Dessutom är han meriterad. Viktig del
Bra laginsats idag, blir vi av med stakke, lindbäck och tikka tror jag fortfarande detta kan bli rätt okej framöver.
Jag tänker såhär, våra nuvarande 1a/2a-kedjor börjar hitta något, särskilt andrakedjan. Låt dem vara intakta när spelare kommer tillbaka och kör typ:
Borgström-Kero-AP20
Tedenby-Reber-Brännström
Luoto-Mølgaard-OSL
Lenc-Tikka-Träff
Går även att byta plats på OSL och Träff om den förstnämnda inte kommer igång. Tikka tycker jag gör det ok, som 4e funkar han. En dyr 4e absolut men det är det vi kan göra. Han går alla dagar före Lindbäck/Stakke i dagsläget.
Tänk då om CA lyckas landa en riktigt bra center…
Och en fw
Tycker vi har ganska bra trygghet på baksidan nu med ett gäng stabila pjäser som vet hur man får stopp på anfallare. Däremot är forwards fortfarande oerhört virriga i mössan i egen zon. Många som går bort sig, hamnar fel och det kostar oss allt för mycket poäng.
Behövs fortfarande insatser där. Back to basics hur man samarbetar i försvaret.
10 matcher in verkar ju oron för att ha 2 lite oprövade målvakter varit obefogad. Hoppas det fortsätter vara rejäl tävling och att båda fortsätter prestera. Igår gav Dichows arbete gåshud, liksom flera av Hugos matcher gjorde.
(Lite oskönt att vi stjäl mer poäng än förtjänar, men även stulna poäng både räknas och smakar gott där i kvalångestens vårtider .)
Från att inte ha haft några har vi nu två spelare som klarar bortamatch.
Sir Tedenby och Sir Dichow.
Kamp och viljan till skridskoåkning ser bra ut.
Men beslutsfattandet!
Och utförandet!
Passningar kommer lite fel i tid och rum.
Allt blir otajmat. Omständligt. Rädd att göra fel blandas med “nu ska jag visa alla”.
Tror allt beror på press. Utifrån, men mest inifrån spelaren själv.
Mot FBK fanns inte pressen.
Efter FBK fanns den: “Nu måste vi upp till nivån vi hade mot FBK.”
En mental tränare behövs. AB:s “kravställan”, i matchsammanhang utåt, tror jag inte på. Med laget mot världen. Sen ta kritik i omklädningsrum.
Hoppas Blomman har fler verktyg än att kritisera via media… han aggerande i omklädningsrummet kanske visar annat än det vi ser och att han bara spelar för media.
JG har ju lyckats bra med hugo och dichow. Så det finns ju nån form av mental kompetens i staben som förhoppningsvis används.
Tycker fortsatt att det fattas grit i förstafemman. Borgström behöver mycket puck och AP likaså. De tar ut varandra. Borgström och Kero har visat på bättre kemi än AP och Kero.
När vi är fullt lag hade det varit intressant att se:
Borgström Kero Luoto
Brännström Reber Tedenby
AP OFM Lenc
OSL Tikka Träff
Extra: HP
Syntes tydligt igår vid ett tillfälle att Andre inte var tillfreds med Keros positionering.
Håller med dig, Louto SKA gå in i första femman.
Det som oroar är bara att jag tycker att både Borgström och framförallt AP20 sätt VÄLDIGT otaggade ut senaste matcherna, emot Leksand var dom helt osynliga.
Så ja kanske bra att splittra på dom, men hur ska vi fåigång AP20 ?
Han behöver en omgivning där han verkligen trivs vår käre AP. Tror Lenc skulle passa honom bra.
De går inte för fullt i vår förstakedja. Det är så tydligt så… Det håller inte i långa loppet.
Jag gillar verkligen tanken på ap,ofm,lenc!
Finness, smart, kraft
Samma med borgykeroluoto
Rebertedenbrännan ska vi ju uppenbarligne inte sära på även om det hade vart kul se vad reber kunde uträtta på en kant med vettig center.
Lenc är ju förövrigt Hv´s mest underskattade spelare, tror också AP20 hade kunnat fungera med Lenc
Jag har en förkärlek till spelare som gör grovjobbet i det tysta. Var lite skeptisk när Lenc kom till HV men nästan sen dag ett har han varit en av mina favoritspelare. Att han sedan fått smälla in en del poäng är ju otroligt kul det med.
Läser Expressens hockeymagasin för säsongen och tycker det var intressant att Johan Svensson menar att det finns spets men att bredden är för dålig. Inte riktigt det vi känt kanske….![]()
Tycker det brister i båda områdena. Vi behöver få in spets och självklart är det det man hoppas på ska komma in.
Vår ”bredd” är snarare utfyllnad.
Jo sant, bredd går att se på två sätt.
Precis. Det som nu är spets borde vara bredd och det som nu är bredd borde inte spela i SHL alls.