Det är klart, istid, roll i laget osv spelar in också
Men jag menar “HV är en bajsklubb” spelar nog inte alls in så mycket som vissa tror här inne
Det är klart, istid, roll i laget osv spelar in också
Men jag menar “HV är en bajsklubb” spelar nog inte alls in så mycket som vissa tror här inne
Och chansen att vinna något. Tror flera av de som verkligen vill vara med och vinna nåt valt bort HV71 det senaste. Vi får fler av de som tänker på pengar, känner någon, få en större roll (än de kanske kan bära), och de som vill vara delaktig att bygga nåt nytt. I vårt fall kan vi inte välja lika mycket, mer spelarens marknad.
Nä, ingen kan väl välja Timrå framför Jönköping ![]()
Tänk er detta:
Louto-Pitlick(NY)-AP20
Borgström-OFM-NY
Tedenby-Reber-Brännström
Lenc-Tikka-OSL
Det hade smakat
Kero
Fisken
Reber
Bengan
Är detta den tilltänkta center-sidan då om Bengtsson som du skrev mer eller mindre är 90% klart?
Bänka Tikka?
Vem blir av med jobbet om Pitlick kommer in? Kero?
Nej, Reber åker nog ut på en kant om vi får för många Centrar.
Men Bengtsson är ju nästa år.
Och Pitlick så är det väl ett artistkontrakt på säsongen ut som gäller antar jag.
Jag rör gärna inte den enda kedjan som ser bra ut i hela laget just nu, så hoppas inte det isåfall. Ser hellre att fisken får lira vinge och att OSL får packa väskan då
Edit: gött, missade att Bengan var först 2025, då är det lugnt
Sist jag hade en känsla av att det kommer en fet värvning idag, då fick man CA-gate i trynet.
Samma udda känsla idag. Tålamodet som börjar tryta?
Passar mig fint med lite HVTV efter lunchen idag.
KOM IGEN NU CA!

Suger lite att Pitlick är ryktad till Rögle enligt EP. Posten är dock sen 7/10 men får gärna stå HV71 där istället.
Du vill alltså sätta OSL i 4:e-kedjan. Defensiv roll. Ok.
Ser inte hur det skulle fungera bra.
och vart ser du han göra det bra då ?
Den kedjan han föreslår behöver ju inte nödvändigtvis bara vara defensiv. Den borde kunna riva runt och skapa en del i offensiv zon också. Flytta ner i anfallszon, trötta ut motståndarna och förhoppningsvis få till ett byte. En “defensiv kedja” har ju inte som uppgift att embart parkera i egen zon och hoppas på att inte släppa in mål.
För övrigt känns det där med att kedjans “nummer” ska avgöra vad deras uppgift väldigt old school.
Varför ska fjärdekedjan ha en defensiv roll?
Man hade exempelvis kunnat ha en extremt offensiv fjärdekedja med Forsberg förra året som får starter i offensiv zon men lite speltid.
Bra producerande tvåvägsspelare spelare kan också matchas mot de andra lagens toppkedjor. Davidsson var toppcenter i många år men bäst defensivt (undantaget tiden med Hrdina).
Det viktiga är att ha två-tre kedjor som kan hantera motståndarlagens bästa spelare.
Kan vi matcha OSL och Lenc mot motståndarnas fjärdekedja tror jag det kan bli kul, även med Tikka som sänke(center).
Slut på OT nu! Här diskuterar vi lagbygget 24/25. OT från nu raderas.
OSL är ju inte bra nog för 1,2,3 kedjan. Så 4e känns rätt givet för honom. Han är verkligen dålig.
Dålig? Nja. Väldigt ojämn dock!
Men han är ingen ledande SHL spelare.
Känns som en mer given SHL brunkare än Stakke / Lindbäck, så håller med om 4e!
Tycker han är dålig. Han är dålig hela tiden. Kan vara bra 1 av 10 matcher. Är man så extremt ojämn som han är så blir man dålig i min bok. Funkar inte vara bra så sällan han är. Bara bryta men han helst igår.
Sjukt lustig spelare, Har jävligt mycket skills, lite lik Brännström på det sättet att dom båda egentligen har det mesta för att kunna vara 30+ poängspelare men har klena psyken typ eller vad det nu är som hindrar dem
One Season Wonder.
Kanske något för Löven om de går upp?
En av våra kraftigt överbetalda spelare tyvärr så här långt.
Den tävlingen vinner vi år efter år, kostnad för truppen per inspelad poäng.
Givet, för mig att Sanny gjorde någon uträkning på det.
Tycker ändå att OSL har en höjd som ex inte Stakke, Lindbäck har. OSL är beroende av ett mer välsmörjat lag där han kan fokusera på att använda sin fart med och utan puck på rätt sätt. Som det ser ut idag blir det mest allmänhetens åkning.