Lagbygget 24/25

Hade jag missat. Å andra sidan så verkar inte kontrakt betyda något nuförtiden.

3 gillningar

Vi får hoppas att han har en HV71 klausul.

7 gillningar

Vad tror vi om Niklas Johansson? Inte så spännande kanske, men lång erfarenhet som GM i både Örebro och Västerås.

Nej tack.

nubben kunde inte låta bli kakburken när han sprang i HG :smiley:

Skämt åsido, bra att man knyter upp ytligare en ung spelare.

6 gillningar

Okej, bra men samtidigt, vi signar en ny back, men har Nyberg på bänken ?

2 gillningar

Skulle påstå att vi hindrar en junior från o sticka till nån annan klubb denna eller nästa säsong :wink:

7 gillningar

Vi kan inte låna ut en spelare utan kontrakt. Nu för han erfarenhet inför nästa säsong och är säkert inte särskilt dyr.

4 gillningar

Var nere och kikade på J20 matchen mot Frölunda för någon vecka sedan. Viggo var riktigt riktigt bra.

4 gillningar

Nu blir det konkurrens på backsidan utan dess like med tanke på att annborn också kommer förmodligen. Hur tänker man där???

Flyttar diskussionen hit då det passar bättre in i lagbygget. @Nopa1995 du nämner att 6 av 12 Fw:s som varit i matchtruppen på sistone inte håller SHL-nivå enligt dig. Vilka är dessa 6 Fw:s undrar jag då?

1 gillning

Att signa en ny back skulle jag inte kalla det, mer att säkra upp en stor talang. Samt att det är något av ett måste för att kunna låna ut Viggo.

Jag tror att detta blir kanon. Han får nu lira SHL vilket är en gryn erfarenhet, oavsett lag. Väldigt smart lösning både för Viggo och HV71 (nu när vi har fullt på backsidan).

1 gillning

Nyberg när han ser back efter back gå före honom i hackordningen:
IMG_5267

Ärligt talat börjar jag tycka synd om grabben. Ingen rolig sits att hamna i, klämd mellan två sportchefer.

10 gillningar

3* snart :)))))))

4 gillningar

Blir förvånad varje gång jag tänker på att SHL spelare utan hv anknytning ibland skriver på för oss.

Hur tänkte de där liksom?

1 gillning

Meme gif.

4 gillningar

Hela det här tänktet “vem vill till Hv” osv är grovt överskattat.

Kan garantera att när en hockeyspelare väljer klubb så tänker de generellt sätt såhär i denna ordningen:

Pengar
Hjärta
Kompis i laget ?
Rolig stad ?
Topp lag eller inte ?

Det är ju inte så att en spelare eller GM eller whatever säger till sin fru “älskling jag fick 300k i månaden av Hv men det är ju Hv du vet, dom har ju varit lite dåliga det senaste så jag går till Timrå där jag får 200k i månaden istället”

Det förstår ni väl ?

1 gillning

Istid måste väl vara bland det viktigaste?

2 gillningar

Du glömde dessa frågeställningar:
Framtid, möjlighet att bli bättre?
Utveckla mitt eget varumärke som spelare?
Nästa steg i karriären när hela laget får sina kontrakt upphävda vid degradering (Hög risk)?

Frågor som de flesta nog får av sina agenter eller ställer själva!

Din teori passar nog in på föredettingar som vi har några av!
Knappast några nuvarande toppspelare eller stora talanger som vill uppåt i karriären!

Jag tror inte många SC har mandat att lova istid.
Däremot kan de ju säga till en Finsk murbräcka till center att : -”Vi hade inte betalat 2xx000/månaden om vi inte räknade med att du skall ta plats i en av våra toppformationer”.

(Ev likheter med verkligheten är slump)

Sedan håller jag med om att framförallt för yngre spelare så väger ”utveckling” tungt.

Familjesituation skall inte heller underskattas.

3 gillningar