en mer kreativ center. Nu har vi inte det, då tror jag att Lenc och Luoto i varsin kedja skulle kunna bereda mer yta åt AP och Borgis i separata kedjor. Tror det finns mer rent spelmässigt och involveringsmässigt att hämta av vår spets.
Näh OFM behöver inte ta några stora kliv för att göra skillnad i det här laget. Han behöver bara vara ombytt, mer eller mindre, för att förstärka det här laget och vår centersida.
Tycker det är tydligt. Det saknas en förstecenter. Luoto saknas något enormt också. Men mest av allt saknar vi coachande coacher. Vi har utan tvekan seriens sämsta tränartrojka. Med råge dessutom.
Jag håller med, de låter matcherna rinna iväg utan att försöka ta tag i det och ge det en chans. Att köra utan nån vidare aktiv coachning tills 15 sekunder återstår är märkligt.
Nu har HV under flera år haft undermålig coachning men nuvarande team är inte bättre än föregående på den biten.
De ger inte laget förutsättningar att vinna. Dels genom vilka de matchar och hur. Dels genom att inte nyttja motståndarnas svagheter. Dels genom att inte utnyttja lägen och chanser till övertag. Det är coachning på ganska låg nivå rent generellt. Känns handlingsförlamat och ostrukturerat.
Vi har ju bytt sportchefer , tränare , klubbdirektörer och ordföranden på löpande band senste åren .
Kommer vi nånsin bli ett topplag igen?
Spela långa slutspel och sm -finaler emellanåt
Jag är seriös i frågeställningen.
Att vi blir bofasta i hocleyallsvenskan känns ju avsevärt troligare än en ny storherstid .
Fysatan vilka år vi hade där för 15-20 år sen .
Magiskt när man tänler tillbaka . Där och då kunde man inte drömma en mardröm om vad som låg framför oss.
Man kanske inte kan begära att vi ska vara lika bra som Frölunda och Färjestad men att vi skulle bli ett totalt utskratta gäng i Shl från att varit ledande totalt sett under några år.
Helt ofartbar utveckling.
Minns sm-finalerna mot LHC som igår .
Underläge i matchserien med 2-0 . Sen 4 raka.
Eller den helt magiska finalen mot Djurgården 2010 . Eller 2004 . 7e avgörande hemma och Liv höll nollan i 4 finalmatcher .
Vi åkte upp till Karlstad i match 6 och sabbade fbks guldfest . Vi vann den matchen med 1-0 efter avgörande i sudden av Fredrik Olausson !
Sen krossade vi dom i match 7 i Kinnarps .
En liten annan verklighet nu.
Man får vara tacksam att man fick uppleva detta . När första guldet bärgades 95 var jag bara 8 år men redan inbiten supporter med många live matcher i bagaget.
Kommer alltid älska HV och alltid följa dom . Men man blir genuint ledsen över situationen . Det smärtar oerhört .
Jag tittar på detta fantastiska klipp från 2008 och går o lägger mig nu .
Vi har faciliteterna, vi har publiken, vi har pengarna.
Vi har egentligen det som krävs, bara att personerna är FEL.
Nu har vi ju “nollstält” personerna men det lustiga är att det fortsätter likadant ändå, folk säger att det sitter i väggarna men det kan det ju tamigfan inte göra ?
Han kom ju in under den förra säsongen och har egentligen inget med sporten att göra. Jag gillar Nylin, hur han pratar och är men han är liksom ingen hockey-kille så sett.