Lagbygget 24/25

De har en massa knasiga titlar där borta…

Vad ÄR det för en titel att överge ett jobb som GM för?
Nu kanske jag ser rött för den här nyheten var mörk på riktigt. Men är det här ens bra för Abbott? Jag tycker att det reflekterar extremt dåligt på hans personlighet.

Allt hans snack under och innan säsongen och så kan han inte fullfölja sitt eget kontrakt? Varför satsar han inte på sig själv? Visst skulle det vara en rejäl fjäder i hatten om han lyckades ta HV till en stabil plats, några hack upp i tabellen.
Sen kan man tänka på NHL och gå in på en plats med riktigt ansvar. Nu ska han in och härva i corporate structure och larva sig med hirearki-lekar för att klättra. Nu är han ute ur strålkastarljuset och det kan mycket möjligen ta mer än de två år han har kvar innan han får en betydande roll där det tydligt syns om han presterar eller ej.

Jag tycker att det är ett utomordentligt fegt beslut.

2 gillningar

Han längtar väl tillbaka till amerikat

1 gillning

Carolina har ju en ny GM dessutom. Hade det varit en klubb med en mångårig och lite äldre GM hade jag kunnat fatta det mer.

1 gillning

Låter som en titel där han är chef och skall styra upp så att hela staben av hjälpredor kring laget gör sitt jobb. Så i ditt exempel så är han chefen som ser till att de som fixar lägenheter gör det jobbet bra.

Jag har fått hålla mig från att skriva i stundens hetta. Var så irriterad över detta och trodde mer att CA var en man som höll ett avtal snarare än att tänka jaget före laget.

Brunt är ordet.

Säger såhär: Låt han gå på direkten, det är ju uppenbarligen inte här han vill vara.

15 gillningar

Exotisch…

Man arbetar rätt mycket med scouting och scoutteamen och potentiella nyförvärv och ger detta till GM i rollen som president och vice-pres. Rätt likt det en ensam GM i Sverige gör. Han kommer helt enkelt sitta i styrandet med GM och övriga.

Edit: en beskrivning i Pens Penguins Name Wes Clark Vice President of Player Personnel | Pittsburgh Penguins

3 gillningar

22/23 Rögle 9:a
23/24 Rögle 9:a
24/25 Rögle 12:a och HV 11:a

Om vi ska späda på lite till😂

Fast ägaren Dundon är fullständigt okonventionell, betalar lägst löner av alla och ser jobben i Carolina som ett privilegium man får kämpa för. Brind’amour är ligans bästa coach men jobbade till en början för en lön på 600 k, mindre än många assisterande. Nu har han 1,8 men det är ändå väldigt lågt sett till prestation.

Om Abbott är villig att jobba hårt för en lägre lön kan det absolut vara bästa stället för att nå toppen snabbt.

1 gillning

Ja och vem skulle inte ta chansen att försöka slå sig in i en NHL klubb oavsett vilken?

1 gillning

Är ju dock så att vi är i behov av förstärkning NU.

1 gillning

Ja men skriv inte kontrakt med HV då om det är målet.

Och vems ide var det ens att ha en NHL klausul i viktigaste kontraktet i föreningen? Värdelöst agerat från alla håll och nu är vi fucked igen.

6 gillningar

In med Sundh förfan. Han är obeprövad men det kan inte bli ett värre rabalder än detta.

Går det åt skogen så skulle hela föreningen förlåta honom då det ändå ser ut som kattskit just nu. Best case tar vi SM-guld och får fira jul med Oscar Sundh.

3 gillningar

Oddset på att nya sportchef/GM blir en fd HV-spelare ?

Så tröttsamt

Tror vi är ganska många på forumet som inte vill se fler omeriterade fd HV spelare kompisvärvas till ledande uppdrag i föreningen. HV71 måste hitta ett namn som jobbar/jobbat i närtid som SC/ ass SC i en framgångsrik förening.

2 gillningar

Det oddset är nog lägre än vad man vill hoppas på.

Det var ju Chris iofs :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 gillningar

Eller hur? Jag fattar att många drömmer om NHL men svensk hockey, speciellt HV just nu, kan fan inte acceptera att vara reservplan hela jävla tiden.

Samtidigt hade jag också hellre chansat med Abbott än inte alls.

2 gillningar